• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-08-27 12:59:47 följande:
    Okej här kommer en ny uppdatering! Jag hörde av mig igen o ville komma o hämta mina saker men han var tyvärr inte hemma. Frågade hur vi lättast löser det med tanke på att han aldrig är hemma. Han ville Swischa mig pengar för mina saker. Jag svarade att det går bra så slipper jag allt sen o kan lägga det bakom mig. Då skriver han att han gärna vill att jag kommer o pratar för han ville inte sluta på fel sätt. Svarade att jag absolut inte har något agg o att jag är helt okej med detta avslut. Då börja han att jag gjorde på ett jätte fult sätt, att han mådde skit dåligt o var tvungen att bryta helt. Svarade bara att jag förstår. Sen skrev han: jag har tänkt på dig väldigt mycket tro inget annat.

För det första antar jag att han sålt min cykel för varför skulle jag inte kunna ta den när vi skulle prata ?

Det bästa är att hade detta hänt för 2 månader sedan hade jag vart överlycklig, men nu har jag träffat en underbar kille som är så snäll så jag känner inte ens behov av att få en förklaring. O jag antar ju att han ångrar sig o hade trott att jag skulle höra av mig med inte. O vadå mådde skit dåligt o va tvungen att bryta helt? Jag hade ju liksom inte ens gjort något fel så allt detta är fan hans fel överhuvudtaget. Gör slut där jag sätter lite krav o sedan vill ha mig tillbaka när han märker jag inte kommer krypandes??

Han skulle ha Swischar pengar i veckan men inte gjort än....
    Jag håller med sextiotalist om att det är dags att du hotar med en polisanmälan nu,om du inte får tillbaka dina saker.
    Var inte så snäll.
    Och det finns ju ännu större anledning att polisanmäla om du misstänker att han har sålt din cykel.
    Sätt hårt mot hårt nu! Du ska ha tillbaka dina saker. Sen kan du gå vidare och glömma allt..
  • Anonym (Coco)
    Okej här kommer en ny uppdatering! Jag hörde av mig igen o ville komma o hämta mina saker men han var tyvärr inte hemma. Frågade hur vi lättast löser det med tanke på att han aldrig är hemma. Han ville Swischa mig pengar för mina saker. Jag svarade att det går bra så slipper jag allt sen o kan lägga det bakom mig. Då skriver han att han gärna vill att jag kommer o pratar för han ville inte sluta på fel sätt. Svarade att jag absolut inte har något agg o att jag är helt okej med detta avslut. Då börja han att jag gjorde på ett jätte fult sätt, att han mådde skit dåligt o var tvungen att bryta helt. Svarade bara att jag förstår. Sen skrev han: jag har tänkt på dig väldigt mycket tro inget annat.

För det första antar jag att han sålt min cykel för varför skulle jag inte kunna ta den när vi skulle prata ?

Det bästa är att hade detta hänt för 2 månader sedan hade jag vart överlycklig, men nu har jag träffat en underbar kille som är så snäll så jag känner inte ens behov av att få en förklaring. O jag antar ju att han ångrar sig o hade trott att jag skulle höra av mig med inte. O vadå mådde skit dåligt o va tvungen att bryta helt? Jag hade ju liksom inte ens gjort något fel så allt detta är fan hans fel överhuvudtaget. Gör slut där jag sätter lite krav o sedan vill ha mig tillbaka när han märker jag inte kommer krypandes??

Han låter inte stabil. Först trevlig och vill prata och sedan när du går med på det så tvärvänder han och blir anklagande och obehaglig.

Som jag skrev förut, du har lagen på din sida, var inte rädd för att använda den :)

Han har ingen rätt att slänga bort dina saker, tror det är "egenmäktigt förfarande" och du kan polisanmäla.
    Har han sålt din cykel utan ditt tillstånd är det också olagligt och du har rätt till pengarna och om du inte får dem så kan du polisanmäla även för detta.

