• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-08-31 10:49:52 följande:
    Ringde kronofogden, man kan ansöka att de skickar ut ett kravbrev till honom så kan han antingen välja att betala eller så går det till domstol.

Ska nog först o främst skriva till honom som jag skrev innan att jag kommer bli tvungen att anmäla honom om han inte betalar.
    Det tycker jag du ska göra.
    Men anmäl inte bara till Kronofogden, i så fall,utan även till polisen.
    Har han sålt dina saker så är det ju egenmäktigt förfarande.
    Och det är olagligt.
    Så sätt lite press på honom nu.
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-08-31 09:27:08 följande:
    Han gör mig galen asså. Grejen är att jag inte har kvar alla meddelanden då de går bort efter 24 timmar. Ända som finns just nu är en bild jag skickat till min mamma o skeivit att han ska köpa cykeln till mig samt att jag samma dag har swischat honom pengar.

Jag funderar på att höra av mig till kronofogden o kolla hur man ska begära sig åt.

Hur bör jag skriva till honom? Kan jag skriva:

Du har till lördag på dig att Swischa mig pengar, annars kommer jag o min pappa o hämtar cykeln o är du inte hemma då så blir jag tvungen att anmäla dig.
    Det låter jättebra :)

Ifall du behöver mer bevis: Nästa gång han svarar dig, om du har, kan du ta en skärmdump eller med annan kamera fota meddelandet? Vet inte om ni kommunicerar via mobil/facebook. 

Superbra jobbat och att du tar hjälp av kronofogden, det kommer går bra!
  • Anonym (H)
    Anonym (Coco) skrev 2020-08-31 18:47:25 följande:

Det låter jättebra :)

Ifall du behöver mer bevis: Nästa gång han svarar dig, om du har, kan du ta en skärmdump eller med annan kamera fota meddelandet? Vet inte om ni kommunicerar via mobil/facebook. 

Superbra jobbat och att du tar hjälp av kronofogden, det kommer går bra!

Han total ignorerar mig nu. Öppnar inte ens meddelandet. Ha skrivit på både snap, insta o fb. O jag ser tydligt han är online där.

Gör han såhär för att han inte vill eller är det en form av maktspel då han vet hur frustrerande det blir för mig? Gör en vecka sedan skriver han att han vill träffa mig igen o jag ska höra av mig om jag vill ta en fika. Tror han på riktigt jag vill det när han gör såhär? Eller var det ett spel för att jag skulle släppa det? Han är fan dum i huvudet adså
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-08-31 20:33:10 följande:
    Han total ignorerar mig nu. Öppnar inte ens meddelandet. Ha skrivit på både snap, insta o fb. O jag ser tydligt han är online där.

Gör han såhär för att han inte vill eller är det en form av maktspel då han vet hur frustrerande det blir för mig? Gör en vecka sedan skriver han att han vill träffa mig igen o jag ska höra av mig om jag vill ta en fika. Tror han på riktigt jag vill det när han gör såhär? Eller var det ett spel för att jag skulle släppa det? Han är fan dum i huvudet adså
    Han kör ett maktspel.
    Han försöker väl få dig på andra tankar nu så du inte ska anmäla honom.
    Gå inte på det.
    Svarar han inte så ta med dig din pappa och åk dit och hämta sakerna eller kräv pengar om han har sålt dem.
    Och anmäl till både polisen och Kronofogden.
    Sätt hårt mot hårt nu.
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-08-31 20:33:10 följande:

Ja, han tänker nog att om han ignorerar så kommer du tröttna och försvinna. Låter som han är så som person, spelar spel, undviker ansvar och löften. Inte konstigt han redan har kronofogden efter sig...

Nu kan du skita i att kontakta honom och istället bara ha och göra direkt med myndigheterna så du får dina saker/pengar.

Trist att det ska vara så jobbigt för dig, men du gör helt rätt! Du har laglig rätt till dina prylar/värdet av dem.
  • Anonym (H)
    Anonym (Coco) skrev 2020-08-31 20:43:08 följande:

Ja, han tänker nog att om han ignorerar så kommer du tröttna och försvinna. Låter som han är så som person, spelar spel, undviker ansvar och löften. Inte konstigt han redan har kronofogden efter sig...

Nu kan du skita i att kontakta honom och istället bara ha och göra direkt med myndigheterna så du får dina saker/pengar.

Trist att det ska vara så jobbigt för dig, men du gör helt rätt! Du har laglig rätt till dina prylar/värdet av dem.

Alltså det börjar kännas som han jävlas med mig! Han måste ju fatta att jag fattar att han ignorerar mig medvetet då jag kan se att han är online o att han vanligtvis öppnar meddelande inkommet dygn! Så va tror han? Tror han att genom att ignorera så skjuter han det ifrån sig? Han hamnade hon kronogmfogden för hans ex gjorde slut o då ignorerade han räkningar på det en bil för han tyckte det var jobbigt: trodde han på riktigt att det funkar så?
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-09-01 12:38:51 följande:
    Alltså det börjar kännas som han jävlas med mig! Han måste ju fatta att jag fattar att han ignorerar mig medvetet då jag kan se att han är online o att han vanligtvis öppnar meddelande inkommet dygn! Så va tror han? Tror han att genom att ignorera så skjuter han det ifrån sig? Han hamnade hon kronogmfogden för hans ex gjorde slut o då ignorerade han räkningar på det en bil för han tyckte det var jobbigt: trodde han på riktigt att det funkar så?
    Jag tycker dte verkar som att han ignorerar saker när han tycker det är jobbigt.
    Därför hamnar han i situationer som t ex hos Kronofogden också.
    Men anmäl honom till både KF och polis och ta med dig din pappa och hämta dina saker.
    Sen kan du släppa allt det här och gå vidare.
    Och fokusera på din nya kille.
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-09-01 12:38:51 följande:
    Ja, han lever nog inte i verkligheten ;)
    Bra att du sätter hårt mot hårt, enda som kommer funka ;)
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-09-02 09:35:51 följande:

TS,hur går det?

Fortfarande inget svar o inte öppnat mina meddelanden så fattar inte hur han tänker. Han måste ju fatta att jag fattar han ignorerar medvetet!!

Har dock inte hotat med polisen än...
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!