• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-25 13:33:57 följande:

Den enda som är manipulativ av er två är han. 

Han kan inte ta kritik och försöker därför få in dig på andra spår.

Han vet att han har gjort fel,men kan inte ta in det i sin egoistiska lilla värld.

Du måste släppa tankarna om att du varit jobbig och bråkig.

När någon beter sig som han har gjort mot dig så måste man ställa krav.

I en relation ska båda trivas och alt ska inte enbart ske på den enes villkor.

Om han inte kan acceptera det så är han inte mogen nog för att ha en seriös relation.

Nä jag vet ju innerst inne att jag inte har varit det. Man måste kunna yttra sig i ett förhållande utan att det ens blir en diskussion. Det känns skönt att jag fått höra från alla jag pratat med att jag inte har gjort fel. Men visst blir man tveksamt på vad som egentligen är sant. Tex sa han att det var helt sjukt att ja äg tidigt frågade vad han hade velat se oss om 5 år, ville enbart se om vi hade samma mål. Han har nu efteråt sagt att jag var sjuk som frågade en sådan sak. Men tydligen verkar största delen av mina kompisar diskutera sådant tidigt o inget konstigr när man är i 30 års åldern.
  • Anonym (Manipulativ och omogen.)
    Anonym (H) skrev 2020-06-25 13:24:18 följande:
    Nä jag vet ju det innerst inne samtidigt som jag har tankar att jag vart jobbig o bråkig..
    Men alltsa det ar detta som gor att kvinnor som ar tillsammans med misshandlare till sist blir mordade. De tror att det ar DERAS fel och att allt blir bra "bara de uppfor sig" sa att det inte blir brak och sa att allt kan bli "som forr" (i borjan nar man var kar). De stannar kvar i den daliga relationen och lever pa hoppet att mannen ska bli sa underbar som han var "forr".
    Du har INTE gjort nagot fel och ert forhallande ar INTE bra. Du har blivit sa nertryckt att du pa allvar funderar pa om DU varit jobbig och brakig. Nej, det har du inte. NI PASSAR HELT ENKELT INTE IHOP om han tycker att sakerna du diskuterar eller vill ta upp ar konstiga och forsoker lojliggora dig. Han verkar ju for tusan bara klaga pa dig, vilket resulterar i att du forsoker anpassa dig sa att ert forhallande ska bli "battre" (och fortrycker vad du sjalv vill och kanner). Och vad ar det for ett svin som klagar pa ditt utseende, vikt och vill att du ska operera dig? Hor du inte hur hemsk han ar? Han kommer bara att fortsatta klaga, for att klagandet ger honom MAKT over dig. 
    VARFOR vill du inte traffa en kille som ar GLAD over att se dig? Som tycker om dig for vem du ar, som vill umgas med dig och som inte standigt brakar och trycker ner dig (och skyller pa att det ar DITT fel)? Man ska kanna gladje nar man ar med sin partner. Och kom ihag, det ar inte det rosa skimret man hade i borjan som ar "verkligheten", det ar vad man ser nar man har "problem" och hur man hanterar dem tillsammans som ar "verkligheten" och som avgor om forhallandet ar bra eller ej. Denna snubben ar bara ute efter att trycka ner dig, forandra dig (operation) och ha dig i sitt vald. Han verkar njuta av det. SNALLA TS, lamna honom och tank inte ALLS pa att det ar "ditt" fel, for det ar det inte. Det ar bara han som vill fa dig att tro det. Och i vilket fall som helst sa PASSAR NI INTE TILLSAMMANS, sa det kvittar vems fel det ar, DET AR SLUT!!!
    Ak och hamta dina saker TILLSAMMANS med nagon (han behover inte veta att du tar med dig nagon, det far han upptacka nar du kommer) och sen ar du av med honom. Blocka och ga vidare med ditt liv. 
    Lycka till! Det ar DU som bestammer hur din framtid ska se ut och det ar NU du avgor den.
  • Anonym (men)
    Anonym (H) skrev 2020-06-25 14:13:57 följande:
    Nä jag vet ju innerst inne att jag inte har varit det. Man måste kunna yttra sig i ett förhållande utan att det ens blir en diskussion. Det känns skönt att jag fått höra från alla jag pratat med att jag inte har gjort fel. Men visst blir man tveksamt på vad som egentligen är sant. Tex sa han att det var helt sjukt att ja äg tidigt frågade vad han hade velat se oss om 5 år, ville enbart se om vi hade samma mål. Han har nu efteråt sagt att jag var sjuk som frågade en sådan sak. Men tydligen verkar största delen av mina kompisar diskutera sådant tidigt o inget konstigr när man är i 30 års åldern.
    Men snälla TS, du missar lite av poängen... varför sitter du öht och funderar över vad som rört sig i hans sjuka lilla skalle?

