• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • Anonym (Missbruk?)

Jag hade ett ex som var så. Han försvann iväg till bästa kompisen varannan dag (minst, helst varje). Till en början reflekterade jag inte över det då vi hade olika är arbetstider (vi bodde ihop). När vi började jobba samma tider märkte jag att han aldrig tycktes nöjd av att bara umgås med mig.

Det visade sig att han hade ett missbruk som jag inte visste om. Längre än så klarade han liksom inte att gå utab cannabis. Han var annars skötsam och jobbade. Jag anade inget!

Kan det vara så? Det kan vara svårt att upptäcka ifall han linkom inte gör det när du är nära? Han blev också irriterad när jag ställde krav och hade dåliga bortförklaringar!

• Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-22 20:18:05 följande:

Jag hade kunnat hålla med dig om TS och hennes kille hade träffats varje helg. Men nu gör de inte det.

Och när det träffas så blir det på sin höjd 1,5 dygn.

Kompisen bor han granne med och träffar nästan varje dag.

Och han tycker synd om kompisen om han sitter ensam.

Som om han hade något slags ansvar för honom.

Självklart ska man kunna fortsätta och umgås med sina vänner även om man träffar en partner.

Men det ska ju inte gå ut över förhållandet.

Håller helt med. Hade han o kompisen inte haft möjlighet att ses på vardagarna hade jag absolut låtit honom prioritera kompisen, men nu jobbar de t.o.m. ihop.. de träffas varje dag plus efter jobbet. Så nä, lite mer prioritering Tycler jag allt att jag kan vara..
  • Anonym (H)
    Anonym (Missbruk?) skrev 2020-06-22 20:43:24 följande:

Jag hade ett ex som var så. Han försvann iväg till bästa kompisen varannan dag (minst, helst varje). Till en början reflekterade jag inte över det då vi hade olika är arbetstider (vi bodde ihop). När vi började jobba samma tider märkte jag att han aldrig tycktes nöjd av att bara umgås med mig.

Det visade sig att han hade ett missbruk som jag inte visste om. Längre än så klarade han liksom inte att gå utab cannabis. Han var annars skötsam och jobbade. Jag anade inget!

Kan det vara så? Det kan vara svårt att upptäcka ifall han linkom inte gör det när du är nära? Han blev också irriterad när jag ställde krav och hade dåliga bortförklaringar!

Det är mycket alkohol de dricker, super inte mer blir ett glas, har däremot svårt att tro att det är något annat o jag får en känsla av att kompisen ändå är skötsam. Men sen vet man ju aldrig.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 22:29:07 följande:
    Håller helt med. Hade han o kompisen inte haft möjlighet att ses på vardagarna hade jag absolut låtit honom prioritera kompisen, men nu jobbar de t.o.m. ihop.. de träffas varje dag plus efter jobbet. Så nä, lite mer prioritering Tycler jag allt att jag kan vara..
    Om de dessutom jobbar ihop så förstår jag inte behovet av att träffas så mycket utöver det när han nu har dig.
    Ska han klara va att ha ett seriöst förhållande så måste han börja se över sina prioriteringar.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-23 12:58:36 följande:

Om de dessutom jobbar ihop så förstår jag inte behovet av att träffas så mycket utöver det när han nu har dig.

Ska han klara va att ha ett seriöst förhållande så måste han börja se över sina prioriteringar.

Och där gjorde han slut med mig över sms.. vägrar svara när jag ringer o bla bla. Vet inte om det är seriöst eller bara bekräftelse..
  • Anonym (..)

En god start nu när du varit med om detta några gånger är väl att vara jätterak.
    -Din/a/ kompis/ar/ är trevlig/a/ men jag är här för att umgås med dig och inte md honom/dem.
    "Ska vi gå ut och ta en drink?" -Menar du bara vi två? Vi träffas så sällan så jag vill inte lägga tid på att umgås med dina kompisar den här helgen. 
    - Har du tänkt vara borta med kompisar när jag kommer och i så fall hur mycket? (Så ser du om det känns värt besväret att   träffas.)

Och jo, han verkar ha en crush på sin kompis. Inte nödvändigtvis sexuell men att han prioriterar kompisen före dig är väl ganska uppenbart. 
    Att han träffar kompisar eller en kompis mycket behöver inte vara ett problem så länge du är nöjd med hur mycket ni träffas men det verkar du ju inte vara nu.

• Anonym (..)
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 13:48:10 följande:
    Och där gjorde han slut med mig över sms.. vägrar svara när jag ringer o bla bla. Vet inte om det är seriöst eller bara bekräftelse..
    Du vill inte ha en kille som gör slut, seriöst eller ej. Är han inte mer rädd om er relation än att han gör slut för att markera någonting så vill han inte ha dig /tillräckligt/.
  • Anonym (men)
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 15:13:00 följande:
    Ja asså det jobbiga är att han slår ifrån sig hela tiden. Om han är narcissist o inte är medveten om det alls eller om han tar åt sig men inte kan visa det o slår ifrån därför p går i försvar vet jag inte..
    Folk har så jävla för lätt att sätta diagnoser på allt, nacissist eller psykopat är tydligen poppis att diagnostisera. Men faktum är att väldigt få människor är narcissister eller psykopater på riktigt. Däremot kryllar det av egoister och allmänt omogna och pantade människor.

Jag tycker din kille helt enkelt verkar vara jävligt omogen för sin ålder, han verkar leva som man normalt gör i senare tonåren och fastnat där. Och har han polare som är likadana och de hållt på så i många år så blir det ju helt normalt för dem och svårt för honom att bryta, för honom är det så ett normalt liv är. Och är de ett tajt gäng så känner han säker en lojalitetskonflikt mellan dem och du och känner av grupptrycket.

Jag tror tyvärr att det är ganska kört för er iaf om du vill ha ett normalt förhållande, han kommer aldrig bli den kille du vill han ska bli, ni vill olika saker och verkar ha olika syn på ett förhållande och generellt sett det är oftast fel att gå in i ett förhållande med intentionen att göra om sin partner till den man vill att personen ska vara, det funkar sällan. Många försöker tyvärr göra just så, man gillar vissa delar men andra inte och så tror man att man kan göra om det man inte gillar med tiden, men jag tror det sällan slutar bra.

Jag tycker det är bättre att du inser att han inte rätt sorts kille för ett långt stadigt förhållande som prioritet sin tjej/familj mer än annat. Det är han inte mogen för OCH att du aldrig kommer kunna göra om honom till nåt annat än den han är. Säker jättetrevlig och rolig att umgås med, men kanske inte rätt person för ett långt förhållande.

Hur gammal är du själv förresten?
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2020-06-23 14:14:14 följande:

Du vill inte ha en kille som gör slut, seriöst eller ej. Är han inte mer rädd om er relation än att han gör slut för att markera någonting så vill han inte ha dig /tillräckligt/.

Nä jag vet inte om det är för att markera eller om han verkligen menade det.. o att inte ens kunna svara i telefon när man ringer. Han gör alltid det när vj tjafsat. Varför? Är han konflikt rädd eller vad?

Kan han ha gjort slut på riktigt när han för 2 dagar sedan sa att han älskade mig?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 14:29:03 följande:
    Nä jag vet inte om det är för att markera eller om han verkligen menade det.. o att inte ens kunna svara i telefon när man ringer. Han gör alltid det när vj tjafsat. Varför? Är han konflikt rädd eller vad?

Kan han ha gjort slut på riktigt när han för 2 dagar sedan sa att han älskade mig?
    Han är omogen, eller vad det är, men uppenbart att ni är osynkade som det ser ut. Försök inte ringa mer nu. 
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!