• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • Xenia
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:54:45 följande:
    Asså förlåt om jag har blivit helt hjärntvättad eller något men är det verkligen så oroväckande som alla påstår? Tror ni han skulle kunna vara farlig emot mig?

Jag har som sagt ångest över att jag hade kunnat gjort annorlunda. Mest att jag blivit sur o liknande mkt. Men jag har nog öndå haft svårt att hålla låg profil o det har vart så mkt som legat o gnagt. Tex när han hånat mig o grejer på sms o ignorerat mig har det slagit över helt. Ist för att hålla tyst har jag väl provocerat honom genom att bli arg o ringt o skrikit att han ska ge fan i att ignorera sin flickvän. Men även där har det kommit något tillbaka I form av att jag ska sluta ta på mig offerkoftan o att jag enbart slänger över skiten på honom. För det har han sagt vid flertalet gånger att jag lägger all skuld på honom så det är klart att jag tror det varit så o att jag vart en hemsk flickvän...
    Om inte annat så skulle han kunna säga saker som får dig att må ännu sämre. Därför behöver du ett stöd, någon som kan säga att det är han som gör fel. Eller som helt enkelt hindra ditt ex från att vräka ur sig vad som helst.

Du har inte gjort något fel mot honom. Däremot mot dig själv som funnit dig i att vara dörrmatta så länge. Du gjorde rätt när du sa ifrån. Det är inte du som varit en dålig flickvän, det är han som varit en dålig pojkvän.

Om du fortsatt att hålla tyst hade du bara förlängt eländet. Se framåt. Fundera på varför du stått ut så länge. Kanske behöver du terapi för att inse ditt värde. Eller åtminstone att du pratar om det här med dina kompisar. Förhållandet med ditt ex har gjort att du normaliserat oacceptabelt beteende.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-29 11:44:26 följande:

Nej,du har inte gjort något fel. Du har inte ställt några orimliga krav på honom.

Det är snarare han som inte är van att få sådana krav på sig.

Han verkar vara en egoistisk skitstövel.

Och att hans tidigare relationer har spruckit visar väl också på att han totalt saknar självinsikt om han även skyller allt på dem för att det sprack.

Om alla hans relationer spricker så finns det förmodligen en orsak till det.

Antingen så har de tröttnat och lämnat eller så har han lämnat när det inte gått som han vill.

Du är den som kommer att gå vinnande ur den här striden.

Du verkar vara en bra tjej och han vet inte vad han har förlorat.

Men när,eller om,han inser det så ta honom inte tillbaka. Du förtjänar så mycket bättre än så! Kom ihåg det.

Ja det är ju inte ens säkert att hans ex var otrogen o allt vad han har sagt. Han har även gång på gång sagt till mig att det kanske är fel på mig o inte på de som jag träffar , då jg dejtat en hel del som det aldrig blivit något av. Försöker la få mig att tro att jag inte kan hitta något annat.
  • Anonym (H)
    Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-29 11:53:22 följande:

Men det ar sahar misshandlare gor - de far det alltid till att det ar OFFRETS fel. Du har stallt helt normala krav, men eftersom han inte ar intresserad av att smida framtidsplaner med dig, utan bara ha dig som lattillgangligt tidsfordriv, sa ar det val klart att han blir irriterad nar du staller sadana "krav". Sen vill han ju helst vara med sin kompis och bara ha dig som bihang nar det passar. Nar du inte langre ar medgorlig blir det forstass ocksa besvarligt for honom. For honom blir det ju "jattejobbigt" att ha en sa "brakig" tjej och inte, som han ar van vid, en lydig hund som slickar honom hela tiden oavsett vad han gor. Sa fran HANS sida blev det ju ditt fel, eftersom du inte gor som han vill (och later dig utnyttjas av honom). 

Du verkar helt hjarntvattad och overvager du ens att ga tillbaka till honom sa visar det hur pass nerbruten du ar, ingen sjalvkansla over huvud taget och helt dum i huvudet som medvetet gor valet att forstora ditt liv trots att alla andra talar om for dig hur det ligger till. Lont att skriva har for att forsoka hjalpa dig liksom? Tror du att han ar den ende killen i valden som du kan "fa"?

