• Anonym (Gbg75­)
    Wed 5 Aug 2020 02:12
    23922 visningar
    68 svar
    68
    23922

    Min fru var otrogen

    För några dagar sedan så ändrades mitt liv drastiskt då jag fick mina farhågor bevisade.

    Vi har varit tillsammans nästan 20 år och gifta 13 år av dessa.

    Vi har två barn 4 resp 6 år. Småbarnsåren har varit slitsamma som för de flesta.

    I ett par år så har vi pendlat långa sträckor till arbetet och att få ihop småbarnslivet har tärt på oss. Till detta så hade min fru problem med förlossningsskador som hon under åren har tacklat både mentalt och fysiskt med vården. Själv så efter 8 timmar arbete och 3 timmar i bil så blir det inte mycket tid över för varandra då vi störtade i sängen så fort barnen hade somnat. Vi hade ett äldre hus som jag mer eller mindre fick lägga all ledig tid på.

    Vårt liv sög!

    För lite mer än ett år sedan bytte min fru arbete och vi bägge jobbade nu i gbg. Så självklart flyttade vi. Men förra året var nog ett av de tyngre åren jag upplevt. Förra semester renoverade jag ensam vårt gamla hus före försäljning hon var tvungen att vara iväg med barnen medan jag röjde runt. Jag flyttade själv till det nya huset 1 månad i förväg för att få det i ordning för familjen. Sedan så var det mycket för mig på jobbet under denna tiden.

    All stress på oss tog olika uttryck jag som har varit en ganska aktiv människa blev av all pendling och stillasittande slapp och fet. Sov max 5-6 h/ natt och aldrig utan avbrott i sömnen. Fick ångestattack över situationen som jag dämpade med alkohol. Min fru spenderade mycket tid utanför familjen. Det var gymbesök och träningar om vart annat, jag sa aldrig till henne att inte gå och träna utan då kunde jag ju alltid ta hand om allt som skulle göras med huset (enligt mig).

    Vid årsskiftet började det vända. Flytten var gjord och barnen hade börjat på den nya skolan. Vi kunde cykla till jobbet och kilorna började ramla av mig. Pågrund av mitt arbete och det nya huset sov jag fortfarande dåligt men det började ljusna. Vi försökte hitta tillbaka till varandra men det brukade sluta med ganska taffliga försök till sex. Min fru fick inte någon orgasm och min självbild som man sjönk ganska drastiskt och så kom den jävla prestationsångesten.

    Den senaste tiden har jag känt att något inte står rätt till. Har man levt så många år tillsammans ser man de små tecken. Jag blev misstänksam och efter att jag fick svart på vitt så fick jag reda på att hon hade träffat en annan i hemlighet. Jag var ensam med barnen hemma då detta uppdagades så att inte totalt bryta ihop framför barnen var inte lätt. Som tur fick jag över dem till grannbarnen så jag riktigt kunde gå berserk. Otroliga krafter känslor kan skapa.

    Hon är förstås ångerfull. Hon älskar mig och vill ha sin familj. Hon led efter sviterna från förlossningen och trodde hon hade tappat allt vad sexualitet innebär. Hon hade träffat denna mycket yngre kille på nätet och passat på medan jag var på arbetet.

    Jag kan kan förstå min frus frustration. Alla har rätt till sin sexualitet och det är en mänsklig handling. Men det smärtar ju inte mindre för det. Hon fick orgasmer med killen så kvicksanden jag var halvt begravd i var redo att sluka mig helt. Denna gången bröt jag mönstret för mig. I stället för att dämpa ångest med alkohol ställde jag mig upp och peka finger åt den. Lovat mig själv att inte dricka en droppe framöver. I alla fall inte av fel anledning

    Jag äter minimalt så jag bara får de kalorier jag behöver. Cyklar minst 3 mil om dagen och gymkort inhandlat. Snart är jag mitt gamla jag igen. :)

    Ryck upp dig din jävla latmask eller gå å dö! Skriker jag åt mig själv när det tar emot.

    Jag älskar min fru, hon älskar mig. Vi har två underbara barn som förtjänar ett bra hem

    Min fru har även gett mig ett "fripass". Inte för att ha hämnas utan för vad hon upplevde hjälpte henne vill hon att jag ska få också. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det ännu.

    En berättelse från en helt vanlig småbarnsfamilj. Kommentera gärna.

    Har ni varit med om liknande. Och småbarnspappor, hur tacklar ni stressen? Det är ju " manligt" att bita ihop...

    Fripass...!? Hur i hela friden ska jag tackla den. Ska jag använda den vill man ju inte gå på krogen och ragga.. massa öl och vin för att halvfull hamna i säng med någon som troligen också är full.... vad skulle jag få ut av det!! Jag måste ju lära mig hur jag kan tillfredsställa en kvinna som har fött två barn. Fyllesex hade jag tillräckligt av innan jag träffade min fru.

    "Seriös lärarinna sökes" kan ju tolkas på många sätt om man skulle skriva en annons *asg*...

