• John74

Jag glömmer mina barn

För att göra en lång historia kort - är jag den ende som lyckas glömma bort mina barn?

Alltså, inte att jag har dem, utan att jag skall plocka upp dem nånstans? Hänt tre gånger i senaste månaden, först hos en kompis, sen efter en match och nu senaste efter en övernattning.

Det löste sig varje gång, men min fru är vansinnig på mig på allvar nu, säger att jag inte bryr mig och händer det igen är jag rökt. Jag menar att det här är vanligt förekommande. Så min fråga är om jag är den den ende? Det KAN inte vara så.

• Svar på tråden Jag glömmer mina barn
  • Anonym (Adhd?)

Har du möjligen Adhd/add?

• Drottningen1970
    Anonym (M) skrev 2020-08-18 16:44:57 följande:

Det går knappast att lasta en annan vuxen när barnet säger att pappa är på väg men visst det hade varit bättre att stämma av med den familjen. Några gånger har jag skräckslagen trott att jag glömt och sen upptäckt att det visst är en timme kvar. Bara tanken på att glömma är fasansfull. Har man för vana att glömma får man sätta ett larm.

Jo det kan man. En tioåring ute som sista man i -32, lämnar man INTE, innan man sett med egna ögon att barnet hämtats.
  • Anonym (nja)

Nej det är inte vanligt.

Jag tolkar det som att du så sällan hämtar, så nu när det behövdes så glömde du. Men matchen kom du ihåg att gå på. 

• lövet2
    Drottningen1970 skrev 2020-08-18 16:56:02 följande:
    Jo det kan man. En tioåring ute som sista man i -32, lämnar man INTE, innan man sett med egna ögon att barnet hämtats.
    Nej, men det är en helt annan diskussion. Jag minns inte vad det var för något nöt som låste, men jag är tämligen säker på att det också var en man. Att han gjorde fel ursäktar inte pappan, som "glömde" sin son för hundrade gången.
  • AndreaBD

Du är inte hyper-stressad på jobbet och på väg att gå in i väggen? DÅ skulle det vara förståeligt. Annars har din fru rätt och det är ganska dåligt. 

• Anonym (Hon)

Jag eller min man har aldrig glömt. Vet en helt nybliven mamma som glömde bebisen i vagnen på affären. Skittrött förmodligen, och ovan. Men hon kom på det innan hon ens kommit hem.

Glömmer du andra saker också? Om det bara är barnen du glömmer så skärp dig. Hitta system för att komma ihåg. Och blir glömskan värre och drabbar dig på fler sätt, sök hjälp hos vården.

• MRAKas
    Drottningen1970 skrev 2020-08-18 16:25:47 följande:

Kanske händer en enstaka gång under ett liv av föräldrarskap. Och då antagligen pga att det är nåt helt nytt i en annars fastslagen rutin. Som attman exempelvis aldrig är den som brukar hämta på dagis men just denna dag ska göra det och istället av gammal vana åker hem. Sen mår man så dåligt att det aldrig händer igen.

Att inom en begränsad tid tre gånger göra samma misstag som du gjort är ytterligt ovanligt.

Antingen så är du en sjukt obrydd och egocentrisk förälder, eller så kanske något på riktigt är knas med din hälsa, som du behöver kolla upp som nåm begynnande demenssjukdom, utbrändhet eller kanske nån tumör som växer.

Ett riktigt bra inlägg ifrån dig som jag fullständigt ställer mig bakom.
    Lår oss båda minnas detta när vi försöker rycka av varandra huvudena i nån annan tråd Oskyldig
  • Anonym (Andreas)

Om man försöker normalisera/bagatellisera det inträffade med diverse bortförklaringar, ursäkter och griper halmstrån i hopp om att andra ska ha gjort lika... Ja då har man riktigt stora problem och är way ute och cyklar...

Att man glömt en gång för att man missförstått någon information eller så kan absolut hända. Men det händer bara EN gång. Dom övriga gångerna då har man helt enkelt valt att inte ens bry sig, kanske i nån affekt av ett gräl eller försök att straffa sin partner eller för att man helt enkelt är en ego skitstövel. Bottenlågt.

• Drottningen1970
    MRAKas skrev 2020-08-18 18:36:25 följande:

Ett riktigt bra inlägg ifrån dig som jag fullständigt ställer mig bakom.

Lår oss båda minnas detta när vi försöker rycka av varandra huvudena i nån annan tråd

Haha
  • Mimosa86

Nej, kan inte relatera till det.

Jag har 1000 bollar i luften varje dag känns det som med ett krävande jobb. Men aldrig att jag skulle glömma mina barn. Jag tänker ju på dem flera gånger varje dag då hur skulle jag då kunna glömma?

Tänker inte du titt som tätt på barnen under dagen?

Svar på tråden Jag glömmer mina barn