• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-16 20:39:47 följande:

Åh vännen jag vet ju precis hur besviken man blir!!! MEN embryot har det mkt bättre i din livmoder än på nåt labb så jag tror på ditt lilla pyre!! jag förstår att man tvivlar men ta inte ut något i förskott, bättre att glädjas/sörja sedan när man vet istället, stor kram!

Så förjävligt de här är!! Ja ska väl inte helt fördömma det lilla i magen hoppas de är så att våra blir bäst i livmodern helt enkelt. Men det suger så mycket att de ska ta så många omgångar bara :(
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-16 21:38:57 följande:

Åh nej vad tråkigt! :( Vad ledsen jag blir för din skull. Jag håller verkligen tummarna för embryot du nu ruvar på. Det har det förmodligen mycket bättre i livmodern. Sist pratade läkaren så mycket om att det verkar slumpartat i hur resultatet blir mellan olika cykler men man undrar ju om det är hela sanningen. Massa styrkekramar!

Kanske var ren tur hos Livio vem vet. Ja hade ju velat göra ett nytt IVF med äggplock där men antr dem vill göra först FET sen lär ja väl stå där med en halvt försök och får köpa andra halvan. :(
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-17 10:24:57 följande:
    Så förjävligt de här är!! Ja ska väl inte helt fördömma det lilla i magen hoppas de är så att våra blir bäst i livmodern helt enkelt. Men det suger så mycket att de ska ta så många omgångar bara :(
    nej precis man måste ju försöka hoppas ändå {#emotions_dlg.flower}  när tänkte du testa/har du testdag? OM det inte skulle gå denna gången och du skulle göra nästa försök utomlands så tror jag inte att de utländska klinkerna har sommarstängt, så det behöver du nog inte oroa dig förHjärta kram
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-17 08:43:49 följande:

Hur mår du idag? Har du kunnat sova?

Jag vet, fan fan, känner också att det är så jäkla orättvist och jag känner mig så himla ensam i det (förutom här <3) Räcker det inte att man ska behöva gå igenom ett antal IVFer undrar man ju. Det är som att det aldrig tar slut med besvikelser.

Det kommer gå för oss tillslut, på ett eller annat sätt! KRAM

Sov inte så mycket låg och vred mig och somnade väl ordentligt innan klockan ringde. Ja känner samma har ingen i samma situation för alla gick de på första IVF försöket plus alla fick något till frys :( å när man tror de kanske vänder så gör de ändå inte de. Hade så höga förhoppningar. Det gör de väl. Snart går ja nog över till äggdonation om inte Livio går vägen heller.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-17 10:27:13 följande:

Kanske var ren tur hos Livio vem vet. Ja hade ju velat göra ett nytt IVF med äggplock där men antr dem vill göra först FET sen lär ja väl stå där med en halvt försök och får köpa andra halvan. :(

Det är himla svårt att veta. Kan ha varit tur (slumpen) eller något annat underliggande eller i hanteringen. Jag tror det finns en underliggande förklaring till varför äggen inte blir så bra i mitt fall (trots att läkarna hävdar slumpen). Tror du kommer få göra ett nytt försök på Livio direkt om du vill faktiskt. Men det är längre fram! Nu hoppas vi stenhårt på den lilla i livmodern.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-17 10:32:32 följande:

Sov inte så mycket låg och vred mig och somnade väl ordentligt innan klockan ringde. Ja känner samma har ingen i samma situation för alla gick de på första IVF försöket plus alla fick något till frys :( å när man tror de kanske vänder så gör de ändå inte de. Hade så höga förhoppningar. Det gör de väl. Snart går ja nog över till äggdonation om inte Livio går vägen heller.

Stackare, det är verkligen fruktansvärt när man ligger och vrider på sig hela natten. Känner verkligen igen mig i det, jag kan inte heller sova när det är jobbigt.

Jag har varit hos kliniken nu på ett avslutande samtal. Hon sa att det finns studier som visar på att det är samma chans upp till 7st ägguttag och att det mycket väl kan vara slumpen och otur att det inte lyckas. Det kändes ändå lite bättre när jag gick därifrån. Dock såg de något inne i livmodern, så nu ska det skickas en remiss till hystoskopi. Förhoppningsvis får jag en operationstid om 1 månad. Ännu mer väntan....vill bara starta igång igen.

Som du berättade har jag också en hel del vännen som gjort ivf, de har också klarat det på första försöket.

Jag har en kollega som klarade det på 8e insättningen på 5 eller 6st IVFer. När hon berättade det minns jag att jag tänkte att det där kommer ju aldrig att hända mig att det ska ta så lång tid...nu är jag snart där.

Kramar till dig
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-17 11:00:40 följande:

Det är himla svårt att veta. Kan ha varit tur (slumpen) eller något annat underliggande eller i hanteringen. Jag tror det finns en underliggande förklaring till varför äggen inte blir så bra i mitt fall (trots att läkarna hävdar slumpen). Tror du kommer få göra ett nytt försök på Livio direkt om du vill faktiskt. Men det är längre fram! Nu hoppas vi stenhårt på den lilla i livmodern.

Hur går det för dig Clemmentina? Har du varit på VUL än?
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-03-17 10:32:32 följande:

Det där känner jag igen. Vred också mig till morgontimmarna när beskedet kom på kvällen att det inte blir någon transfer för mig. Så mycket som kan gå fel och kan inte ta något för givet.

Men din tvådagars kan fortfarande klara sig! Hade inte Sussna85 samma situation, fragmentering på alla som odlades vidare, men hon blev gravid med sin tvådagars.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-17 13:13:45 följande:

Hur går det för dig Clemmentina? Har du varit på VUL än?

På fredag är det dags! Börjar känna av sprutorna en del nu så det är skönt att det närmar sig. :)
  • Dhalia

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020