  • Svar på tråden Min fru var otrogen
  • Anonym (Hemsk­t)
    Wed 5 Aug 2020 09:38
    #1

    Låter såklart fruktansvärt det du varit med om

    Men får känslan att du bestämt dig för att förlåta och stanna? Och din fru då, vill hon vara med dig el älskaren? El båda?

    Hur kom det fram om hon inte var hemma?

  • Anonym (K)
    Wed 5 Aug 2020 09:49
    #2

    Hon har ju gett en vettig förklaring. Hon mådde dåligt och så tacklade hon det. Du på ett annat sätt.

  • Anonym (en annan fru)
    Wed 5 Aug 2020 10:21
    #3

    Fy vad fult av henne att bara lämna ett pågående skeppsbrott i relationen med så små barn för lite sex, helt ansvarslöst! Grrrr...

    Jag tycker du är en väldigt fin människa som ger henne en ny chans, vet inte om jag hade klarat det. Men det är tydligt att ni båda har problem var och en på sitt håll.

    Vad gäller sex så är det så att attraktionen till det välbekanta inte är densamma som till det lite nya. Jag får erkänna att jag också haft lite problem att tända på min man i år, pga hans vikt och allmän grå vardag samt egna hälsoproblem.
    Men jag vet också att han håller på och jobbar på det, och det blir bättre igen.
    Jag har valt honom för hans underbara personlighet, och jag vill fortsätta välja honom i många år till.

    Väldigt bra att du släppt alkoholen som ångestlösare, det är en klar risk när man använder den så och en väns pappa fick allvarliga alkoholproblem av det när han försökte koppla bort från att ha en väldigt sjuk fru. Han var ändå läkare och vet allt om hur det där funkar så det är lömskt.

    Bli fin och tränad igen för din egen skull, medan du funderar på om du kan leva med det här sveket. Oavsett vad du kommer fram till så kommer det att kännas bra att vara dig själv igen. Skilsmässa med så små barn är väldigt tufft för barnen så kan man stå ut och inte är osams i vardagen så hade jag nog försökt vänta några år till även om jag känslomässigt var på väg ur relationen, även om det försenar den egna lyckan med en ny partner. Mina föräldrar skildes med buller och brak när jag var fem år och det var ingen succé om jag säger så.

    Kanske vore det nyttigt för er att reda ut era tankar hos en terapeut, men jag förstår om det är svårt att få till med små barn och tusen saker att göra.
    Att skriva brev till varandra har vi tyckt hjälper när konflikten är stor, då tänker man mer på det man vill säga.
    Och det finns så klart en hel del att läsa på nätet också.

  • Anonym (felix­)
    Wed 5 Aug 2020 11:01
    #4
    Anonym (Gbg75) skrev 2020-08-05 02:12:06 följande:

    Min fru har även gett mig ett "fripass". Inte för att ha hämnas utan för vad hon upplevde hjälpte henne vill hon att jag ska få också. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det ännu.


    Vill först beklaga det otrohetssvek du har varit utsatt för. 

    Inse att din fru inte bara är otrogen utan också är det på ett rätt så extremt sätt. Hon verkar vara rätt så utspekulerad och manipulativ. Hon har ju aktivt sökt efter kontakter på internet och planlagt möte när du var borta. Iskallt, inte några förmildrande omständigheter där.

    Och när hon blir ertappad så erbjuder hon att du får ett "fripass" som förklaras vara en hjälp till dig för att få igång sexlivet igen. Ännu mer extremt och något som visar att hon mentalt har en helt annan syn på ert förhållande än du har. Hon vill naturligtvis fortsatt själv ha fripass i framtiden, när hon nästa gång behöver hjälp.

    Se nyktert på ert förhållande. Har ni alls en framtid tillsammans? Sök parterapi i så fall, och bli förbannad på att hon på fullt allvar börjar prata om "fripass" i en sådan krissituation.
  • Wed 5 Aug 2020 11:13
    #5

    Kasta ut det otrogna aset! Värderar du inte dig själv högre än så, eftersom du tydligen tänker behålla henne?

    Otrohet ska man aldrig förlåta.

  • Anonym (en annan fru)
    Wed 5 Aug 2020 11:16
    #6
    Anonym (felix) skrev 2020-08-05 11:01:23 följande:
    Vill först beklaga det otrohetssvek du har varit utsatt för. 

    Inse att din fru inte bara är otrogen utan också är det på ett rätt så extremt sätt. Hon verkar vara rätt så utspekulerad och manipulativ. Hon har ju aktivt sökt efter kontakter på internet och planlagt möte när du var borta. Iskallt, inte några förmildrande omständigheter där.

    Och när hon blir ertappad så erbjuder hon att du får ett "fripass" som förklaras vara en hjälp till dig för att få igång sexlivet igen. Ännu mer extremt och något som visar att hon mentalt har en helt annan syn på ert förhållande än du har. Hon vill naturligtvis fortsatt själv ha fripass i framtiden, när hon nästa gång behöver hjälp.

