• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85

Fick för mig igår att jag ville kolla upp mitt AMH och FSH värde igen. Mitt AMH värde har ju varit lite nedsatt. Så imorse var jag och tog blodprov,spännande och lite läskigt att se hur det ligger till nu.

Men,jag glömde ju att fråga om Elonva sprutan jag tog igår kan påverka blodprovsresultatet med de hormoner den innehåller...hoppas inte det.

• Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-05 19:54:15 följande:

Här är en till som håller tummarna! <3

Förstår dina dagdrömmar,vilken farsdagspresent det skulle vara! Och som du skriver ingen graviditet behöver vara den andra lik :)

Jag är nog lite som dig drar gärna på testande så länge det går,är skönare att dagdrömma och leva i sina förhoppningar. Men sen när jag en gång har börjat testat barkar det totalt för mig,och jag har lärt mig att inte ha så många test hemma där i slutet av ruvningen,hehe.

Jag har bara ett test hemma och egentligen har jag bestämt med mig själv att jag inte ska köpa fler alls. Det där testet ska bli positivt punkt! Fast samtidigt är det "skönt" att testa neg så att men kan sluta med lutinus.
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-06 09:19:23 följande:

Jag har bara ett test hemma och egentligen har jag bestämt med mig själv att jag inte ska köpa fler alls. Det där testet ska bli positivt punkt! Fast samtidigt är det "skönt" att testa neg så att men kan sluta med lutinus.

De är rätt inställning det! Vi hejjar på det <3
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-05 18:46:40 följande:

Åh fertilitetsyoga låter ju supermysigt :) Är det via en app?

Skönt att du är återställd efter plocket också :)

Ja det är mysigt! Kör via Youtube. Finns hur mycket som helst. :)

Jo det är skönt! Inte särskilt mycket symptom eller biverkningar alls nu.

Vilken dag hade du återföring? 26/10? På min klinik hade jag testdag 12 dagar efter fet. Jag tror du vågar testa i helgen men förstår om du väntar! Håller tummar och tår. <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-05 19:55:46 följande:

Vad skönt att det onda börjar lägga sig! Det lät intressant, fertilitetsyoga :)

Det är såå skönt! Både att ha mindre ont i magen och att yoga. :) Hur känns det efter sprutan?
  • Clemmentina
    Cissi2801 skrev 2020-11-05 21:54:34 följande:

Jag och min man väntar brev för IVF start på Sahlgrenska, känns spännande och nervöst..

Så jag hoppar gärna med på denna tråden..

Fick veta på utredningen att det var fel på mig, då jag fick veta att jag har endometrios samtidigt som jag också har hypotyreos (vilket gör det dubbelt så mycket svårare att bli gravid) ????

Välkommen till tråden. :) Vi går också på Sahlgrenska. Har du några besvär av endon och hypotyreosen? Den senare behandlar man innan ivf:en eller?
  • GlitterLina

Ska göra mitt andra frysåterförande så har tagit Provera för att få igång mens. Det funkade ej denna gången.

Va på ultraljud idag & slemhinna va supertunn & ingen mens alls på g.

Så läkarn tyckte jag skulle börja med Progynon i morgon.

Vill höra era erfarenheter av dem.

Några biverkningar ni fick? Blev det nån graviditet med dem?

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-06 10:29:26 följande:

Det är såå skönt! Både att ha mindre ont i magen och att yoga. :) Hur känns det efter sprutan?

Ja :) jag är lite av en träningsnarkoman,men ha fått ta till lite lugnare träningsmetoder t.ex efter ÄP. Och pilates/yoga som jag förut tyckte var alltför tråkigt har jag nu kommit att gilla,och lära mig att andas emellanåt ;)

Känns inget speciellt ännu,sved mer än de andra hormonsprutorna att spruta in dock,läste att det tar ca 35h innan den börjar kicka in så att säga. Men ultraljudet blev just inbokat kl 15 på tisdag,så få se då hur det ser ut :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-06 10:28:17 följande:

Ja det är mysigt! Kör via Youtube. Finns hur mycket som helst. :)

Jo det är skönt! Inte särskilt mycket symptom eller biverkningar alls nu.

Vilken dag hade du återföring? 26/10? På min klinik hade jag testdag 12 dagar efter fet. Jag tror du vågar testa i helgen men förstår om du väntar! Håller tummar och tår. <3

Ska se om jag hittar något på Youtube :)

Ja det var då måndag 26e. Jag vill ju helst bara testa om jag är helt säker på att jag är gravid. Är läskigt när jag bara har ju gjort en FET som inte lyckades, vet inte hur mycket det är att lita på om mens kommer på samma ruvdag. Vet fortfarande inte hur jag kommer att göra.

Känns det som att det är en evighet kvar för dig eller har du att göra så att tiden rullar på? :)
  • Hunny B
    GlitterLina skrev 2020-11-06 12:25:17 följande:

Ska göra mitt andra frysåterförande så har tagit Provera för att få igång mens. Det funkade ej denna gången.

Va på ultraljud idag & slemhinna va supertunn & ingen mens alls på g.

Så läkarn tyckte jag skulle börja med Progynon i morgon.

Vill höra era erfarenheter av dem.

Några biverkningar ni fick? Blev det nån graviditet med dem?

Jag har tagit progynon både i denna graviditet (v. 12 nu) och den förra som blev ett barn. Biverkningar jag har fått är kraftig huvudvärk framförallt samt illamående och trötthet.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020