• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-04 18:49:08 följande:

Haha vad fint att ni har en bra relation :) Låter skönt att bara behöva ta en spruta, hoppas att du är en av dem :)

Hur går det för dig? :) Det närmar sig ju nu (även om testdag är en vecka bort). Min molvärk som kom efter äggplocket börjar avta men det är nog helt i sin ordning. Den gången jag blev hade jag inga symtom förrän ruvardag 9.
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2020-11-05 12:21:52 följande:

Ja, hoppas ????

Vi har fått ut 15-16ägg varje gång

Ivf 1 -ingen insättning alls, ingen delade sig vidare till dag 5

Ivf 2 -insättning av en 3 dagars, inget till frysen

Ivf 3 -insättning av en 2 dagars (minus), 3st till frysen ????

Äntligen lite värde för mödan!

Så då är du ruvare nu,grattis till de! <3 vilken dag är du på?

Är så ledsamt när man inte får ut nått av en hel lång behandling...Ivf 1 fick vi inget heller, av 8 st ägg gick inget vidare varken till frys eller insättning. Nu är jag på ivf nr 4 och hoppas att vi kommer få ha turen att få nån eskimo vi med:) Tiden får utvisa..
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-05 12:51:55 följande:

Hur går det för dig? :) Det närmar sig ju nu (även om testdag är en vecka bort). Min molvärk som kom efter äggplocket börjar avta men det är nog helt i sin ordning. Den gången jag blev hade jag inga symtom förrän ruvardag 9.

Ja det närmar sig verkligen! Tidigare i veckan hade jag en riktigt bra känsla men nu är jag ganska inställd på mens. Jag känner inget alls. När jag blev gravid blev brösten mer ömma för varje dag men nu känner jag ingenting. Förstår så klart att det kan vara helt olika mellan graviditeter men det är väl lite tryggt (fast mest fegt kanske) att ställa in sig på mens.

Hur mår du? När har du testdag?
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-11-05 16:18:46 följande:

Ja det närmar sig verkligen! Tidigare i veckan hade jag en riktigt bra känsla men nu är jag ganska inställd på mens. Jag känner inget alls. När jag blev gravid blev brösten mer ömma för varje dag men nu känner jag ingenting. Förstår så klart att det kan vara helt olika mellan graviditeter men det är väl lite tryggt (fast mest fegt kanske) att ställa in sig på mens.

Håller tummarna för dig!! När har du testdag? :)
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-05 16:18:46 följande:

En del har inga symptom när de plussar och det där med symptom kan tydligen variera från gång till gång. Men förstår dig! Brukar också göra så och hellre bli positivt överraskad.

Jag har haft ganska ont i magen sedan plocket men nu börjar det lägga sig. Ruvardag 4 så det är för tidigt för några symptom oavsett. Testdag 16 november men kommer testa senast 15:e (tycker som du att det är bättre att testa på helgen.

Har testat lite lugn fertilitetsyoga och meditation här sen återföring. Så skönt! Rekommenderar :)
  • Ölandstoka
    Lunaymar skrev 2020-11-05 17:26:35 följande:

Håller tummarna för dig!! När har du testdag? :)

Tack :) Testdag är fredag den 13de. Det lockar att testa på söndag, på farsdag.. Har inga spottings dykt upp då så kanske jag testar. Det känns alldeles för tidigt men SOM jag har dagdrömt om att testa i smyg och ge mannen ett positivt test i present :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-05 17:50:53 följande:

En del har inga symptom när de plussar och det där med symptom kan tydligen variera från gång till gång. Men förstår dig! Brukar också göra så och hellre bli positivt överraskad.

Jag har haft ganska ont i magen sedan plocket men nu börjar det lägga sig. Ruvardag 4 så det är för tidigt för några symptom oavsett. Testdag 16 november men kommer testa senast 15:e (tycker som du att det är bättre att testa på helgen.

Har testat lite lugn fertilitetsyoga och meditation här sen återföring. Så skönt! Rekommenderar :)

Åh fertilitetsyoga låter ju supermysigt :) Är det via en app?

Skönt att du är återställd efter plocket också :)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-05 18:39:20 följande:

Tack :) Testdag är fredag den 13de. Det lockar att testa på söndag, på farsdag.. Har inga spottings dykt upp då så kanske jag testar. Det känns alldeles för tidigt men SOM jag har dagdrömt om att testa i smyg och ge mannen ett positivt test i present :)

Här är en till som håller tummarna! <3

Förstår dina dagdrömmar,vilken farsdagspresent det skulle vara! Och som du skriver ingen graviditet behöver vara den andra lik :)

Jag är nog lite som dig drar gärna på testande så länge det går,är skönare att dagdrömma och leva i sina förhoppningar. Men sen när jag en gång har börjat testat barkar det totalt för mig,och jag har lärt mig att inte ha så många test hemma där i slutet av ruvningen,hehe.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-05 17:50:53 följande:

Vad skönt att det onda börjar lägga sig! Det lät intressant, fertilitetsyoga :)
  • Cissi2801

Jag och min man väntar brev för IVF start på Sahlgrenska, känns spännande och nervöst..

Så jag hoppar gärna med på denna tråden..

Fick veta på utredningen att det var fel på mig, då jag fick veta att jag har endometrios samtidigt som jag också har hypotyreos (vilket gör det dubbelt så mycket svårare att bli gravid) ????

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020