• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-11-06 16:29:02 följande:

Så tråkiga nyheter idag! Fick hem brev om att inga embryon kunde frysas. Där sjönk hoppet om det jag ruvar på med. Vad gick fel nu? Var det dumt med mikroinjektion eller är det slumpen? Sist fick vi ju två fina blastocyster till frysen...

Så tråkigt! :( förstår att du vill veta vad som kan påverkat. Jag har ju absolut inga belägg för det, men jag tror tyvärr på slumpen. Det är ju, hemskt nog, värre än om det fanns en förklaring.

Jag tror på det du ruvar på! Kram
  • Kovcci
    Clemmentina skrev 2020-11-07 09:07:07 följande:

Tack! <3

Läkaren har äntligen ring och vi fick befruktade ägg. Känns som att jag svävar på moln.

Vi har aldrig fått befruktade ägg tidigare och då har vi gjort 3 ivf försök i Sverige.

Jag kan verkligen rekommendera den här kliniken i Turkiet, dom är helt underbara. Dom har kämpar till 100 för att det ska funka.
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-07 08:58:24 följande:

Jamen vad frustrerande att få så olika resultat. Ok Turkiet,spännande! Min tanke går oxå till utlandet om vi inte lyckas såsmåningom. Det är nog ett bra tecken att de inte har ringt ännu :)

Läkaren har äntligen ring och vi fick befruktade ägg. Känns som att jag svävar på moln.

Vi har aldrig fått befruktade ägg tidigare och då har vi gjort 3 ivf försök i Sverige.

Jag kan verkligen rekommendera den här kliniken i Turkiet, dom är helt underbara. Dom har kämpat till 100 för att det ska funka.
  • Jipohamb

Hej!

Jag hoppar också in här :) Fick min mens igår morse och ska börja med första sprutan på söndag. Hur har ni reagerat på Bemfola?

• Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-06 17:24:53 följande:

Tack båda två! Så gulliga ni är. <3 Det är en tröst att veta att det finns fina personer här inne som förstår vad man går igenom. Hoppas också att jag ruvar på ett guldägg.

Fick ingen uppgift varför äggen inte kunde frysas men det mest rimliga är nog att det var slumpen men tanke på att det gick bättre sist.

Vi har en del trevligheter bokade i helgen vilket känns skönt nu. Behöver bara tänka på annat ett par dagar. Hoppas ni får en fin helg! Kram

Vad skönt med saker att göra, hoppas att du får det trevligt :)

Jag är fortfarande vit så att säga :D Är så nervös! Så elakt eftersom det inte behöver betyda någonting ändå, kan lika gärna få spottings om en timme.

Men försöker ha en trevlig helg jag med :)
  • Ölandstoka
    Jipohamb skrev 2020-11-07 12:39:11 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här :) Fick min mens igår morse och ska börja med första sprutan på söndag. Hur har ni reagerat på Bemfola?

Hej och välkommen :)

Jag har inte fått bemfola med generellt så har sprutperioderna varit rena rama barnleken jämfört med kampen att ens komma till sin första ivf. Hoppas att du slipper jobbiga biverkningar :) Är det din första ivf?
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-07 11:45:16 följande:

Jag kan verkligen rekommendera den här kliniken i Turkiet, dom är helt underbara. Dom har kämpat till 100 för att det ska funka.

Åh så härligt! Grattis till de! :) när blir ET? Vad heter kliniken ni är på? Gjorde de nått speciellt denna gång?
  • Sussna85

Hej!

Säger som Clemmentina,hittills har själva behandling med sprutorna varit pice of cake :) Då har jag prövat gonal-f, menopur och nu Elonva. Hoppas att det löper på fint för dig med :) och lycka till <3
  • Sussna85

Hej!

Mena som Ölandstoka ju:)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-07 14:31:51 följande:

Vad skönt med saker att göra, hoppas att du får det trevligt :)

Jag är fortfarande vit så att säga :D Är så nervös! Så elakt eftersom det inte behöver betyda någonting ändå, kan lika gärna få spottings om en timme.

Men försöker ha en trevlig helg jag med :)

Härligt att höra att du är vit ännu,haha. Jag hoppas att du är det i 9 månader till <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020