• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Asplövet18
    Enkeli skrev 2021-03-15 15:13:52 följande:
    Absolut! Du är gravid.. så härligt, grattis!! :)
    Tack <3 <3 
  • Asplövet18
    Dhalia skrev 2021-03-15 18:44:29 följande:
    Absolut grattis :D man ser tydligt hur fint det ökar :)
    Det ökade i styrka idag igen :) Men igår kväll hade jag sådan väldig mensvärk så blev livrädd att mens/missfall var på väg. Men inte kommit något blod än <3 
  • AndraSladdis
    Inalina skrev 2021-03-16 08:00:28 följande:

neeeej vilket skit!!! fasen va ledsen jag blir för din skull! vad du får gå igenom mkt !! man týcker ju att allting bör tömmas i livmodern när man får mens så det kanske är så man blir av med det till nästa gång?.. fasen va svårt.. fick du någon uppföljningstid för nytt ultraljud hos läkaren/kliniken? jag förstår det som att du går utomlands, bor du även utomlands eller behöver du resa? stor kram

Ja, man får hoppas att det åker ut med mensen. Tydligen gör det inte alltid det. Suck! Ja, jag behöver resa och ha visum så det är extra mycket förberedelsetid.

Jag tror det blir nya UL när jag förhoppningsvis åker igen i slutet av maj. Så man får hoppas att det är löst då. Vilken krokig resa en IVF kan bli!
  • Inalina
    AndraSladdis skrev 2021-03-16 09:53:07 följande:
    Ja, man får hoppas att det åker ut med mensen. Tydligen gör det inte alltid det. Suck! Ja, jag behöver resa och ha visum så det är extra mycket förberedelsetid.

Jag tror det blir nya UL när jag förhoppningsvis åker igen i slutet av maj. Så man får hoppas att det är löst då. Vilken krokig resa en IVF kan bli!
    Åh suck, jag vet hur svårt det är när man ska göra detta utomlands, bor själv i Schweiz men förra gången gjorde vi IVF i Prag, så då var det en del resande fram o tillbaka. Nu gick det ju inte att åka till Prag då de ligger nr 1 på Coronalistan i världen så vi bestämde oss för att köra IVF här i Schweiz. Har du/ni barn sedan tidigare?
  • soltroll
    Asplövet18 skrev 2021-03-16 09:00:47 följande:

Det ökade i styrka idag igen :) Men igår kväll hade jag sådan väldig mensvärk så blev livrädd att mens/missfall var på väg. Men inte kommit något blod än <3 

Grattis!:))

Angående mensvärk, jag hade hemsk mensvärk första fyra veckorna ungefär,var tvungen att ha varm vetekudde varenda natt för det gjorde så ont och var säker på att börja blöda. Men inte en droppe och nu går jag in i v19. Så försök att tänka att det är växtvärk så blir oron lite lättare att hantera;))
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-03-16 07:48:45 följande:

Under mina 4 ivf var det främst första och andra som jag kände biverkningarna av Ovitrellen. Sen de två sista så kände jag inget i brösten. Så det är nog lugnt :) Kanske kroppen vänjer sig lite tänker jag?

Jag har samma erfarenhet, första IVFen kändes det lite i brösten men de 2 senare och under stimulerad FET har jag inte känt någonting. Det är nästan som att kroppen har vant sig vid alla hormoner.
  • Dhalia

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

• Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-16 07:45:23 följande:

hej!! jätteintressant länk, kanske köper jag lite inostisol också då, gjorde en stor beställning igår på olika saker såsom melatonin, Dvitamin, Omega 3 och Q10 =) 

idag kom blödningen, och mensvärken på det så här är loppet def kört. tog ett test ändå och tja samma resultat som igår så blir att ringa kliniken. kan tänka mig att de vill att man tar blodprov 'i alla fall' men då vill jag även ha en läkartid så vi kan diskutera nästa steg då det ändå är meckigt att åka in till kliniken...får se vad de säger när jag ringer idag. 

är ju lite sorgligt detta med minus såklart men än finns det hopp då jag faktiskt lyckats bli gravid innan mha IVF. 

är du spänd inför VUL på fredag? känner du något av hormonerna ännu? vad är det för dos du får?

Så ledsen att det inte gick tror inte heller mitt kommer gå vägen denna gången heller :( inget av de 7 som odlades vidare kunde frysas, kännrr mig helt förstörd :(
  • soltroll
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:04:21 följande:

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

För oss klarade sig inget till frysen, men däremot det lilla 2 dagars som jag fick tillbaka. Så tappa inte hoppet än<3
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:04:21 följande:

Vännen!!!! Tappa inte hoppet, det ska gå tillslut. Och det kan gå med embryot du bär på också. Jag vet precis hur du känner eftersom detta har hänt mig med. På första IVFen fick jag varken insättning eller till frysen, på andra IVFen en 2dagars men inget till frysen. På tredje fick jag plötsligt 3st till frysen (men ingen tog sig ju...) Det gör så fruktansvärt ont att få det där jäkla beskedet att inget går att frysa. Men det krävs ett embryo för att det ska lyckas och nu hoppas vi på det.

Att du en gång har fått ett embryo som fäste ger hopp om att det kommer att lyckas. Massa kramar till dig
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020