• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-14 09:53:32 följande:

Det verka som vårt lilla ägg har börjat dela sig! De skulle ringa ifall det inte hade lyckats. Och telefonen är tyst...så ett litet hopp!

Så glad för din skull <3 nu hoppas vi det går hela vägen!! :)
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-14 14:24:52 följande:

10 ägg fick jag när de va dags för äggplock men det var bara en av dom som blev befruktad. Blev jätte besviken men sen tänkte jag bättre 1 ägg än inget alls. Är på RD5 idag. Så ge inte upp än, det kanske är ett guldägg <3

Härligt att höra! <3 Då hoppas jag på ett fint plus för dig inom kort :)
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-14 14:24:52 följande:

10 ägg fick jag när de va dags för äggplock men det var bara en av dom som blev befruktad. Blev jätte besviken men sen tänkte jag bättre 1 ägg än inget alls. Är på RD5 idag. Så ge inte upp än, det kanske är ett guldägg <3

Härligt att höra! <3 Då hoppas jag på ett fint plus för dig inom kort :)
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-14 14:52:37 följande:

Så glad för din skull <3 nu hoppas vi det går hela vägen!! :)

Tack snälla! Det hoppas jag innerligt oxå. Hur går ruvningen då?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-14 09:53:32 följande:

Det verka som vårt lilla ägg har börjat dela sig! De skulle ringa ifall det inte hade lyckats. Och telefonen är tyst...så ett litet hopp!

En bra start! Nu håller vi tummarna! <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-14 17:19:23 följande:

Ja absolut :)Tack!<3 hur går det för dig,testa snart? :D
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-14 09:23:42 följande:

Vid frukosten ringde telefonen. Det var embryologen. 4 av 8 ägg är befruktade och det blir återinföring på måndag. Åh jag hoppas att det lilla vill stanna i magen. Jag blev så glad att det blev befruktat men så rädd nu för vad som ska kommas. Hur har det gått för er andra? Jag ska börja med lutinus i morgon eftermiddag. Läst att många får graviditetssymtom av dom?

Vad roligt att höra!????

Jag vet inte riktigt hur mycket Lutinus har påverkat mig.. ruvar just nu och tagit Lutinus i snart 2 veckor. Men jag upplever att jag har blivit gasig och nästintill trög i magen. Kanske lite illamående när jag är hungrig. Lycka till på måndag!
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-14 11:46:55 följande:

Jamen yeey!! Vårt lilla ägg har tydligen lyckas dela sig. Så jag börjar med Cyclogest ikväll i väntan på vidare uppdatering på måndag.

Jo Lutinus kan ge gravsymtom deluxe :/

Åh vad roligt att höra!???? Håller alla tummar för lilla ägget!
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-14 17:19:23 följande:

Hur är det med dig, börjar verkligen närma sig :) Kan du slappna av nu när det är helg eller är nerverna på helspänn?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-14 18:07:25 följande:

Ja absolut :)Tack!<3 hur går det för dig,testa snart? :D

Ölandstoka skrev 2020-11-14 20:47:20 följande:

Hur är det med dig, börjar verkligen närma sig :) Kan du slappna av nu när det är helg eller är nerverna på helspänn?

Ja nu närmar sig testdag! Är lite nervös, försöker sysselsätta mig bäst det går! :) Har i alla fall bestämt mig för att vänta med att testa tills på måndag.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020