• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-04-04 19:27:12 följande:

Nu börjar det jobbiga. Ruvardag 7 imorgon, planerad mens på tisdag.. Så mentalt skadad så det är jobbigt. Helt säker jag såg pyttelite blod på pappret, men jag vet inte.. Jag har någon enorm mensvärk och skit med, jag vill ju inget annat att de ska ta sig.. Men gud så ont jag har i magen idag. Känns som mensen kommer på beräknad dag på tisdag.. :(

Att ruva är väldigt mentalt jobbigt :(

Hoppas värken är nåt positivt!
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-04 19:27:12 följande:

Nu börjar det jobbiga. Ruvardag 7 imorgon, planerad mens på tisdag.. Så mentalt skadad så det är jobbigt. Helt säker jag såg pyttelite blod på pappret, men jag vet inte.. Jag har någon enorm mensvärk och skit med, jag vill ju inget annat att de ska ta sig.. Men gud så ont jag har i magen idag. Känns som mensen kommer på beräknad dag på tisdag.. :(

Hoppas hoppas att mensen inte kommer. Hur känns det idag? Kram
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-04-05 11:22:51 följande:

Hoppas hoppas att mensen inte kommer. Hur känns det idag? Kram

Mensvärk konstant.. Riktigt molvärk idag.. Inga gravidsymptom alls i övrigt. Så rädd. Har mer vart nervös förut, men nu är jag rädd pga. Ma. Bim är imorgon, så har det inte kommit mer blödningar då funderar jag på att ta ett test, är dock bara på ruvardag 7 idag..
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-04 20:59:16 följande:

Jag vet inte.. Helt säker på att jag såg lite blod men nu kör hjärnan slut på mig. Brukar alltid få en liten blödning innan beräknad mens för att sedan på startdagen komma igång rejält.. Men va kul för dig! Kommer inte ihåg, räknas den som mens? Eller behöver du vänta till nästa cykel nu?

Va jobbigt hoppas det bara är lite blod från att den bäddar in sig och inget dåligt. När har du testdag?
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-05 20:32:46 följande:

Va jobbigt hoppas det bara är lite blod från att den bäddar in sig och inget dåligt. När har du testdag?

Jag har inte testdag förrän lördag.. Det var ju en sen insättning på cykeldag 19 för mig denna gång. Men beräknad bim är imorgon. Brukar dock alltid få småblödningar innan. Har inte vart så jobbigt de 3 gångerna innan, men denna gången är det galet jobbigt. Plus att det är 5 dagar kvar till testdag. Dom dagarna är långa...
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-04-05 20:40:58 följande:

Jag har inte testdag förrän lördag.. Det var ju en sen insättning på cykeldag 19 för mig denna gång. Men beräknad bim är imorgon. Brukar dock alltid få småblödningar innan. Har inte vart så jobbigt de 3 gångerna innan, men denna gången är det galet jobbigt. Plus att det är 5 dagar kvar till testdag. Dom dagarna är långa...

Förstår att det är jobbigt. Men nu hoppas vi att mensen inte kommer imorgon! Blir det ett test imorgon?
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-04-05 21:04:30 följande:

Förstår att det är jobbigt. Men nu hoppas vi att mensen inte kommer imorgon! Blir det ett test imorgon?

Jag vet inte.. Jag r så kluven mot tjuvtest.. Kanske väntar tills onsdag iallafall, men jag vill ju egentligen vara veta om mensen inte kommit.. Men rd8 känns tidigt.
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-05 15:13:48 följande:

Mensvärk konstant.. Riktigt molvärk idag.. Inga gravidsymptom alls i övrigt. Så rädd. Har mer vart nervös förut, men nu är jag rädd pga. Ma. Bim är imorgon, så har det inte kommit mer blödningar då funderar jag på att ta ett test, är dock bara på ruvardag 7 idag..

Testa imorgon, är du gravid så kommer du att se det på RD8. Väntan är värre än att veta tycker jag. Jag håller tummarna <3
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-04-05 21:22:28 följande:

Testa imorgon, är du gravid så kommer du att se det på RD8. Väntan är värre än att veta tycker jag. Jag håller tummarna <3

Tror du det? Jag kommer ju bli så ledsen om det är negativt.. Är så rädd på något sätt. Har ju några test från rfsu kvar.. Det sista digitala tänkte jag ta testdag.. Jag får tala med sambon.. Han tycker inte jag ska testa tror jag.. Han är nog nervös han med.
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-05 21:33:18 följande:

Tror du det? Jag kommer ju bli så ledsen om det är negativt.. Är så rädd på något sätt. Har ju några test från rfsu kvar.. Det sista digitala tänkte jag ta testdag.. Jag får tala med sambon.. Han tycker inte jag ska testa tror jag.. Han är nog nervös han med.

Den gången när jag fick en kemisk graviditet så fick jag ett svagt plus på RD8, och vissa får plus redan RD5 med blastocyst, men det är olika såklart. Kram till dig
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020