• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-06-01 08:08:28 följande:

Hej vännen! Ja jag plockades på sex ägg i fredags. Bara tre befruktades, förra gången gjorde de icsi på hälften och frisim på resten och de befruktade lika bra. Men nu med frisim på alla tror jag inte det blev optimalt. Hur som helst, fick en 8-cellig och ofragmenterad liten 3-dagars insatt igår! De andra två hade 2 celler respektive en liten fragmentering men de skulle odla vidare dem och se vad som händer... var lite nedslagen igår för går det såhär utan några till frys varje gång är ju mina landstingsförsök slut i augusti. Men! Försöker njuta för just nu ruvar jag ju och ska vänta lääänge med testningen denna gång :)

Hur går det med blödningarna och järnvärdet?

Låter ju jättebra med den. Förstår man känner sig nedslagen över dem andra de vet ju jag, men allt som behövs är just det guldägget. Hoppas det är just den <3
  • Ivf2020

Nu är de första blodproverna analyserade.. Allt såg fint ut. Såå nervös för ett tidigt ultraljud nästa onsdag..

• Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-06-01 12:57:51 följande:

Nu är de första blodproverna analyserade.. Allt såg fint ut. Såå nervös för ett tidigt ultraljud nästa onsdag..

åh så spännande, var det NIPT du gjorde då? fick ni reda på könet då också eller det kanske ni inte ville? Ultraljud är alltid lite nervöst men så fort man fått se lilla pyret så blir man ju alldeles lugn och lycklig i alla fall Hjärta det kommer gå fintSolig
  • GlitterLina

Så frustrerad

Alla sprutor ligger hemma å väntar på mig men ingen mens ännu :(

Om 1 månad är det ju sommarstängt på kliniken

• Always choklad

Hej vännen! Ja jag plockades på sex ägg i fredags. Bara tre befruktades, förra gången gjorde de icsi på hälften och frisim på resten och de befruktade lika bra. Men nu med frisim på alla tror jag inte det blev optimalt. Hur som helst, fick en 8-cellig och ofragmenterad liten 3-dagars insatt igår! De andra två hade 2 celler respektive en liten fragmentering men de skulle odla vidare dem och se vad som händer... var lite nedslagen igår för går det såhär utan några till frys varje gång är ju mina landstingsförsök slut i augusti. Men! Försöker njuta för just nu ruvar jag ju och ska vänta lääänge med testningen denna gång :)

Hej blödningarna stannade av i torsdags typ. Har lite brunt idag. Kanhända att det är mensen som är på G nu. Järnvärdet är nog hyfsat. Lite trög i magen så inte tagit nått på 1-3 dar. Ska ta en mildare ikväll med inte lika högt värde. Håller tummar och tår för dig nu. Kram!
  • GlitterLina

Läste att du fick tillbaka ett fint embryo :) håller hårt tummarna
  • Chajsa
    GlitterLina skrev 2021-06-01 22:17:20 följande:

Läste att du fick tillbaka ett fint embryo :) håller hårt tummarna

Tack för tummen! RD 1 är förbi, 17 dagar kvar till testdag haha så jävla olidligt.

Håller tummarna för din mens också. När jag var desperat efter att mensen skulle jag komma igång googlade jag mig fram till att värme och sex kunde skynda på den :D. Så jag låg loss och bastade på gymmet och morgonen efter kom den (totalt ovetenskapligt samband men ändå!).
  • Cissi2801
    Inalina skrev 2021-06-01 09:31:57 följande:

Så härligt!!!  Ni som kämpat så länge också, vad underbart att ni är en bra bit på vägen nu  Hur mår du?

Jag mår illa stundtals, magen börjar synas ordentligt nu
  • Cissi2801
    AndraSladdis skrev 2021-06-01 12:11:36 följande:

Grattis!!

Tack
  • Chajsa

Alltså jag har noll tålamod och tycker detta med att ruva är så fruktansvärt. Är ledsen så fort jag inte håller mig sysselsatt. Mår hemskt och känner mig så ensam. Jag som ville bli en ung mamma och tiden bara går. Alla runt omkring mig blir gravida direkt känns det som. Jobbar och planerar in saker på kvällarna men så fort jag sätter mig ned kommer rädsla och ångest över att det inte kommer bli något.

Ska inte testa på 16 dagar, hur ska jag stå ut? Hur gör/gjorde ni?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020