    Se nyktert på ert förhållande. Har ni alls en framtid tillsammans? Sök parterapi i så fall, och bli förbannad på att hon på fullt allvar börjar prata om "fripass" i en sådan krissituation.
    Men hur är det mindre utstuderat bara för att man super ner sig först och sen är otrogen på en jobbkonferens eller nåt? Det är ändå ett val man gör att dricka i sällskap trots att man blir klängig av det, eller att hamna i säng med någon annan, tycker jag.

    Däremot skulle jag säga att det är någon form av hänsyn att åtminstone veta vem man har haft sex med och använda kondom, för att inte riskera sjukdomar. 
  • Anonym (.)
    Wed 5 Aug 2020 12:03
    #7
    +1

    Vad är det du undrar över, hur du ska få till ett "fripass" eller hur du ska tackla otroheten?

    Jag ser varje svek som enstaka händelser och inget man betalar lika-för-lika. I min värld betalar man alltså inte sitt dåliga samvete med att låta den svikna svika. Det är bara ett recept på en framtida katastrof.

    Jag tycker två saker. Att ni ska gå till familjeterapi och hantera otroheten.
    Och jag tycker att ni ska gå till en sexterapeut för att läka ert haltande sexliv.

  • Anonym (Gbg75­) Trådstartaren
    Wed 5 Aug 2020 12:32
    #8
    Anonym (Hemskt) skrev 2020-08-05 09:38:17 följande:

    Låter såklart fruktansvärt det du varit med om

    Men får känslan att du bestämt dig för att förlåta och stanna? Och din fru då, vill hon vara med dig el älskaren? El båda?

    Hur kom det fram om hon inte var hemma?


    Digitala spår. Då jag misstänkte något så började jag rota. Gjorde mig ännu mer arg på mig själv. Killen är historia. Jag har ett val. Lämna eller förlåta och bygga upp vårt förhållande igen. Då kan inte dra upp detta igen om jag förlåter. Känslorna skiftar ganska ofta...
  • Anonym (Gbg75­) Trådstartaren
    Wed 5 Aug 2020 12:35
    #9
    Anonym (K) skrev 2020-08-05 09:49:03 följande:

    Hon har ju gett en vettig förklaring. Hon mådde dåligt och så tacklade hon det. Du på ett annat sätt.


    Ja det har hon gjort. Men som en familj tacklar man problem tillsammans. Men det är kärnan till ett lyckat förhållande.. kommunikation!
  • Anonym (Gbg75­) Trådstartaren
    Wed 5 Aug 2020 12:43
    #10
    Anonym (en annan fru) skrev 2020-08-05 10:21:43 följande:

    Fy vad fult av henne att bara lämna ett pågående skeppsbrott i relationen med så små barn för lite sex, helt ansvarslöst! Grrrr...

    Jag tycker du är en väldigt fin människa som ger henne en ny chans, vet inte om jag hade klarat det. Men det är tydligt att ni båda har problem var och en på sitt håll.

    Vad gäller sex så är det så att attraktionen till det välbekanta inte är densamma som till det lite nya. Jag får erkänna att jag också haft lite problem att tända på min man i år, pga hans vikt och allmän grå vardag samt egna hälsoproblem.

    Men jag vet också att han håller på och jobbar på det, och det blir bättre igen.

    Jag har valt honom för hans underbara personlighet, och jag vill fortsätta välja honom i många år till.

    Väldigt bra att du släppt alkoholen som ångestlösare, det är en klar risk när man använder den så och en väns pappa fick allvarliga alkoholproblem av det när han försökte koppla bort från att ha en väldigt sjuk fru. Han var ändå läkare och vet allt om hur det där funkar så det är lömskt.

    Bli fin och tränad igen för din egen skull, medan du funderar på om du kan leva med det här sveket. Oavsett vad du kommer fram till så kommer det att kännas bra att vara dig själv igen. Skilsmässa med så små barn är väldigt tufft för barnen så kan man stå ut och inte är osams i vardagen så hade jag nog försökt vänta några år till även om jag känslomässigt var på väg ur relationen, även om det försenar den egna lyckan med en ny partner. Mina föräldrar skildes med buller och brak när jag var fem år och det var ingen succé om jag säger så.

    Kanske vore det nyttigt för er att reda ut era tankar hos en terapeut, men jag förstår om det är svårt att få till med små barn och tusen saker att göra.

    Att skriva brev till varandra har vi tyckt hjälper när konflikten är stor, då tänker man mer på det man vill säga.

    Och det finns så klart en hel del att läsa på nätet också.


    Tack för de fina orden. Jag kommer ta mig igenom detta. Vad som jag kom att tänka på är när man som jag sattsar på karriär och klättrar på stegen är det få personer runt dig du kan prata med. Man är ganska ensam där man klättrar för mer pengar och större villa...
Svar på tråden Min fru var otrogen