• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-11-14 20:24:09 följande:

Åh vad roligt att höra!???? Håller alla tummar för lilla ägget!

Tack<3 Hur mår du i ruvningen?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-14 21:05:57 följande:

Ja nu närmar sig testdag! Är lite nervös, försöker sysselsätta mig bäst det går! :) Har i alla fall bestämt mig för att vänta med att testa tills på måndag.

Förstår det! Spännande<3 vilken dag är du på måndag?
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-14 16:38:20 följande:

Tack snälla! Det hoppas jag innerligt oxå. Hur går ruvningen då?

Ja verkligen!! Jag är på RD 7 :) har inte känt något speciellt än, lite nyp, huvudvärk och spända bröst men jag tror det är pga av lutinus. Vi får se vad det blir av det här, vågar inte hoppas på något. Har testdag på fredag.. vet inte om jag vågar.
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-15 09:45:21 följande:

Ja verkligen!! Jag är på RD 7 :) har inte känt något speciellt än, lite nyp, huvudvärk och spända bröst men jag tror det är pga av lutinus. Vi får se vad det blir av det här, vågar inte hoppas på något. Har testdag på fredag.. vet inte om jag vågar.

Ja de jobbiga är ju att progesteronet ger samma symptom som en eventuell gravitet :/ Förstår din känsla,man är gravid till motsatsen bevisas typ <3 Men jag hoppas på ett fint plus för dig på fredag om du vågar testa då :) <3
  • Onemore2018

I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-15 08:24:55 följande:

Förstår det! Spännande<3 vilken dag är du på måndag?

Imorgon är det rd15. Vet ju inte om Lutinus skjuter upp mensen ev. Annars borde den komma senast idag om jag inte år gravid.
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-15 10:48:00 följande:

I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?

Spännande! Lutinus kan ge symptom såsom trög mage, molvärk, ömma bröst osv. Du kommer få en testdag av kliniken imorgon. Brukar vara 15-20 dagar efter återföringen. Tror de räknar graviditeten från äggplocket och lägger på 2 veckor på det. :)
  • prickblomma81
    Sussna85 skrev 2020-11-14 14:12:28 följande:

Ja detta ger en ju lite hopp iallafall :) Vet ju att kvinnor med mycket lägre amh än mig gör flera ivf försök och lyckas. Man jobbigt att behöva avbryta <3 Hoppas på bättre resultat nästa gång! Vilka sprutor och vilken mängd hade du när ni lyckades? Hade du samma medicin detta försök?

Då hade jag menopur 300, den här gången 450 (maxdos). Får se vad de planerar inför nästa försök.
  • Östergötan

Ny här på Familjeliv. Kanske skulle startat ny tråd..ingen koll ???? Gått igenom 2 IVF på landstingen men får inte det tredje pga jag fyllde 40 i somras. Vi ska nu fortsätta privat tänker vi. Hänger på träden här.

Båda försöken resulterade i ett ägg, hade flera fina blåsor men som ej innehöll ägg. Funderar nu på om äggdonation eller fortsätta hålla hoppet uppe själva. Råd erfarenheter någon?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020