• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-15 10:56:07 följande:

Imorgon är det rd15. Vet ju inte om Lutinus skjuter upp mensen ev. Annars borde den komma senast idag om jag inte år gravid.

Ok! Då låter det lovande ändå :) Det där är så olika har jag förstått. För mig skjuter den inte upp mensen,den kommer t.om tidigare alltid än vanligt med progesteron. Under mina ruvningar så har den dykt upp på dag 10 redan...
  • Sussna85
    prickblomma81 skrev 2020-11-15 11:06:42 följande:

Då hade jag menopur 300, den här gången 450 (maxdos). Får se vad de planerar inför nästa försök.

Ok,menopur rekommenderade läkaren nu igen om vi skulle försöka nån till gång innan vi går över på ÄD. Hade Menopur på andra försöket,vilket resulterade i bra antal ägg men de flesta var omogna. Bara ren otur och ett resultat av mitt dåliga amh sa hon. Men ville ändå att jag skulle ha det igen tydligen..
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-15 10:48:00 följande:

I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?

Så spännande med ET imorgon! Den klinik jag hade sist hade TD 12 dagar efter ET. Men det är oxå vanligt med upp till 20 dagar har jag läst. Lycka till imorgon <3 har du fått tid när ni ska vara där?
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-15 11:39:12 följande:

Så spännande med ET imorgon! Den klinik jag hade sist hade TD 12 dagar efter ET. Men det är oxå vanligt med upp till 20 dagar har jag läst. Lycka till imorgon <3 har du fått tid när ni ska vara där?

Kl 14 ska vi vara där :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-15 10:56:07 följande:

Imorgon är det rd15. Vet ju inte om Lutinus skjuter upp mensen ev. Annars borde den komma senast idag om jag inte år gravid.

Den elaka mensen får allt ser till att hålla sig borta nio månader minst! :D

Lycka till i morgon :)
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-15 08:23:34 följande:

Tack<3 Hur mår du i ruvningen?

Jag har mått bra under ruvningen. Kanske lite taskigt humör med all hormoner i kroppen. Tycker nästan att mina bröst inte ömmar lika mycket nu längre, tror det beror på att all ovitrelle o sånt har gött ur. Känns sådär när ett tecken för graviditet egentligen är ömma bröst :/. Fast jag har hoppet uppe så länge mensen inte dykt upp:) Har testdag den 19e.

Hoppas innerligt att lilla ägget haft en bra helg och att du får fina nyheter om det imorgon:) skulle ni få besked om återföring i veckan?
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-15 10:48:00 följande:

I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?

Stort lycka till imorgon! :)

Vi gjorde återföring med 3dagar embryo och fick testdag 14 dagar efter. De räknar ju återföringsdagen som ruvdag 0 om inte jag missminner mig.
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-15 10:13:37 följande:

Ja de jobbiga är ju att progesteronet ger samma symptom som en eventuell gravitet :/ Förstår din känsla,man är gravid till motsatsen bevisas typ <3 Men jag hoppas på ett fint plus för dig på fredag om du vågar testa då :) <3

Ja, man lever i en ovisshet just nu. Så jobbigt, man vill ju bara veta om det har tagit sig eller inte :) hoppas allt går bra för dig imorgon, håller alla mina tummar <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020