VARFOR vill du inte hitta en kille som gillar att vara med dig, som du gor roliga saker tillsammans med och som inte blir irriterad och arg for normala fragor? Varfor vill du leva i brak, ma skit och hela tiden vara underlagsen istallet for att svava pa rosa moln med en ny kille?

Det finns inga ratt och fel. Du ville diskutera framtiden, han ville det inte (eftersom han inte planerar nagon framtid med dig). Fragan ar normal, men staller man den till FEL kille sa tycker han forstass inte om den (da han blir avslojad som oserios). Tycker man att man ar bortprioriterad och tar upp det med sin partner sa har man en serios diskussion kring det. Att han slog bakut bevisar ju bara hur kansligt det ar (da han an en gang ar avslojad). Han agerar ju precis som en man som varit otrogen, men forsoker dolja det. Och att han haller pa med andra tjejer, liksom HALLA! Hur djavla manga bevis behover du pa att han INTE respekterar dig och bara utnyttjar dig? Det kanns som att du inte lyssnar pa oss harinne, vilket ar valdigt frustrerande. Finns inget mer vi kan gora for att hjalpa dig. Han har total makt over dig verkar det som och du ar som besatt av detta eftersom du vill ha "bevis" pa att du inte gjort nagot fel och orsakat att det tog slut. Om inte det jag skrivit ovan ar bevis nog sa kommer du aldrig att kunna fa "bevis" pa det, for de finns inte. 

Vakna inte upp om ett ar, sittandes sjalv som en djakla nolla i en lagenhet med en bebis som skriker och en skitstovel till karl (som nu t o m borjat sla dig och som nu ar ute och festar med sina kompisar varje kvall) och inse vad du gjort och att du nu ABSOLUT inte kan ta dig ur det, for nu har ni barn. Men a andra sidan sa ar han ju "snall" de fa gangerna han inte slar dig....

Nej du har ju helt rätt i det du skriver. Jag har nog inte insett hur det egebtligen legat till utan bra lyssnat på de fina sakerna som han sagt o trott på honom när han säger att vi visst strävar efter samma mål.

Jag tror med att anledningen till attt han sparkade så pass mkt bakut vad för att han insåg att jag fattade sanningen, o han skulle ju aldrig erkänna det.
  • Anonym (H)
    Xenia skrev 2020-06-29 12:08:48 följande:

Om inte annat så skulle han kunna säga saker som får dig att må ännu sämre. Därför behöver du ett stöd, någon som kan säga att det är han som gör fel. Eller som helt enkelt hindra ditt ex från att vräka ur sig vad som helst.

Du har inte gjort något fel mot honom. Däremot mot dig själv som funnit dig i att vara dörrmatta så länge. Du gjorde rätt när du sa ifrån. Det är inte du som varit en dålig flickvän, det är han som varit en dålig pojkvän.

Om du fortsatt att hålla tyst hade du bara förlängt eländet. Se framåt. Fundera på varför du stått ut så länge. Kanske behöver du terapi för att inse ditt värde. Eller åtminstone att du pratar om det här med dina kompisar. Förhållandet med ditt ex har gjort att du normaliserat oacceptabelt beteende.

Ja jag har verkligen vänt mig ut o in för att det ska bli Sp bra som möjligt. Jag har lagt märke till vad han behövt o sedan köpt, bakat till honom, flängt fram o tillbaka för att få helgerna att gå ihop medans han haft annat inplanerat..
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 12:20:05 följande:
    Ja det är ju inte ens säkert att hans ex var otrogen o allt vad han har sagt. Han har även gång på gång sagt till mig att det kanske är fel på mig o inte på de som jag träffar , då jg dejtat en hel del som det aldrig blivit något av. Försöker la få mig att tro att jag inte kan hitta något annat.
    Ja,det är väl svårt att veta vad som är sant och inte av det han säger.
    Men oavsett vilket så är det han som behöver se över sitt beteende och inte du.
    Det är han som har gjort alla fel man kan göra i ett förhållande och han som kommer att få svårigheter att träffa någon som kan acceptera hans beteende.
    Inte du. Det måste du inse.
    Låt honom inte intala dig om något annat.
  • Gena
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:54:45 följande:
    Asså förlåt om jag har blivit helt hjärntvättad eller något men är det verkligen så oroväckande som alla påstår? Tror ni han skulle kunna vara farlig emot mig?

