• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-03 16:14:58 följande:

Du hade precis mens väl? Och nu är den igång igen? Och nu får ni mitt i allt börja eller? Många frågor haha

Haha ja precis men den mensen var jätte konstig och nu är det igång igen ???? men nu fick vi start i morgon
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-03 16:14:58 följande:

Du hade precis mens väl? Och nu är den igång igen? Och nu får ni mitt i allt börja eller? Många frågor haha

Haha ja precis men den mensen var jätte konstig och nu är det igång igen ???? men nu fick vi start i morgon
  • Fiafiafia
    Sussna85 skrev 2020-11-03 16:11:21 följande:

Väntar på att mensen ska sätta igång,bim imorgon:) så bara den kommer igång tar jag en engångsspruta som heter Elonva,den ska sen hålla ca 7dagar framåt. Spännande hur den kommer att funka för mig.

Ska hålla tummarna för att den funkar bra! :)
  • Fiafiafia
    Ölandstoka skrev 2020-11-03 12:36:23 följande:

Ja vi har aldrig fått så många till frysen så det kändes fantastiskt!

Vad skönt att du kommer att få veta i eftermiddag! :)

Jag är lite tvärtom där, jag tycker om att inte veta. Mycket för att skydda mig själv tror jag. Jag tycker nästan det är värre att testa negativt än att få mens, och testar jag negativt så blir jag jätteledsen då plus en gång till när mensen kommer. Så jag mår mycket bättre av att inte veta. Jag försöker att inte fundera på det, såå många gånger har jag kollat in ett bra datum att testa och börjar fantisera om det.. för att få mens typ en vecka innan.

Jag förstår hur du tänker.. Det är skönt att inte veta.. Men jag är alldeles för otålig som person! ;) håller alla tummar och tår för dig! :) fredagen den 13 kommer vara en turdag i år! ;)
  • Fiafiafia

Alltså. Jag har fått mitt livs första positiva test!! :D

Kan inte riktigt ta in det.. Kommer nog bli lite (mycket) stick-kissande framöver för att få in det! :) ;) nu hoppas jag att den lilla fisen håller sig kvar och utvecklas som den ska! ;)

• Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-03 17:04:11 följande:

Men vad roligt! Men vad ändra? Från blankt nej flera gånger till att nu få klartecken till att få börja behandling? Inte för att du ska klaga på det,hehe,men konstigt ändå att det svänger så snabbt..
  • Ölandstoka
    Fiafiafia skrev 2020-11-03 17:15:44 följande:

Kan inte riktigt ta in det.. Kommer nog bli lite (mycket) stick-kissande framöver för att få in det! :) ;) nu hoppas jag att den lilla fisen håller sig kvar och utvecklas som den ska! ;)

Åh grattis!!! :) Hade det på känn ;) Låt det landa och njuuuut nu :)
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-03 17:28:48 följande:
    Men vad roligt! Men vad ändra? Från blankt nej flera gånger till att nu få klartecken till att få börja behandling? Inte för att du ska klaga på det,hehe,men konstigt ändå att det svänger så snabbt..
    Eller hur! Jag sa till min sambo idag att jag hade fått blödning och funderade först på att inte höra av mig eftersom jag blev så ledsen sist. Samtalstiderna var slut så det blev ett meddelande genom 1177. Sprutstart i morgon och ultraljud den 10:e. Min mens har verkligen krånglat den sista tiden med mellanblödningar osv, känns som man har mens hela tiden. Får hoppas bara på att allt går vägen nu med tanke på att corona ökar. 
  • Onemore2018

Åh vad roligt! Stort grattis till dig.
  • Clemmentina

Åh underbar känsla! Stor grattis! :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020