• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-16 12:36:12 följande:

Vad bra att ni har hittat klinker som kan hjälpa! Var är Kls ANOVA? Ok,hoppas att det ser bra ut på fredag då. Har bara gjort färsk återföring så vet inte riktigt hur ett FET funkar i praktiken:)Vet inte varför detta händer,jag har lågt amh värde men efter att ha läst runt ganska mycket behöver inte ett lågt amh värde ställa till det så mycket som det har gjort för oss med denna fragmentering som nu blir,försök nr 4 nu och har varit lika vare gång. Men enligt läkaren vi har nu så är det AMH värdet mitt som ställer till det,men nu vet jag inte riktigt om jag ska hålla med det...

Låter som en spännande läsning! Länka gärna jo :)

Kan man inte göra något åt de eller? Min man fick göra dna fragmentering och hans värden va alldelses för höga så dom sa till oss om ni gör ivf så kommer det inte att funka. Han fick recept på tabletter som han skulle ta varje dag i 6 månader. (3 olika tabletter) men reda efter 2 månader så hade hans värden sjunkit rejält och nu är jag på RD7 och håller tummarna att jag får positivt om några dagar.

Tänker att de borde finnas tabletter får kvinnorn också?

• Onemore2018

Nu ligger det lilla i min mage. De övriga tre skulle göra till blasto och eventuellt frysa. Helt galet fantastiskt det här vad sjukvården kan

• Ölandstoka
    Onemore2018 skrev 2020-11-16 14:30:47 följande:

Nu ligger det lilla i min mage. De övriga tre skulle göra till blasto och eventuellt frysa. Helt galet fantastiskt det här vad sjukvården kan

Grattis, vad mysigt :)
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-16 11:02:53 följande:

Gooood morgon! Återinföring idag. Sambon får inte följa med in. Hoppas man kanske kan få filma i alla fall. Hoppas det vill vara kvar i magen. Har känt att lutinus ger mig som mensvärk, normalt? Tuttarna är dessutom ömma. Någon mer?

Lycka till på återföringen!:)

Första gången med Lutinus för min del, men det är normalt allt det där du nämner. Jag hade det också. Förvisso försvann detta på mig efter RD 8-9. Sista lutinus som ska tas ikväll. Sedan invänta testdag...

Känner absolut ingenting förutom lite lätt illamående efter att jag har ätit. Men det kan ju också vara lutinus. Ömma bröst har jag inte alls längre. Va värre när Ovitrelle fortfarande fanns kvar i kroppen.

• Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-16 11:11:41 följande:

Konstig sak att säga men vad skönt att du mår illa haha. Hoppas att du får en bra tid för vul.

Jag trodde att mitt tidigare missfall skulle göra att jag inte kunde njuta av att vara gravid, trodde att jag skulle vänta med alla appar och undvika att tänka på bf och liknande. Ha! Jag har tre appar, bf 15 juli, har redan planerat massor :D Det känns så jäkla bra att jag lyckas njuta utan oro :)

Haha, eller hur. Men just nu är det lite skönt att ha lite symptom. Fick tid i mitten av dec för ultraljud. Lång väntan nu! Håller med dig att det är bättre att njuta än att känns en massa oro. Bf är 23 juli för mig. Pratade nyss med kliniken. :)
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-16 14:30:47 följande:

Spännande! Håller tummarna. :)
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-11-16 12:14:10 följande:

Kl 14 ska jag med göra ett återförande. Lycka till med ditt idag ???? vi e på väg till Göteborg nu ????

Spännande, heja!
  • Thessan81
    Clemmentina skrev 2020-11-16 15:04:32 följande:

Spännande, heja!

Ja nu e de lilla embryot insatt????
  • Onemore2018
    Thessan81 skrev 2020-11-16 15:11:03 följande:

Ja nu e de lilla embryot insatt????

Så spännande????
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020