Diskutera inte med honom då han verkar bli aggressiv och argumentativ mot dig. Det är troligt han kommer försöka slingra sig igen och vara trevlig för att sedan återigen sura och inte svara.

Kontakta polisen och fråga hur du gör bäst, det kostar inget att fråga.

Sedan kan du lugnt meddela honom att antingen får du summan ni kom överens om (inklusive värdet på cykeln) eller så anmäler du detta till polis.

Lycka till vännen Glad
  • Anonym (smile)

Är det saker du har råd att bli av med? I så fall kan du ju bara släppa saken. Det kan man göra ibland. Det kan vara värt lite pengar för att bli av med en dålig relation. Som avslut kan man skicka ett sms att du får behålla grejerna, önskar dig ett bra liv, hejdå typ. Vet inte, tror jag eventuellt skulle funderat i de banorna.
  • Anonym (Coco)
    Anonym (smile) skrev 2020-08-27 16:00:24 följande:
    Är det saker du har råd att bli av med? I så fall kan du ju bara släppa saken. Det kan man göra ibland. Det kan vara värt lite pengar för att bli av med en dålig relation. Som avslut kan man skicka ett sms att du får behålla grejerna, önskar dig ett bra liv, hejdå typ. Vet inte, tror jag eventuellt skulle funderat i de banorna.
    Ja, det är sant, han låter ju sjukt jobbig att ha att göra med och orsakar dig bara stress Rynkar på näsan
  • Anonym (H)
    Anonym (Coco) skrev 2020-08-27 15:01:59 följande:

Han låter inte stabil. Först trevlig och vill prata och sedan när du går med på det så tvärvänder han och blir anklagande och obehaglig.

Som jag skrev förut, du har lagen på din sida, var inte rädd för att använda den :)

Han har ingen rätt att slänga bort dina saker, tror det är "egenmäktigt förfarande" och du kan polisanmäla.

Har han sålt din cykel utan ditt tillstånd är det också olagligt och du har rätt till pengarna och om du inte får dem så kan du polisanmäla även för detta.

Diskutera inte med honom då han verkar bli aggressiv och argumentativ mot dig. Det är troligt han kommer försöka slingra sig igen och vara trevlig för att sedan återigen sura och inte svara.

Kontakta polisen och fråga hur du gör bäst, det kostar inget att fråga.

Sedan kan du lugnt meddela honom att antingen får du summan ni kom överens om (inklusive värdet på cykeln) eller så anmäler du detta till polis.

Lycka till vännen 

Skrev idag att jag fortfarande inte fått pengarna som han skulle skicka i veckan. Han öppnar meddelandet men ignorerar det. Håller fan på o bli galen. Alltså han känns som en psykopat. Min pappa sa att jag ska skriva att han har en vecka till på sig annars kommer jag o han o hämtat de o är han inte hemma anmäler vi honom. Har en kompis som en ny utbildad polis som jag tänkt rådfråga. Har ju dock inte så mycket som visar att sakerna är mina... mitt ex är hos kronofogden redan så han om någon borde väl vara lite rädd.

Kommer ens polisen göra något?
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-08-30 22:44:09 följande:
    Skrev idag att jag fortfarande inte fått pengarna som han skulle skicka i veckan. Han öppnar meddelandet men ignorerar det. Håller fan på o bli galen. Alltså han känns som en psykopat. Min pappa sa att jag ska skriva att han har en vecka till på sig annars kommer jag o han o hämtat de o är han inte hemma anmäler vi honom. Har en kompis som en ny utbildad polis som jag tänkt rådfråga. Har ju dock inte så mycket som visar att sakerna är mina... mitt ex är hos kronofogden redan så han om någon borde väl vara lite rädd.

Åh så bra att du har din pappa och folk på din sida :). 

