• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar, så tråkigt hoppas att de ska ändra sig på testdagen blev ju så för mig ja hade ju testat för tidigt :( vilken RD är du på nu då?

• Dhalia

Lunaymar, så tråkigt hoppas att de ska ändra sig på testdagen blev ju så för mig ja hade ju testat för tidigt :( vilken RD är du på nu då?

• Dhalia
    Enkeli skrev 2020-12-09 20:29:21 följande:

Hej alla! Hur har ni det?

Vi är inne på injektionsdag 10 och precis som förra gången vi gjorde ivf så är min kropp tyvärr för trög på att reagera på stimuleringen. Kör på 262.5 menopur vilket borde hjälpt, men äggen små än. Ökar nu till 300. Så himla trist allt och gråtit idag.. känns som historien upprepar sig igen. Svarar för dåligt på stimuleringen och blir väl inget barn denna gång heller. Många ägg är der ändå på g men de är små.. åhh, så tärande detta är!

Är det ert andra IVF ni kör? Har ni fått prova gonal-f någon gång? Jag blev väldigt lätt överstimulerad av den fick 16 äggblåsor första IVF och >30 äggblåsor andra gången av den dock inga bra embryon. Körde Menopur sist fick då färre antal äggblåsor ca 10 st då, planen är om mensen kommer 29 dec eller 30 att vi får starta då, kör igen Menopur.
  • Dhalia
    Lunaymar skrev 2020-12-10 12:22:40 följande:

Tack Dhalia men det gick inte vägen.

Hur går det för dig?

Fan va jobbigt. Om ändå alla bara lyckades på första IVF, att man ska behöva göra om de tusen gånger. :(

Typ tur i oturen kanske, skulle ju göra IVF i januari men ska istället göra en hysteroskopi, då jag har haft en skiljevägg, finns en bit till kvar som man kan ta bort. Skulle egentligen gjort IVF och tanken var att bara stå i kö för hysteroskopi om jag skulle få igen ett MA, eftersom kön va så lång så skulle man då ha vunnit lite tid. Men idag så ringde dem och hade omprioriterat mig eftersom jag fått vänta så länge mellan alla behandlingar. Man tror inte att det är problemet men ändå värt att få dem allra bästa förutsättningarna tanken på jag nu haft två MA. Värsta är att man får äta progynon i 6 veckor efteråt, plus så blöder man som en gris av dem.. lätt ska de inte va haha
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:45:05 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Ååh va snabbt det gick helt otroligt!! Så glad för er skull, massa grattis <3
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-12-12 08:26:14 följande:

Det tickar på. längtar till 28/12, när vi (eller jag) ska på RUL. Har känt små rörelser nu i v 18. Har börjat oroa mig lite kring förlossning, så jag ska försöka läsa lite böcker i ämnet.

När får ni sätta igång med donator?

Så roligt att läsa att det går bra :) vet ni vad det är för en liten där inne :)
  • Dhalia
    JessTild skrev 2020-12-12 11:14:08 följande:

Hoppas det är ok att jag hoppar in här!

Gjorde ÄP igår, 14 ägg.

Så nervös att inget ska bli befruktat

ET på måndag el onsdag beroende på hur jag mår.

Risk för överstimulering.

Någon som blivit överstimulerad och ändå fått göra ET direkt?

Någon som blivit erbjuden egg-gule?

Hej, låter ju jättebra med 14 ägg. Hoppas de ska gå bra förstår man är orolig ändå :) ja tror inte dem gör ET om man blir överstimulerad. Men sa dem att dem kanske gör totalfrys? Låter ju lite som du är på gränsen men kanske klarat dig.

Blir nyfiken på vad egg-gule är för något? Gör ni privat eller via landstinget?
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-12-12 21:18:52 följande:

Tack :) nej, vi har inte kollat och som det känns nu kommer vi inte göra det heller, men man vet ju aldrig. Haha. Man är ju väldigt nyfiken.. men för en luttrad och länge barnlös spelar det ju verkligen ingen roll.. <3

Haha a då kanske man låter bli :) blir ju väldigt speciellt på förlossningen då :) nej förstår absolut känner samma sak.... när ja frågade min sambo nu senast vi var gravida så sa han jag tar vadsomhelst bara jag får ett barn haha:)
  • Dhalia
    JessTild skrev 2020-12-17 11:24:03 följande:

Av 14 ägg blev det 8 embryo, men bara ett till frysen och inget till mig

Så himla besviken

Någon som vet om det är vanligt att ett embryo inte klarar ev tining?

Förstår besvikelsen men ändå bra ni åtminstone fick ett till frysen :) Vårt andra IVF fick vi ut 27 ägg 18 var mogna 10 befruktade och inget till frys. Hade totalfrys så inget tillbaks heller. Mot dagens slut så fick jag så dålig känsla för dem ringde inte förrän sent på eftermiddagen, då gick förhoppningen ner till ja hoppas på ett åtminstone men så ingenting:(
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-12-20 18:38:35 följande:

EmbryoGlue, någon som testat detta??

Vill veta allt!

Några biverkningar?

Blev ni gravida?

Lyckades ni få ett barn?

Också nyfiken, använder tex Sahlgrenska sånt eller kan man fråga dem privata att använda det?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020