Carina82 skrev 2021-03-05 14:41:45 följande:
Åh nej! Usch vad tråkigt, jag förstår verkligen att du fick upp hoppet. Det är ju OMÖJLIGT att inte börja hoppas när man verkligen träffat rätt på ÄL och sen har en så fin kurva som du hade <3 Jag var helt säker på att det hade gått den här månaden, men efter två dagar av negativa test (är på bim-5 nu) så börjar hoppet sina även här. Har gråtit hela dagen. Sen kom jag på att det nog är PMS, och då började jag bara gråta mer.
Tänkte på det där med att göra en utredning, förstår verkligen att du vill det. Börjar känna samma. För när man befinner sig där vi är nu så tar det SÅ mkt energi, det är ju svårt att tänka på annat och man anpassar ju hela livet: antingen är det snart ÄL eller snart BIM. Det finns inget mellanläge. En utredning skulle ge lite mer fakta vilket ju - oavsett utgång- skulle reducera osäkerheten jag tror vi båda känner.. Gäller bara att få med killarna på tåget, vilket verkar vara lättare sagt än gjort..
Ja är verkligen omöjligt att inte hoppas :(( </3 men åh :( usch, ja det är inte lätt alltså :( Håller iallafall tummarna för att det blir nåt för dig, då det ändå är ett tag kvar <3
Precis. Ja, det vore så skönt just för att få bli lite lugnare. Just ovissheten är en av de värsta grejerna i denna processen..otroligt plågsamt till och från. Ja vore så skönt att inte bli motarbetad liksom, att båda var på samma tåg mot samma håll..och vi är ju det delvis förstås, att vi båda vill ha barn, men jag plågas mer av processen och skulle behöva hjälp och stöd i det så jag kan lugna ner mig. Jag vill veta att det är ok.
Ibland funderar på det där med stressen, som sätter sig i kroppen. Det sägs ju att det inte ska påverka detta, men jag tror inte helt på det, och därför tänker jag ta saker i egna händer och försöka göra mitt bästa för att lugna min kropp. Har bokat in både massage och akupunktur nästa vecka, och tänkte jag ska fortsätta med akupunktur ett tag, varje vecka. Det ska ju hjälpa kroppen i balans på flera sätt, och tror jag skulle må bra av det. Hursom tror jag att jag måste lägga mer fokus på att må bra nu, för känner mig så enormt stressad inombords. Har dragit mig för att göra nåt sånt här pga corona, men nu går jag bara... jag får bara vara så försiktig jag kan.