• John74

Jag glömmer mina barn

För att göra en lång historia kort - är jag den ende som lyckas glömma bort mina barn?

Alltså, inte att jag har dem, utan att jag skall plocka upp dem nånstans? Hänt tre gånger i senaste månaden, först hos en kompis, sen efter en match och nu senaste efter en övernattning.

Det löste sig varje gång, men min fru är vansinnig på mig på allvar nu, säger att jag inte bryr mig och händer det igen är jag rökt. Jag menar att det här är vanligt förekommande. Så min fråga är om jag är den den ende? Det KAN inte vara så.

• Svar på tråden Jag glömmer mina barn
  • Anonym (Pl)
    John74 skrev 2020-08-18 14:59:35 följande:

För att göra en lång historia kort - är jag den ende som lyckas glömma bort mina barn?

Alltså, inte att jag har dem, utan att jag skall plocka upp dem nånstans? Hänt tre gånger i senaste månaden, först hos en kompis, sen efter en match och nu senaste efter en övernattning.

Det löste sig varje gång, men min fru är vansinnig på mig på allvar nu, säger att jag inte bryr mig och händer det igen är jag rökt. Jag menar att det här är vanligt förekommande. Så min fråga är om jag är den den ende? Det KAN inte vara så.

Vad har du för jobb? Låter som att du är hjärnstressad och har massa annat i huvudet,. Kan det vara det som är orsaken att du glömmer?
  • Tow2Mater

Har glömt plocka upp pojken från dagis ett par ggr, men kommit på det innan jag kommit hem så bara fått vända om och hämta. Tänkt på jobbet i bilen. Har även missat min avfart ett par ggr i andra tankar.

• Anonym (Asdf)

Vanligt är det knappast. Men att det kan hända är förstås möjligt. Tre gånger på bara en månad låter

dock närmast extremt. Är du superstressad, på väg in i väggen eller liknande? Glömmer du andra saker?

• Elin P
    AndreaBD skrev 2020-08-18 17:38:10 följande:

Du är inte hyper-stressad på jobbet och på väg att gå in i väggen? DÅ skulle det vara förståeligt. Annars har din fru rätt och det är ganska dåligt. 

Ja och då kanske det är dags för sjukskrivning. Något är absolut fel om man glömmer barnen tre gånger på kort tid håller jag med om. Utbrändhet, demens eller kanske npgon NPF - diagnos. Bra i alla fall att utreda sig tror jag.
  • Anonym (Ttt)

Vad gjorde du istället för att hämta barnet?

• Carrolina1978

Alltså jag har kanske inte glömt exakt mina barn, men jag kan helt klart relatera !!

Glömmer hela tiden träningar o gympapåsar o sånt. Skrev en tråd om det här på FL och jäklar va arga folk blir. Det är som om dom inte kan acceptera att nån är slarvig. Som om jag vore en sämre mamma för det ... älskar mina ungar mer än livet men jag är lite glömsk . 

Cool

• cosinus

Beror på omständigheterna tycker jag.

Om man vaknar upp ensam hemma en helg och inte reflekterar över att man är ensam hemma för att barnet sovit borta och behöver hämtas så är det ju ganska illa.

Om man däremot ska svänga förbi en kompis på vägen hem och plocka barnet och hinner parkera bilen hemma och gå in i hallen innan man kommer på att man autopilotat sig hela vägen hem som vanligt utan stopp då är det ju bara att vända om, ringa och säga att man blir 15 min sen och be om ursäkt.

Just autopilot är min bästa gren. Jag har upprepade gånger parkerat bilen på dagis för att upptäcka att den är tom och då kommit på att just ja, de är ju hemma sjuka idag med den andre föräldern. Jag har glömt plocka upp andras ungar på väg till träning för att jag bara kört den vanliga vägen och jag har kört hem med andras barn i bilen innan de pipit från baksätet och undrat när de ska släppas av hemma.

• John74
    Carrolina1978 skrev 2020-08-19 09:46:37 följande:

Alltså jag har kanske inte glömt exakt mina barn, men jag kan helt klart relatera !!

Glömmer hela tiden träningar o gympapåsar o sånt. Skrev en tråd om det här på FL och jäklar va arga folk blir. Det är som om dom inte kan acceptera att nån är slarvig. Som om jag vore en sämre mamma för det ... älskar mina ungar mer än livet men jag är lite glömsk . 

Cool

Alltså, det är det här jag syftar på. Att glömma barnen var kanske lite att ta i. Det är mer att jag kommer på det i sista sekund och måste stressa skiten ur mig för att hinna? 
  • Anonym (Steff)
    John74 skrev 2020-08-19 11:24:58 följande:

Alltså, det är det här jag syftar på. Att glömma barnen var kanske lite att ta i. Det är mer att jag kommer på det i sista sekund och måste stressa skiten ur mig för att hinna? 

Kommer du alltid på det av dig själv eller är det din fru som påminner dig? Hur som så är det jobbigt att inte kunna slappna av och känna sig trygg i att den andra föräldern sköter sin del. Det tar otroligt mycket energi att vara den som behöver påminna och planera och alltid vara redo att hoppa in och täcka upp när den andra brister.
  • John74

Eeeeeeh, så kan det nog vara ja. Men det är ju omöjligt att ha koll på allt som sker i deras liv? De har läxor, prov, utflykter, tränignar, matcher och cuper till döddagar. Sen är ju allt utspritt på hela jävla internet; mail, sms, facebookgrupper, appar och bloggar. Jag kan knappt mitt lösen till mailen, fatta att jag skall ha koll på allt det? 

Svar på tråden Jag glömmer mina barn