• Staus

BF 2021, för de 35+

En grupp där gravida över 35 kan samtala om pågående graviditet och funderingar.

• Svar på tråden BF 2021, för de 35+
  • Brynhild

Hello, är 35 år, precis fått veta att jag är gravid med 5e barnet. Yngsta är 5 år. Äldsta 12.

Spännande, haft flera mf, kemiska senaste året. Så hoppas detta lillhjärta stannar kvar. Haft extrem värk i magen en vecka. Plussade svagt igår, starkare idag. Beräknad förlossning i Juni..

• Favolosa
    Maria Maruschka skrev 2020-09-22 17:02:30 följande:

Får man verkligen inte veta om fostret fortfarande lever förrän kring vecka 18 ? Det känns väldigt grymt 

Pga av Corona är tidiga ultraljud inställda. Antar det gäller i hela landet. Är man över 35 år så erbjuder dock de flesta Landsting KUB och då ingår ett ultraljud runt v 12.

Alternativt kan man göra ett tidigt UL privat och betala för det själv. Det gjorde jag.
  • Ssbom

Hej! 35 år, bf slutet av april 21. Har två barn i yngre skolåldern. Denna graviditet har börjat så myclet tyngre än de andra. Förlamande trötthet, konstant illamående (måste äta exakt hela tiden). Har varit nära att kasta in handduken! Igår fick jag blodblandade flytningar samtidigt som en långvarig smärta i ländryggen och mensvärk, skrämmande. Men inget mer sen dess, så vi intalar oss att det är lugnr. Ska göra NIPT om 2 v.

• Dhkansson

41 år och mitt femte barn på väg. Är i vecka 27. Mina tidigare barn är 23,19 samt tvillingar 17 år, så denna flicka blir en riktig sladdis haha. Jag gjorde både kub å sen nipt då svaret på kub hade höga värden. Nipt visade dock en frisk liten flicka. Bf 30/12 men får planerat snitt så dagarna innan jul kommer hon ut

• MissBlom

Hej hej!

36 år och gravid med fjärde barnet.

Har barn på 15, 13 och 8 år sen innan.

Herregud vad man hinner glömma mycket på 8 år ???? och vad man oroar sig och googlar på mycket trots att man borde veta så mkt.

Är i v.10 ännu och ska på inskrivning imorgon torsdag ????

• Tonårsmamman80
    MissBlom skrev 2020-10-21 08:30:27 följande:

Hej hej!

36 år och gravid med fjärde barnet.

Har barn på 15, 13 och 8 år sen innan.

Herregud vad man hinner glömma mycket på 8 år ???? och vad man oroar sig och googlar på mycket trots att man borde veta så mkt.

Är i v.10 ännu och ska på inskrivning imorgon torsdag ????

Man hinner verkligen glömma.. Jag är i vecka 7 nu med mitt 4:e barn och makens första. Har 3 barn sedan tidigare förhållande på 17, 15 och 13 år.

Orolig för allt tycker jag.

Varit på hälsosamtal via telefon i måndags och ska på ett privat VUL om en vecka. Riktigt jäkla nervös..

• Louloy

Hej

Vecka 7 här tredje barnet ???? 40 år gammal???? hur mår ni alla?

• Värphönan

Hoppar in här jag med. 35, kommer va 36 när bebis nr 2 kommer. Min stora är 11 månader så det blev tätare än vi vågat hoppas på. Beräknad 14 juli.

Har bokat privat ultraljud i v 9+4 för att vi ska få se hen båda två första gången, känns som en evighet tills dess!

• Hunnybum

Blir 37 i dagarna och väntar nummer 5! Har aldrig mått så här illa tidigare, kräks inte, bara mår väldigt illa hela tiden. Äter omeprszol och dricker mint-te, men det hjälper inte. Tips?

• Louloy

Vecka 8 och fick lite ljusrosa på pappret igår idag lite beiget hjääääälp

Svar på tråden BF 2021, för de 35+