• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-11-13 12:55:39 följande:

Tack blev tyvärr bara 1 ägg. Så hoppas på att det är guldägget

Vad tråkigt,känner med dig! <3 Förhoppningsvis vill det befruktas och börja dela sig som det ska. Håller tummarna för det.
  • Ölandstoka
    Erla91 skrev 2020-11-13 12:31:53 följande:

Hej på er.

Jag har följt er en längre tid då vi också ska starta upp med ivf och jag tycker att ni är så snälla och fina mot varandra! Hoppas så på att ni alla lyckas snart!!

Jag var på uppstartssamtal på min privata klinik idag (ska ha mens om ca en vecka) och fick det tråkiga beskedet att Örebro som vi tänkt göra behandlingen hos drar ner på sin verksamhet pga Corona och jag är inte prioriterad då jag har för bra värden.

Nu blir det antagligen Falun istället med mycket längre resor och jag undrar om någon er gått där och hur det är?

Kram en nervös och lite deppig tjej

Hej hej :)

Jäkla corona, vi är många, om inte alla här, som blivit drabbade av neddragen verksamhet. Hoppas att ni får komma igång snart! Har inte varit i Falun men har hört att de är bra :)
  • Dhalia

Sussna85, så tråkigt att höra håller verkligen tummarna att de delar sig fint. Men ni har tidigare lyckats få fler ägg, kan de inte vara att den sprutan var fel metod för er??

• Dhalia

Sussna85, så tråkigt att höra håller verkligen tummarna att de delar sig fint. Men ni har tidigare lyckats få fler ägg, kan de inte vara att den sprutan var fel metod för er??

• Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-13 18:24:45 följande:

Jo vi har lyckats fått mellan 8- 11 ägg,men då har de varit delvis omogna,men inte alla gånger dock. Oxå osymmetriska och växt väldigt snabbt. Men jo,det är de jag funderar på...för ägg har vi ju fått..men aldrig någe bra kvalitet

Läkaren var helt med på att vi kan pröva en gång till,och isf får jag börja nu direkt på nästa mens. Men hon konstatera att Elonva inte ska användas en gång till.

Och på samma gång när hon titta tillbaka på vår historik och mina värden sa hon att vi hade just 10% chans att lyckas. Så jag vet inte,jag är lite vacklande iallafall. ÄD nu direkt eller ge detta med ivf nån till chans,under kan ju ske...

Men med risk för att bara förlora tid och mera pengar. Kontra att jag inte kommer att ha fler biologiska barn,vilket i slutändan för mig inte är en skrämmande tanke såvis. Ja...många funderingar blir det.
  • Erla91
    Ölandstoka skrev 2020-11-13 16:38:15 följande:

Hej hej :)

Jäkla corona, vi är många, om inte alla här, som blivit drabbade av neddragen verksamhet. Hoppas att ni får komma igång snart! Har inte varit i Falun men har hört att de är bra :)

Nu var det ju så att även Falun drar ner på verksamheten så nu har jag kontaktat Carl von Linné-kliniken istället och där kommer vi på hjälp, äntligen!

Börjat med sprutor nästa mens som är beräknad nästa helg så bara att vänta på mensen för att sedan äntligen få köra igång!

Någon som har något trevligt att säga om den kliniken?
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2020-11-13 08:59:03 följande:

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

Åh fy vad tungt, beklagar verkligen :( jag ska verkligen hålla tummarna för ditt ägg!!! Blastocyst- lyckönskningar och kärlek till dig!
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-13 18:59:15 följande:

Jo vi har lyckats fått mellan 8- 11 ägg,men då har de varit delvis omogna,men inte alla gånger dock. Oxå osymmetriska och växt väldigt snabbt. Men jo,det är de jag funderar på...för ägg har vi ju fått..men aldrig någe bra kvalitet

Läkaren var helt med på att vi kan pröva en gång till,och isf får jag börja nu direkt på nästa mens. Men hon konstatera att Elonva inte ska användas en gång till.

Och på samma gång när hon titta tillbaka på vår historik och mina värden sa hon att vi hade just 10% chans att lyckas. Så jag vet inte,jag är lite vacklande iallafall. ÄD nu direkt eller ge detta med ivf nån till chans,under kan ju ske...

Men med risk för att bara förlora tid och mera pengar. Kontra att jag inte kommer att ha fler biologiska barn,vilket i slutändan för mig inte är en skrämmande tanke såvis. Ja...många funderingar blir det.

De va jobbig sits men håller med att ju längre tiden går desto mindre spelar de roll om de biologiskt. Man orkar ju inte förlänga sitt lidande heller..Håller tummarna för lilla fröet <3
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-13 18:59:15 följande:

De va jobbig sits men håller med att ju längre tiden går desto mindre spelar de roll om de biologiskt. Man orkar ju inte förlänga sitt lidande heller..Håller tummarna för lilla fröet <3
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-10 15:29:22 följande:

Åh då gör du rätt i att ringa imorgon. :) Spännande!

Tror inte jag orkar bli besviken två gånger så vågar inte testa precis innan testdag. När jag gjort det tidigare kommer alltid mensen direkt efteråt, haha. Väntar till söndag eller måndag tror jag.

Det närmar sig, hur känns det? Börjar du bli redo att testa? :) Hoppas att det går bra! :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020