• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Kovcci

Hej,

Hoppar också in här :)

Idag har jag haft äggplock och det blev 10 st ägg.

Nu sitter vi här och är sjukt nervösa inför samtalet imorgon då vi får reda på

om vi har fått några befruktade ägg eller inte.

Vi har gjort 3 st ivf i Sverige och vi har aldrig fått några befruktade ägg.

Så nu håller vi tummarna och tårna att vi får ett positivt samtal imorgon.

• Ägget1000

Hej har en lite akut fråga! Jag fick min mens nu (fredag kväll) och kan inte ringa till reproduktion Huddinge förrän måndag. Jag tror att de menade att jag ska ringa dem på måndag och inte börja med hormonsprutorna innan men blir osäker om jag fattat fel och nu får jag ju inte tag på någon. Måndag blir ju dag 3 på min mens och kanske för sent! Någon som har erfarenhet av detta? Tänker ifall jag borde börja i morgon eller på söndag ändå...

• Lunaymar
    Ägget1000 skrev 2020-11-06 20:06:58 följande:

Hej har en lite akut fråga! Jag fick min mens nu (fredag kväll) och kan inte ringa till reproduktion Huddinge förrän måndag. Jag tror att de menade att jag ska ringa dem på måndag och inte börja med hormonsprutorna innan men blir osäker om jag fattat fel och nu får jag ju inte tag på någon. Måndag blir ju dag 3 på min mens och kanske för sent! Någon som har erfarenhet av detta? Tänker ifall jag borde börja i morgon eller på söndag ändå...

Tror inte du behöver oroa dig då de sa till mig att man kan börja på dag 2-3. Så ingen fara alls! Lycka till :)
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-11-06 16:29:02 följande:

Så tråkiga nyheter idag! Fick hem brev om att inga embryon kunde frysas. Där sjönk hoppet om det jag ruvar på med. Vad gick fel nu? Var det dumt med mikroinjektion eller är det slumpen? Sist fick vi ju två fina blastocyster till frysen...

Vad tråkigt :( förstår verkligen att en blir ledsen. Men du kan ruva på ett jättefint ägg så ge inte upp hoppet än! <3
  • Sussna85
    Ägget1000 skrev 2020-11-06 20:06:58 följande:

Vet att några kliniker har så  att om mensen kommer efter kl 18 på kvällen så räknar men nästa dag som dag 1. Och som Lunaymar skriver mellan dag 2-3 så kan man börja med sprutorna :)

Min klinik vill att man ringer dom på måndagen om mensen startar inför en helg och jag har då kunnat starta med sprutan på t.ex en söndag ändå om det råkar vara 2 blödningsdagen. Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-06 19:41:29 följande:

Hej,

Hoppar också in här :)

Idag har jag haft äggplock och det blev 10 st ägg.

Nu sitter vi här och är sjukt nervösa inför samtalet imorgon då vi får reda på

om vi har fått några befruktade ägg eller inte.

Vi har gjort 3 st ivf i Sverige och vi har aldrig fått några befruktade ägg.

Så nu håller vi tummarna och tårna att vi får ett positivt samtal imorgon.

Hej! Det var ju ett fint ÄP med 10 st äggGlad Förstår så väl er nervositet, håller tummarna för ett positivt samtal idag då! Vad har faktorn varit för att ni har haft en så dålig befruktningsgrad?
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-07 06:51:46 följande:

Hej! Det var ju ett fint ÄP med 10 st ägg Förstår så väl er nervositet, håller tummarna för ett positivt samtal idag då! Vad har faktorn varit för att ni har haft en så dålig befruktningsgrad?

Jadu, i Sverige sa dom att de inte var något fel på mig och inget fel på min man.

När vi gick till en läkare i utlandet så sa han att det var fel på min mans spermier.

Nu befinner vi oss i Turkiet och här har dom sagt att det inte är något fel på hans spermier så jag vet faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig.

Fortfarande inget samtal, vet inte om det är positivt eller negativt men jag håller tummarna hårt. :)
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-07 08:49:10 följande:

Jadu, i Sverige sa dom att de inte var något fel på mig och inget fel på min man.

När vi gick till en läkare i utlandet så sa han att det var fel på min mans spermier.

Nu befinner vi oss i Turkiet och här har dom sagt att det inte är något fel på hans spermier så jag vet faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig.

Fortfarande inget samtal, vet inte om det är positivt eller negativt men jag håller tummarna hårt. :)

Jamen vad frustrerande att få så olika resultat. Ok Turkiet,spännande! Min tanke går oxå till utlandet om vi inte lyckas såsmåningom. Det är nog ett bra tecken att de inte har ringt ännu :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-06 19:10:39 följande:

Känns som en del i denna process är lämnat till tur och slumpen,det är så skönt att inte vara ensam. Vi hoppas på ett riktigt guldägg i din mage nu :) härligt att ha helgen lite uppbokad med skojiga saker och förhoppningsvis få tankarna på annat en stund jo <3 Tack detsamma! Kramar

Tack! <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-06 19:10:39 följande:

Känns som en del i denna process är lämnat till tur och slumpen,det är så skönt att inte vara ensam. Vi hoppas på ett riktigt guldägg i din mage nu :) härligt att ha helgen lite uppbokad med skojiga saker och förhoppningsvis få tankarna på annat en stund jo <3 Tack detsamma! Kramar

Tack! <3
    Lunaymar skrev 2020-11-06 23:17:38 följande:

Vad tråkigt :( förstår verkligen att en blir ledsen. Men du kan ruva på ett jättefint ägg så ge inte upp hoppet än! <3

Jag hoppas verkligen att du har rätt. Tack för peppen! Så glad över alla fina personer här.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020