Varför låter du fortfarande påverkar hur du mår och känner?
    Varför slösar du öht tid på att tänka på honom?
    Varför ger du honom fortfarande den makten över dig?

Du kommer aldrig förstå hur han tänkte, för ni är helt olika personer med helt olika värderingar. Sluta försöka sätta dig in i hans huvud, det kommer du aldrig förstå ändå. Fokusera istället på det ENDA som spelar någon roll för dig och det är att ett förhållande med honom var destruktivt för dig och du mår bättre utan honom, det är allt du behöver veta.
  • Anonym (H)
    Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-25 15:13:18 följande:

Men alltsa det ar detta som gor att kvinnor som ar tillsammans med misshandlare till sist blir mordade. De tror att det ar DERAS fel och att allt blir bra "bara de uppfor sig" sa att det inte blir brak och sa att allt kan bli "som forr" (i borjan nar man var kar). De stannar kvar i den daliga relationen och lever pa hoppet att mannen ska bli sa underbar som han var "forr".

Du har INTE gjort nagot fel och ert forhallande ar INTE bra. Du har blivit sa nertryckt att du pa allvar funderar pa om DU varit jobbig och brakig. Nej, det har du inte. NI PASSAR HELT ENKELT INTE IHOP om han tycker att sakerna du diskuterar eller vill ta upp ar konstiga och forsoker lojliggora dig. Han verkar ju for tusan bara klaga pa dig, vilket resulterar i att du forsoker anpassa dig sa att ert forhallande ska bli "battre" (och fortrycker vad du sjalv vill och kanner). Och vad ar det for ett svin som klagar pa ditt utseende, vikt och vill att du ska operera dig? Hor du inte hur hemsk han ar? Han kommer bara att fortsatta klaga, for att klagandet ger honom MAKT over dig. 

VARFOR vill du inte traffa en kille som ar GLAD over att se dig? Som tycker om dig for vem du ar, som vill umgas med dig och som inte standigt brakar och trycker ner dig (och skyller pa att det ar DITT fel)? Man ska kanna gladje nar man ar med sin partner. Och kom ihag, det ar inte det rosa skimret man hade i borjan som ar "verkligheten", det ar vad man ser nar man har "problem" och hur man hanterar dem tillsammans som ar "verkligheten" och som avgor om forhallandet ar bra eller ej. Denna snubben ar bara ute efter att trycka ner dig, forandra dig (operation) och ha dig i sitt vald. Han verkar njuta av det. SNALLA TS, lamna honom och tank inte ALLS pa att det ar "ditt" fel, for det ar det inte. Det ar bara han som vill fa dig att tro det. Och i vilket fall som helst sa PASSAR NI INTE TILLSAMMANS, sa det kvittar vems fel det ar, DET AR SLUT!!!

Ak och hamta dina saker TILLSAMMANS med nagon (han behover inte veta att du tar med dig nagon, det far han upptacka nar du kommer) och sen ar du av med honom. Blocka och ga vidare med ditt liv. 

