• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 15:09:21 följande:
    Kan självklart inte veta, men genom hans sätt att vara skulle det inte förvåna mig om han vill straffa mig.
    Cykeln jag bad han ställa ut är enbart värd 1000 kr o den jag ville ha.
    Tycker det låter långsökt att han skulle vilja straffa dig. Ofta ska vi kvinnor hitta anledningar och tolkningar. Om han sägar att ha inte vill ses och höras längre, är det förmodligen helt enkelt så. Den enda som straffar dig är du själv. Förstår att det känns skit just nu, men ju snabbare du slutar på grubbla på det här, desto fortare kommer det att kännas bättre.
  • Anonym (men)
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 15:09:21 följande:
    Kan självklart inte veta, men genom hans sätt att vara skulle det inte förvåna mig om han vill straffa mig.

Cykeln jag bad han ställa ut är enbart värd 1000 kr o den jag ville ha.
    Det verkar snarare som att du tycker det är oerhört orättvist att han tycker och beter sig som han gör och hoppas på nåt sätt att han ska låta bli och helst falla ner på knä och erkänna sitt misstag.... du förstår väl att det aldrig kommer ske och att genom att öht bry dig om vad han tycker och tänker känner sig precis så som han vill att du ska känna med sitt beteende va?

Som andra redan sagt 1000 ggr, sluta bry dig om hur han tänker och känner

Ja det är orättvist, men världen är inte alltid rättvis

Ja han vill straffa dig för att du dumpade honom, det en taktik som omogna människor använder för att rättfärdiga sina egna brister och misstag för sig själva och ett sätt att försöka få den som dumpade honom att känna sig lika värdelös som han kände sig över att bli dumpad men en taktik som enbart fungera om du går på den, varför ger du honom den tillfredsställelsen?
  • Anonym (H)
    Anonym (men) skrev 2020-06-30 13:09:26 följande:

Det verkar snarare som att du tycker det är oerhört orättvist att han tycker och beter sig som han gör och hoppas på nåt sätt att han ska låta bli och helst falla ner på knä och erkänna sitt misstag.... du förstår väl att det aldrig kommer ske och att genom att öht bry dig om vad han tycker och tänker känner sig precis så som han vill att du ska känna med sitt beteende va?

Som andra redan sagt 1000 ggr, sluta bry dig om hur han tänker och känner

Ja det är orättvist, men världen är inte alltid rättvis

Ja han vill straffa dig för att du dumpade honom, det en taktik som omogna människor använder för att rättfärdiga sina egna brister och misstag för sig själva och ett sätt att försöka få den som dumpade honom att känna sig lika värdelös som han kände sig över att bli dumpad men en taktik som enbart fungera om du går på den, varför ger du honom den tillfredsställelsen?

Fast det är ju inte jag som dumpade honom? Var ju han som dumpade mig för att jag påtalade att jag inte känner mig prioriterad.

Jag försöker sluta bry mig om hur han tänker. Men det är ju svårt då jag känner mig lurad men jag är på god väg.

Det som gör att jag grubblar så pass mycket är för jag tycker det är lite konstigt hur man 2 dagar tidigare kan sitta o planera sommaren, boka resa, säga hur mycket han älskar mig, då har man inga tankar på att göra slut.

Sen talar jag om på ett lugnt sätt att han tycker det är konstifr att han alltid prioriterat kompisen o då väljer han att göra slut o vägrar svara mig. För mig är det konstigt o inget man gör slut för. O att t.o.m. inte ens kunna göra det i verkligenheten utan på sms o sen vägrar svara när man ringer.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 14:28:02 följande:
    Fast det är ju inte jag som dumpade honom? Var ju han som dumpade mig för att jag påtalade att jag inte känner mig prioriterad.

Jag försöker sluta bry mig om hur han tänker. Men det är ju svårt då jag känner mig lurad men jag är på god väg.

Det som gör att jag grubblar så pass mycket är för jag tycker det är lite konstigt hur man 2 dagar tidigare kan sitta o planera sommaren, boka resa, säga hur mycket han älskar mig, då har man inga tankar på att göra slut.
    Sen talar jag om på ett lugnt sätt att han tycker det är konstifr att han alltid prioriterat kompisen o då väljer han att göra slut o vägrar svara mig. För mig är det konstigt o inget man gör slut för. O att t.o.m. inte ens kunna göra det i verkligenheten utan på sms o sen vägrar svara när man ringer.
    Det är ju naturligtvis något han gått och funderat ett tag på, trots att han inte sagt något. Droppen och bägaren, du vet.
  • Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-30 14:30:32 följande:

Det är ju naturligtvis något han gått och funderat ett tag på, trots att han inte sagt något. Droppen och bägaren, du vet.

Jo det håller jag med om! Men jag har svårt att tro att han gjort det för då sitter man inte o säger sådana saker o planerar som vi gjort. Då talar man inte om att man ser fram emot sommaren med en.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 14:41:20 följande:
    Jo det håller jag med om! Men jag har svårt att tro att han gjort det för då sitter man inte o säger sådana saker o planerar som vi gjort. Då talar man inte om att man ser fram emot sommaren med en.
    Varför inte? Han var väl inställd på att fortsätta förhållandet, men ångrade sig när det blev för jobbigt. När ett förhållande tar slut är det väl mer reglel än undantag att personen förbyts och går från kär till iskall på nolltid.
  • Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-30 15:04:36 följande:

Varför inte? Han var väl inställd på att fortsätta förhållandet, men ångrade sig när det blev för jobbigt. När ett förhållande tar slut är det väl mer reglel än undantag att personen förbyts och går från kär till iskall på nolltid.

Nä du har väl rätt. Är väl jag som sabbat allt...
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 15:12:45 följande:
    Nu får du akta dig för nu börjar du likna offerkoftan lite för mycket. 
  • Anonym (Nejdu)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 15:12:45 följande:

Din fd kille var inget att ha, han drog dessutom så fort du började ställa krav. Varför är du så intresserad av vad mansbebisen tänker och känner? Varför lägger du ens en minut på sådana tankar. Och det där martyrtänket får du lägga ner omedelbart, ta av dig offerkoftan och skaffa kontroll över ditt liv och de män du väljer att vara med. Det är en del av att bli vuxen.
  • Anonym (Manipulativ och omogen.)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 14:41:20 följande:
    Han sag fram emot en sommar med en LYDIG, undergiven slav. En tjej som slar knut pa sig sjalv for att forhallandet ska vara sa bra som mojligt, som skammer bort honom, koper presenter och framfor allt inte klagar pa att han helst vill umgas med sin kompis och att hon bara ar ett bihang (nar det passar honom). Varfor skulle han inte se fram emot en san sommar? 
    Nu har du dock "forstort" detta genom upptacka att du ar helt oprioriterad och t o m hade mage att patala det! Klart att han inte kan ha sin dromsommar med dig nu, nar du vill ha ett NORMALT jamlikt forhallande.
    Han kan visst menat vad han sa nar ni planerade sommaren, men han sag en helt annan sommar framfor sig an vad du sag. Och killar som manipulerar vet forresten vad de ska saga, da de vet att "jag alskar dig" och sant smorande far tjejen dit de vill.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!