• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-15 19:59:12 följande:

Det ser jag fram emot, hejar på dig! :)

Tack! Det kom upp ett streck så verkar som det tog sig den här gången. Men det digitala visar bara 1-2 veckor så nu är jag orolig för det istället. Hade inte tänkt testa mer men nu får jag väl fortsätta.
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-11-16 04:17:16 följande:

Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.

Grattis! Så himla kul!

Jag råder dig att inte ta fler digitala tester. Det oroade mig såååå mycket under en månad innan jag fick komma på tidigt vul. Mitt visade också fel, men när jag var på vul stämde fostret med tiden. :)
  • GlitterLina

Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.

Åh grattis :)
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-11-16 07:08:24 följande:

Grattis! Så himla kul!

Jag råder dig att inte ta fler digitala tester. Det oroade mig såååå mycket under en månad innan jag fick komma på tidigt vul. Mitt visade också fel, men när jag var på vul stämde fostret med tiden. :)

Tack! <3 Åh precis vad jag behövde höra nu. Du har helt rätt! Vet sedan tidigare att man inte kan lita på de med digital veckoindikator.
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-16 04:19:14 följande:

Tack! Det kom upp ett streck så verkar som det tog sig den här gången. Men det digitala visar bara 1-2 veckor så nu är jag orolig för det istället. Hade inte tänkt testa mer men nu får jag väl fortsätta.

Det är ju helt fantastiskt! :) Grattis. Så otroligt glad för din skull.

Håller med om att du inte ska fokusera så mycket på det digitala testet. Försök att njuta av att vara gravid. Även om det inte är helt lätt för oss ivf:are.

Åh vilken start på veckan, hur känns det? Ska du ringa kliniken och berätta idag?
  • Sussna85

Jamen gud vad härligt!! Grattis <3 Så glad för din skull :) De digitala är inte att lita på,så försök att inte oroa dig <3 Vet att det är otroligt svårt men.
  • Sussna85

Kliniken ringde just. Ägget hade delat sig vidare som det nog oftast gör för oss. Men fragmenteringen var hög denna gång igen,som alltid. De vill odla det vidare tills imorgon och se hur det utvecklas. Men om det ska följa våra andra försök så kommer det inte att bli mindre fragmentering ju mer tiden går. Tyvärr är det nog kört denna gång med för oss.

Nu är frågan. Ge detta med ivf ett sista försök. Skulle vilja fortsätta äta mina DHEA tabletter och sedan pröva DNA fragmentering på sambons spermier som inte blev att göra sist.

Eller, gå över till ÄD nu direkt. Kommer ändå att ställa oss på kö till ÄD tänker jag fast vi skulle göra ett sista försök.

• Erla91

Nu börjar det verkligen närma sig sprutstart för mig och min man, jag börjat bli väldigt nervös. Några lugnade ord från er som gjort detta innan?

Vi går hos vårt hemortsläkare men ska göra äggplock och förhoppningsvis återföring på Carl von Linné. Pratade med en barnmorska i telefon och hon verkade iaf väldigt gullig och lugn. Har någon av er erfarenheter från den kliniken?

• Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-11-16 07:13:07 följande:

Åh grattis :)

Tack! :) Håller tummarna för dig nu.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-16 07:51:06 följande:

Det är ju helt fantastiskt! :) Grattis. Så otroligt glad för din skull.

Håller med om att du inte ska fokusera så mycket på det digitala testet. Försök att njuta av att vara gravid. Även om det inte är helt lätt för oss ivf:are.

Åh vilken start på veckan, hur känns det? Ska du ringa kliniken och berätta idag?

Tack! :) Ska försöka att inte tänka på testet. Mår illa idag så det känns ju i alla fall på riktigt. ;)

Har du räknat ut ditt bf eller inväntar du vul? Har fått en telefontid i eftermiddag så det känns bra att ringa och berätta då. Jag är både glad och orolig precis som vi ivf:are ofta är.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020