Lycka till! Det ar DU som bestammer hur din framtid ska se ut och det ar NU du avgor den.

Nä jag håller helt med o känner igen mig i allt du säger.. vissa stunder känner jag bara ilska. Dels för hur ledsen jag kunnat vara i förhållandet, att hela tiden trippa på tå i rädsla för att säga något fel.

Men sen kommer ju stunderna när jag tänker att jag kanske har varit känslig, blivit tjurig i onödan när han gjort något.

Det känns så konstigt att personen som för bara några dagar sedan var personen som man kunde höra av sig till om allt känns som den mest främmande personen någonsin.

Sen fattar jag ju att det inte är normalt, man ska få yttra sig i ett förhållande. Om han nu tog åt sig av det jag sa till honom så ska han ju inte sparka bakut utan ta åt sig o bättra sig.

Ja jag har väl blivit blind o nedtryckt att jag börjat tveka på mig själv. Tex när jag svarade fel svar på att ses blev han sur o slutade svara mig. Det gjorde han ofta när han tyckte jag hade gjort något fel. Jag blev tillslut så arg en gång att jag skrek ut allt jag kände, att han kommenterar mitt utseende, är elak mm. Han svarar då med: du har kanske märkt att jag backat. Det är för att du pressade mig om framtiden. Jag kommer aldrig släppa det.

Vad vi än bråkade om slutade det alltid med att vi släppte det bråket handlade om o kom in på något han tycker jag gjort fel för flera månader sedan som han tydligen alltid skulle ha med sig genom vårat förhållande o så var fokus borta från det aktuella bråket o det var plötsligt jG som hade gjort fel.
  • Gena
    Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-25 15:13:18 följande:

VARFOR vill du inte traffa en kille som ar GLAD over att se dig? Som tycker om dig for vem du ar, som vill umgas med dig och som inte standigt brakar och trycker ner dig (och skyller pa att det ar DITT fel)? Man ska kanna gladje nar man ar med sin partner. Och kom ihag, det ar inte det rosa skimret man hade i borjan som ar "verkligheten", det ar vad man ser nar man har "problem" och hur man hanterar dem tillsammans som ar "verkligheten" och som avgor om forhallandet ar bra eller ej..
    VÄLDIGT bra skrivet!
  • Anonym (H)
    Anonym (men) skrev 2020-06-25 15:18:52 följande:

Men snälla TS, du missar lite av poängen... varför sitter du öht och funderar över vad som rört sig i hans sjuka lilla skalle?

Varför låter du fortfarande påverkar hur du mår och känner?

Varför slösar du öht tid på att tänka på honom?

Varför ger du honom fortfarande den makten över dig?

Du kommer aldrig förstå hur han tänkte, för ni är helt olika personer med helt olika värderingar. Sluta försöka sätta dig in i hans huvud, det kommer du aldrig förstå ändå. Fokusera istället på det ENDA som spelar någon roll för dig och det är att ett förhållande med honom var destruktivt för dig och du mår bättre utan honom, det är allt du behöver veta.

Jag vet inte varför jag gör det... vet att jag inte borde.

Hatar att han beter sig som att jag är totalt ovärdig, att jag inte är värd något för honom alls bara sådär.

Att när jag bara ber att få ringa beter sig som att jag är totalt oviktig o inte värd någon tid alls för honom.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-26 11:18:44 följande:
    Jag vet inte varför jag gör det... vet att jag inte borde.

Hatar att han beter sig som att jag är totalt ovärdig, att jag inte är värd något för honom alls bara sådär.

Att när jag bara ber att få ringa beter sig som att jag är totalt oviktig o inte värd någon tid alls för honom.
    Men det är just detta du måste sluta fundera på! 
    Vad hos dig gör att du klamrar dig fast, egentligen? Det beror ju inte på honom att du gör så. 

