• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:04:21 följande:

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

Känner verkligen med dig! Förstår att det är lätt att tvivla på den lilla tvådagars du fick tillbaka, men det är många som blir gravida på tvådagars embryon. Den du fick tillbaka kan vara the one <3 Stor kram iaf! Vilken jävla berg- och dalbana den här processen är!
  • Dhalia
    soltroll skrev 2021-03-16 17:23:01 följande:

För oss klarade sig inget till frysen, men däremot det lilla 2 dagars som jag fick tillbaka. Så tappa inte hoppet än<3

Tack för du ger mig lite hopp mitt i detta besked. Sånt vill man höra nu :( <3
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-16 17:52:21 följande:

Vännen!!!! Tappa inte hoppet, det ska gå tillslut. Och det kan gå med embryot du bär på också. Jag vet precis hur du känner eftersom detta har hänt mig med. På första IVFen fick jag varken insättning eller till frysen, på andra IVFen en 2dagars men inget till frysen. På tredje fick jag plötsligt 3st till frysen (men ingen tog sig ju...) Det gör så fruktansvärt ont att få det där jäkla beskedet att inget går att frysa. Men det krävs ett embryo för att det ska lyckas och nu hoppas vi på det.

Att du en gång har fått ett embryo som fäste ger hopp om att det kommer att lyckas. Massa kramar till dig

Ja vi hade ju typ samma historia. Fan när ska detta bara gå fattar inte hur mycket ska en människa behöva genomlida :( grät som fan och tänkte senast idag på jobbet dem har inte ringt än för sist när vi inte fick något till frys så ringde dem, i ett tag täntke jag idag de bara måste ha gått något att frysa då, men nä då kom de här sketna brevet. Fy fan känner bara ja borde envisats att få två ändå.

Tack kan bara hoppas, allt man har kvar nu <3
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-16 18:10:05 följande:

Känner verkligen med dig! Förstår att det är lätt att tvivla på den lilla tvådagars du fick tillbaka, men det är många som blir gravida på tvådagars embryon. Den du fick tillbaka kan vara the one <3 Stor kram iaf! Vilken jävla berg- och dalbana den här processen är!

Tack hoppas verkligen de är så fast man känner att allt hopp rinner ur en nu :( verkligen, lätt ska det inte gå iaf!

Får kolla andra alternativ snart något utomlands för fler försök gör ja inte mer här. Man kör på i blindo känns de som inte ens mätte dem slemhinnan vid insättning fast jag till och med hintade om slemhinnan och frågade om den kan va för tjock....
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:16:03 följande:
    Så ledsen att det inte gick tror inte heller mitt kommer gå vägen denna gången heller :( inget av de 7 som odlades vidare kunde frysas, kännrr mig helt förstörd :(
    Åh vännen jag vet ju precis hur besviken man blir!!! MEN embryot har det mkt bättre i din livmoder än på nåt labb så jag tror på ditt lilla pyreHjärta!! jag förstår att man tvivlar men ta inte ut något i förskott, bättre att glädjas/sörja sedan när man vet istället, stor kram!
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:04:21 följande:

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

Åh nej vad tråkigt! :( Vad ledsen jag blir för din skull. Jag håller verkligen tummarna för embryot du nu ruvar på. Det har det förmodligen mycket bättre i livmodern. Sist pratade läkaren så mycket om att det verkar slumpartat i hur resultatet blir mellan olika cykler men man undrar ju om det är hela sanningen. Massa styrkekramar!
  • Asplövet18
    soltroll skrev 2021-03-16 15:30:44 följande:
    Grattis!:))

Angående mensvärk, jag hade hemsk mensvärk första fyra veckorna ungefär,var tvungen att ha varm vetekudde varenda natt för det gjorde så ont och var säker på att börja blöda. Men inte en droppe och nu går jag in i v19. Så försök att tänka att det är växtvärk så blir oron lite lättare att hantera;))
    Ja inatt vaknade jag av att det gjorde sjukt ont. Värmde vetekudden och då kunde jag somna omRynkar på näsan Men jag har förstått nu att det verkar vara rätt vanligt i början <3  Åh vad härligt att höra, dit längtar jag haha. Oron nästan äter upp mig.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-16 19:14:59 följande:

Ja vi hade ju typ samma historia. Fan när ska detta bara gå fattar inte hur mycket ska en människa behöva genomlida :( grät som fan och tänkte senast idag på jobbet dem har inte ringt än för sist när vi inte fick något till frys så ringde dem, i ett tag täntke jag idag de bara måste ha gått något att frysa då, men nä då kom de här sketna brevet. Fy fan känner bara ja borde envisats att få två ändå.

Tack kan bara hoppas, allt man har kvar nu <3

Hur mår du idag? Har du kunnat sova?

Jag vet, fan fan, känner också att det är så jäkla orättvist och jag känner mig så himla ensam i det (förutom här <3) Räcker det inte att man ska behöva gå igenom ett antal IVFer undrar man ju. Det är som att det aldrig tar slut med besvikelser.

Det kommer gå för oss tillslut, på ett eller annat sätt! KRAM
  • soltroll
    Asplövet18 skrev 2021-03-17 08:40:52 följande:

Ja inatt vaknade jag av att det gjorde sjukt ont. Värmde vetekudden och då kunde jag somna om Men jag har förstått nu att det verkar vara rätt vanligt i början <3  Åh vad härligt att höra, dit längtar jag haha. Oron nästan äter upp mig.

Så skönt med den, hoppas att det onda snart går över för dig. Vid mitt första ultraljud sen nämnde jag det för läkaren och han sa att det kunde bero på sprutorna tidigare. Men jag valde ändå att tänka att det var växtvärk, speciellt när jag hade fått plus och visste att någon växte därinne, kändes mer värt att ha ont då:) Snart är du där, det går ju galet fort! Men försök att njuta så mycket du bara kan nu:) Ta hand om dig!<3
  • Asplövet18
    soltroll skrev 2021-03-17 09:59:19 följande:
    Så skönt med den, hoppas att det onda snart går över för dig. Vid mitt första ultraljud sen nämnde jag det för läkaren och han sa att det kunde bero på sprutorna tidigare. Men jag valde ändå att tänka att det var växtvärk, speciellt när jag hade fått plus och visste att någon växte därinne, kändes mer värt att ha ont då:) Snart är du där, det går ju galet fort! Men försök att njuta så mycket du bara kan nu:) Ta hand om dig!<3
    Tack, jag med! Mina bröst är inte riktigt lika ömma längre heller, eller det går upp och ned så då blir man direkt orolig att hormonerna minskar typ :( Jag väljer nog också växtvärk, känns som den bästa förklaringen för psyket haha. Jag ska försöka, tror jag kan slappna av mer efter vul även om det säkert är 3-4 veckor bort <3 tack detsamma Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020