Jag har som sagt ångest över att jag hade kunnat gjort annorlunda. Mest att jag blivit sur o liknande mkt. Men jag har nog öndå haft svårt att hålla låg profil o det har vart så mkt som legat o gnagt. Tex när han hånat mig o grejer på sms o ignorerat mig har det slagit över helt. Ist för att hålla tyst har jag väl provocerat honom genom att bli arg o ringt o skrikit att han ska ge fan i att ignorera sin flickvän. Men även där har det kommit något tillbaka I form av att jag ska sluta ta på mig offerkoftan o att jag enbart slänger över skiten på honom. För det har han sagt vid flertalet gånger att jag lägger all skuld på honom så det är klart att jag tror det varit så o att jag vart en hemsk flickvän...
    Jag tror inte det skulle vara fysiskt farligt för dig att hämta grejerna. Men när du hämtar dem får han en chans att snärja och manipulera dig igen. Och ert förhållande är inte bra för dig.

Han har ju redan hindrat dig en gång från att få tillbaka grejerna utan att själv hämta dem. Så om han inte går med på att någon annan hämtar dem så tycker jag att du ska ta med dig någon när du hämtar grejerna (dock utan att tala om i förväg att du tar med dig sällskap). Det blir svårare för honom att maniupulera och trycka ner dig om någon annan är med.
  • Anonym (B)

Men sluta vara så undergiven och fråga om du får ringa etc. Vad är det för grejer du har där egentligen? Hade låtit dem vara där, om det inte var något sjukt viktigt/dyrt och tagit tillbaka kontrollen över mitt liv. Sluta kontakta honom. Håll dig aktiv och hitta på saker.

• Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-29 14:42:21 följande:

Men sluta vara så undergiven och fråga om du får ringa etc. Vad är det för grejer du har där egentligen? Hade låtit dem vara där, om det inte var något sjukt viktigt/dyrt och tagit tillbaka kontrollen över mitt liv. Sluta kontakta honom. Håll dig aktiv och hitta på saker.

Jag har enbart bett att få komma/ ringa när han gjorde ?slut?. Men jag tänker inte kontakta honom mer o böna o be att få komma tillbaka. Jag tror det är exakt det han vill, att jag ska visa mig svag o behöva honom. Men det tänker jag inte visa. O angående sakerna kommer jag iaf inte be att få hämta än på ett tag, men det är saker jag ändå vill ha tillbaka. Tex en cykel för 15 000 men inget jag behöver i dagsläget.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 15:00:09 följande:
    Jag har enbart bett att få komma/ ringa när han gjorde slut. Men jag tänker inte kontakta honom mer o böna o be att få komma tillbaka. Jag tror det är exakt det han vill, att jag ska visa mig svag o behöva honom. Men det tänker jag inte visa. O angående sakerna kommer jag iaf inte be att få hämta än på ett tag, men det är saker jag ändå vill ha tillbaka. Tex en cykel för 15 000 men inget jag behöver i dagsläget.
    Varför tänker du att han vill det?

Förstår att han inte ville ställa ut om det är en cykel värd 15 000. Be en kompis hämta och sköta kontakten. Klart.
  • Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-29 15:05:18 följande:

Varför tänker du att han vill det?

Förstår att han inte ville ställa ut om det är en cykel värd 15 000. Be en kompis hämta och sköta kontakten. Klart.

Kan självklart inte veta, men genom hans sätt att vara skulle det inte förvåna mig om han vill straffa mig.

Cykeln jag bad han ställa ut är enbart värd 1000 kr o den jag ville ha.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!