Oroa dig inte, om du inte får tillbaka prylarna och han fortsätter ignorera så kommer polisen hjälpa dig så gott det går, du är trovärdig och kan beskriva cykeln & dina prylar. Och du har kvar sms som bevis på att han lovat ge dig tillbaka dina saker eller pengar, så det håller. Plus att han redan är hos kronofogden säger en del...

Köpte du cykeln kontant eller med kort eller fick du den i present? Du kan nog beskriva den bra.
    Det går att se korttransaktioner flera år tillbaka, banken kan hjälpa dig om du behöver. 

Spara varenda sms från och till honom. Det är bevis.
    Det kommer gå bra, och du kommer göra ditt bästa. Du kommer visa att han inte kan trampa på dig!
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-08-30 22:44:09 följande:

Jag tycker du ska göra som din pappa säger.
    Har du sms:en kvar så är de bevis och du kan beskriva dina saker.
    Om han dessutom är hos kronofogden så har han även det emot sig.
    Så sätt hårt emot hårt nu. Gör sin din pappa säger.
    Polisen kommer också att göra så gått de kan. Det kan du vara lugn för.

Lycka till!
  • Anonym (H)
    Anonym (Coco) skrev 2020-08-30 23:00:23 följande:

Åh så bra att du har din pappa och folk på din sida :). 

Oroa dig inte, om du inte får tillbaka prylarna och han fortsätter ignorera så kommer polisen hjälpa dig så gott det går, du är trovärdig och kan beskriva cykeln & dina prylar. Och du har kvar sms som bevis på att han lovat ge dig tillbaka dina saker eller pengar, så det håller. Plus att han redan är hos kronofogden säger en del...

Köpte du cykeln kontant eller med kort eller fick du den i present? Du kan nog beskriva den bra.

Det går att se korttransaktioner flera år tillbaka, banken kan hjälpa dig om du behöver. 

Spara varenda sms från och till honom. Det är bevis.

Det kommer gå bra, och du kommer göra ditt bästa. Du kommer visa att han inte kan trampa på dig!

Han gör mig galen asså. Grejen är att jag inte har kvar alla meddelanden då de går bort efter 24 timmar. Ända som finns just nu är en bild jag skickat till min mamma o skeivit att han ska köpa cykeln till mig samt att jag samma dag har swischat honom pengar.

Jag funderar på att höra av mig till kronofogden o kolla hur man ska begära sig åt.

Hur bör jag skriva till honom? Kan jag skriva:

Du har till lördag på dig att Swischa mig pengar, annars kommer jag o min pappa o hämtar cykeln o är du inte hemma då så blir jag tvungen att anmäla dig.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-08-31 09:27:08 följande:
    Han gör mig galen asså. Grejen är att jag inte har kvar alla meddelanden då de går bort efter 24 timmar. Ända som finns just nu är en bild jag skickat till min mamma o skeivit att han ska köpa cykeln till mig samt att jag samma dag har swischat honom pengar.

Jag funderar på att höra av mig till kronofogden o kolla hur man ska begära sig åt.

Hur bör jag skriva till honom? Kan jag skriva:

Du har till lördag på dig att Swischa mig pengar, annars kommer jag o min pappa o hämtar cykeln o är du inte hemma då så blir jag tvungen att anmäla dig.
    Så kan du absolut skriva.
    Och det är också vad du ska göra,tycker jag.
    Han har fått så många chanser nu och inte tagit en enda.
    Nu är det dags att sluta dalta med honom.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-08-31 09:29:45 följande:

Så kan du absolut skriva.

Och det är också vad du ska göra,tycker jag.

Han har fått så många chanser nu och inte tagit en enda.

Nu är det dags att sluta dalta med honom.

Ringde kronofogden, man kan ansöka att de skickar ut ett kravbrev till honom så kan han antingen välja att betala eller så går det till domstol.

Ska nog först o främst skriva till honom som jag skrev innan att jag kommer bli tvungen att anmäla honom om han inte betalar.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!