Du måste bara inse att hur mycket energi och tid du än lägger på att tänka på detta så tar det bara kraft från dig. 
  • Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-26 11:24:16 följande:

Men det är just detta du måste sluta fundera på! 

Vad hos dig gör att du klamrar dig fast, egentligen? Det beror ju inte på honom att du gör så. 

Du måste bara inse att hur mycket energi och tid du än lägger på att tänka på detta så tar det bara kraft från dig. 

För jag har sån ångest att jag kunde ha vart en bättre flickvän, trots det ändå känt som jag gav allt. Jag fixade små överraskningar, la på minnet vad han ville ha o köpte det trots inget tillbaka. Jag flängde o vred mig helt för att få att att passa ihop just det tiden HAN ville ses o det passade.

Jag vet jag blev sur ibland, men det berodde på att han aldrig gav sig i en diskussion o blev sur när han inte fick som han ville o då blev ju jag sur.

Jag tänker på vad han kommer säga till sina vänner o familj om mig. Att jag var sjukligt svartsjuk?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-26 11:35:15 följande:
    För jag har sån ångest att jag kunde ha vart en bättre flickvän, trots det ändå känt som jag gav allt. Jag fixade små överraskningar, la på minnet vad han ville ha o köpte det trots inget tillbaka. Jag flängde o vred mig helt för att få att att passa ihop just det tiden HAN ville ses o det passade.

Jag vet jag blev sur ibland, men det berodde på att han aldrig gav sig i en diskussion o blev sur när han inte fick som han ville o då blev ju jag sur.

Jag tänker på vad han kommer säga till sina vänner o familj om mig. Att jag var sjukligt svartsjuk?
    Men skit i det! Förlåt men så "enkelt" är det. Ta nu ett djupt andetag och tänk på att du nu är fri att skapa din fantastiska framtid. 

VARFÖR skulle det vara så viktigt vad han säger om dig, människor du troligen aldrig mer kommer behöva träffa ändå. Du får nog räkna med att han sagt både det ena och det andra om dig nu, men som sagt - who cares? 
  • Anonym (Manipulativ och omogen.)
    Anonym (H) skrev 2020-06-26 11:35:15 följande:

Men snalla nan. Du traffade FEL kille, men sag inte hur fult han behandlade dig for du var KAR i borjan. Du gjorde dessutom ALLT for honom och for att forhallandet skulle funka. Du skamde bort honom och slog knut pa dig sjalv for att du VILLE att det skulle funka. Nu har du insett att det inte gar (och att det ar DU som hallit liv i forhallandet) och sorjer den tid du slosat pa honom. Det ar OK att sorja, men slosa inte MER tid pa honom an vad du maste. Da forstor du ju aven framtiden om du fortsatter att älta detta! INSE att det var fel kille du traffade, men att det var tack vare dig som forhallandet holl sa pass lange. Sorj att din "drom" om ett perfekt forhallande med honom gatt i kras, men inse att det bara var en drom och att verkligheten aldrig var bra (det var DU som gjorde allt sk. "positivt" i ert forhallande och han har aldrig uppskattat dig, TROTS allt du gjort). Jag forstar att du ar arg, men tank inte pa vad han ska saga till andra. Sag bara att ni inte passade ihop. Du behover inte uppge en speciell handelse, utan sanningen ar att NI INTE PASSADE IHOP (eller egentligen att han behandlade dig som skit, men det ar ju inget du kan slanga i ansiktet pa hans vanner for DA kommer de att snacka skit om dig). Sag bara att ni insett att ni inte passade ihop, pa manga plan, och darfor inte ar tillsammans langre. Lat honom snacka skit om han vill. Forsok att ignorera. Han ar sakert skitarg over att forlora sin undergivna slagpase, sa han kan mycket val snacka skit om dig (later som en san kille), men IGNORERA och sta fast vid din version - vi passade inte ihop.

Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!