• Anonym (Förtvivlad)

Thaimassage

Kommit på min man med att besöka thaisalonger och få massage, han ljög och nekade först till besöken innan han erkände. Han hävdar bestämt att inga sexuelle tjänster har erbjudits. Min magkänsla säger emot och allt jag läst och hört om thaimassage instämmer med min magkänsla om sexuella tjänster. Vad ska jag göra? Hur ska jag få reda på sanningen?

• Svar på tråden Thaimassage
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Igloo) skrev 2020-09-13 09:56:56 följande:
    Både jag och min fru brukar gå till den lokala thaimassören. En mycket trevlig och proffsig kvinna som arbetar där och som har gjort under för mina ömma leder.

Det finns faktiskt många salonger som är helt seriösa, och att få vanlig massage är bara bra. Att automatiskt utgå från att det rör sig om sexköp bara för att det är thaimassage tycker jag låter ganska rasistiskt helt ärligt.
    Men snälla, ca 90 % erbjuder sexuella tjänster. Det är knappast rasism. Herregud. Bara för att er är trevlig innebär det inte att det inte är supervanligt. Och vad vet du förresten vad hon gör med andra kunder. Så himla blåögd alltså.
  • Anonym (Igloo)
    Anonym (jösses) skrev 2020-09-13 13:40:04 följande:
    Men snälla, ca 90 % erbjuder sexuella tjänster. Det är knappast rasism. Herregud. Bara för att er är trevlig innebär det inte att det inte är supervanligt. Och vad vet du förresten vad hon gör med andra kunder. Så himla blåögd alltså.
    Hur vet du att det är 90%? Jag har varit på ett 5-6 stycken olika massageställen innan jag hittade mitt nuvarande. Inte en enda gång har det varit tal om extratjänster. Det har varit blandat med kvinnor som befinner sig i ett nytt land och som försöker arbeta och göra rätt för sig trots att idioter som dig ska ha en massa fördomar.

Det är nog vanligare att det kommer svin till män som ska försöka sig på att få extratjänster snarare än att de som arbetar där bjuder till. Hon vi går hos nu har pratat om det och hur illa till mods hon blir när en del får för sig att fråga om mer. Detta bara för att dumma jävlar har en massa fördomar och drar siffror direkt ur röven.
  • Anonym (Hunn)

Du får gärna länka några källorn på att det skulle va 90% som erbjuder sexuella tjänster.
  • TriC

Bara det faktum att din partner ligger naken (eller nästan helnaken) och en annan person, av motsatt kön, tar på hela partnerns kropp borde väl räcka för att inte acceptera det? Även om det inte förekommer något sexuellt, så är det ändå intimt. 

Ja, det är kanske "bara" massage. Men helkroppsmassage innebär att någon tar på hela ens kropp. Inte okej i min värld! 

Ang just thaimassage: Bor ni i en småstad är det troligtvis "bara" massage. Bor ni i Stockholm eller Göteborg är det nästan alltid mer än så. 

• Anonym (Hunn)
    smulpaj01 skrev 2020-09-13 08:44:10 följande:

Gulligt att du tror på det. Självklart får han happy ending då och då.

Bara för att ditt ex va ett svin betyder inte det att alla är det.
  • Anonym (Linnea32)

Usch vilken vidrig syn du har!

90%! Hur har du kommit fram till den slutsatsen?!

Sen är det väl som så att prostitution är olagligt. Att sälja är lagligt men att köpa är fel och de flesta av människor som jag känner tycker att prostitution är hemskt då många av de som säljer sexuella tjänster ofta utnyttjas och inte vill.

Men när det kommer till thaimassage - då är det liksom ok att anta att det sker, att det är mer normalt. Och hur sjukt är inte det då? Om du vet att det är så många ställen, skäms du inte då över att sitta och skriva ?men snälla si och så många säljer??!

Borde vi då inte stå upp för dessa kvinnor och män om vi vet att deras kroppar säljs för sexuella handlingar ?! Nej, istället sitter vi och skriver att nästan alla erbjuder sex.

Du och smulpaj01 kanske ska ta och vara så himla trångsynta.

I så fall tror jag ju mer på Igloos teori, att vissa människor förväntar sig, precis som du och smulpaj01, att det säljs sexuella handlingar.

Om man skulle sluta anta att dom gör det så kanske det inte skulle vara så vanligt som du säger, i framtiden
  • Anonym (pp)

I storstäder förekommer det nog sexuellatjänster, men i mindre och mellanstora städer är det ovanligt att det erbjuds. Tänker att kvinnor här på FL borde gå själva för att lära sig hur man masserar så kanske era män inte skulle behöva betala dyrt för massage.

• smulpaj01
    Anonym (Linnea32) skrev 2020-09-13 16:42:26 följande:

Usch vilken vidrig syn du har!

90%! Hur har du kommit fram till den slutsatsen?!

Sen är det väl som så att prostitution är olagligt. Att sälja är lagligt men att köpa är fel och de flesta av människor som jag känner tycker att prostitution är hemskt då många av de som säljer sexuella tjänster ofta utnyttjas och inte vill.

Men när det kommer till thaimassage - då är det liksom ok att anta att det sker, att det är mer normalt. Och hur sjukt är inte det då? Om du vet att det är så många ställen, skäms du inte då över att sitta och skriva ?men snälla si och så många säljer??!

Borde vi då inte stå upp för dessa kvinnor och män om vi vet att deras kroppar säljs för sexuella handlingar ?! Nej, istället sitter vi och skriver att nästan alla erbjuder sex.

Du och smulpaj01 kanske ska ta och vara så himla trångsynta.

I så fall tror jag ju mer på Igloos teori, att vissa människor förväntar sig, precis som du och smulpaj01, att det säljs sexuella handlingar.

Om man skulle sluta anta att dom gör det så kanske det inte skulle vara så vanligt som du säger, i framtiden

Jag misstänker över 90 %. Varken jag eller mitt ex har varit på en enda salong i Stockholm som INTE erbjuder HE och ibland mer än så. I Thailand är det inte som här, där får man bara massage utan äckliga förslag om man går på rätt ställen, här finns inte sånt.
  • Anonym (Hunn)
    Anonym (pp) skrev 2020-09-13 16:53:17 följande:

I storstäder förekommer det nog sexuellatjänster, men i mindre och mellanstora städer är det ovanligt att det erbjuds. Tänker att kvinnor här på FL borde gå själva för att lära sig hur man masserar så kanske era män inte skulle behöva betala dyrt för massage.

Varför?
  • Anonym (nothappy!)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2020-09-13 07:22:03 följande:

Kommit på min man med att besöka thaisalonger och få massage, han ljög och nekade först till besöken innan han erkände. Han hävdar bestämt att inga sexuelle tjänster har erbjudits. Min magkänsla säger emot och allt jag läst och hört om thaimassage instämmer med min magkänsla om sexuella tjänster. Vad ska jag göra? Hur ska jag få reda på sanningen?

Du har redan fått reda på sanningen. Om han inte hade något att dölja skulle han inte ljugit från början.
    Låter absolut som han går dit för happy endings. Full service.

Vill du fortsätta vara tillsammans med en man som:

* Ljuger för dig?
    * Betalar för sexuella tjänster?

Fråga honom hur han skulle känna om du började gå på full service/happy endings?
Svar på tråden Thaimassage