• Anonym (Förtvivlad)

Thaimassage

Kommit på min man med att besöka thaisalonger och få massage, han ljög och nekade först till besöken innan han erkände. Han hävdar bestämt att inga sexuelle tjänster har erbjudits. Min magkänsla säger emot och allt jag läst och hört om thaimassage instämmer med min magkänsla om sexuella tjänster. Vad ska jag göra? Hur ska jag få reda på sanningen?

• Svar på tråden Thaimassage
  • Anonym (nothappy!)
    Anonym (Linnea32) skrev 2020-09-13 09:09:59 följande:
    Din åsikt är jag inte intresserad av då du själv säger att du är fördomsfull och enligt mig har extremt förutfattade meningar om folk.

Du kan tro vad du vill om TS man eller min bror. Dock vet jag att han inte får happy endings men vill du fortsätta tro dig vara över alla andra så varsågod :)
    Tror inte TS man skulle ljuga annars ;)
  • Anonym (Kvinna)

Jag går regelbundet hos en proffesionell thaimassör och har gjort så i många år och är supernöjd, inget sexuellt. Flera vänninor har varit hos samma massörska, jag tog med min mamma och min pojkvän. Ingen fick något sexuellt. Det finns professionella men det finns också fufflare inom thaimassage som inte ens har någon utbildning om zen eller kroppens anatomi.

Be din man gå till någon annan massör och få en annan massage än thaimassage, t ex klassisk svensk massage eller sportmassage. Om han bara är ute efter bra massage som han säger så bör han inte ha något emot att testa svensk massage på ett svensk massageinstitut eller på spa. Svensk klassisk massage av en professionell är ju också jättebra så det bör han inte ha något emot att testa. Du kan ju också be om att få följa med, är det inget sexuellt så kan du ju också köpa massage. Ni får 2 olika massörer i var sitt rum bredvid varandra samtidigt, så hör du genom veckarna vad som händer inne hos honom och du får lyssna på din intuition då. Se hur han reagerar när du föreslår att följa med och att du också vill ha massagen han har!

• Anonym (Linnea32)
    Anonym (nothappy!) skrev 2020-09-13 18:37:17 följande:

Tror inte TS man skulle ljuga annars ;)

Han kanske ljuger och har eller så ljuger han för att slippa falska anklagelser
  • Anonym (Linnea32)
    smulpaj01 skrev 2020-09-13 18:25:10 följande:

Jag misstänker över 90 %. Varken jag eller mitt ex har varit på en enda salong i Stockholm som INTE erbjuder HE och ibland mer än så. I Thailand är det inte som här, där får man bara massage utan äckliga förslag om man går på rätt ställen, här finns inte sånt.

Igen - du misstänker. Men det är inte konkret fakta?

När du och ditt ex har blivit erbjudna - vad har ni gjort? För tanken har inte slagit er att fre som frågar kan bli tvingade till det? Med andra ord human trafficking?

Har ni agerat eller sprider ni bara rykte vidare om att ni blir erbjudna äckliga förslag på ca 90% av alla ställen ?
  • Pierott
    TriC skrev 2020-09-13 16:34:38 följande:

Bara det faktum att din partner ligger naken (eller nästan helnaken) och en annan person, av motsatt kön, tar på hela partnerns kropp borde väl räcka för att inte acceptera det? Även om det inte förekommer något sexuellt, så är det ändå intimt. 

Ja, det är kanske "bara" massage. Men helkroppsmassage innebär att någon tar på hela ens kropp. Inte okej i min värld! 

Ang just thaimassage: Bor ni i en småstad är det troligtvis "bara" massage. Bor ni i Stockholm eller Göteborg är det nästan alltid mer än så. 

Men herrejösses. Har man problem o blir svartsjuk av att ens partner får massage av en person med motsatt kön har man en del att arbeta med. Sist jag o sambon var utomlands gick vi på hamam, där ingår bla grundlig intim skrubbning och massage. Vi låg i separata rum o fick massage, jag av en man och sambon av en kvinna. Vad är det konstiga i det? Vi betalade för en tjänst och vi var inte där för vi var kåta på nån annan än varandra.
  • Anonym (nothappy!)
    Pierott skrev 2020-09-13 18:57:03 följande:
    Men herrejösses. Har man problem o blir svartsjuk av att ens partner får massage av en person med motsatt kön har man en del att arbeta med. Sist jag o sambon var utomlands gick vi på hamam, där ingår bla grundlig intim skrubbning och massage. Vi låg i separata rum o fick massage, jag av en man och sambon av en kvinna. Vad är det konstiga i det? Vi betalade för en tjänst och vi var inte där för vi var kåta på nån annan än varandra.
    Ja, herrejösses!
    Läs trådstarten!

Har inget med svartsjuka att göra.
    I detta fall var det inte att han fick massage av motsatt kön som var problemet utan att han överhuvudtaget inte berättat han gick på thaimassage och när hon kom på detta så förnekade han det helt i början. Inte misstänkt alls....

Lite annan femma än att som par besöka hamam....?
  • Pierott
    Anonym (nothappy!) skrev 2020-09-13 19:03:38 följande:

Ja, herrejösses!

Läs trådstarten!

Har inget med svartsjuka att göra.I detta fall var det inte att han fick massage av motsatt kön som var problemet utan att han överhuvudtaget inte berättat han gick på thaimassage och när hon kom på detta så förnekade han det helt i början. Inte misstänkt alls....

Lite annan femma än att som par besöka hamam....?

Läste du ens vilken kommentar jag svarade på?
  • Anonym (nothappy!)
    Pierott skrev 2020-09-13 19:05:49 följande:
    Läste du ens vilken kommentar jag svarade på?
    Nope, tog fel på kommentar du svarade på, my bad Förvånad
  • Anonym (jösses)

Men snälla så naiva får man bara inte vara. Hur jag vet? För att det görs undersökningar av polisen till exempel. Här från DN:

Nio av tio män hade köpt sex på thaimassagesalong

Prostitution och skattebrott är mycket vanligt på svenska thaimassagesalonger, rapporterar DN. De senaste åren har polis och skattemyndigheter intensifierat sina insatser mot salongerna, bland annat genom köpa massage för att se om sexuella tjänster erbjuds.

Vid en sådan insats i Stockholm erbjöds sex av sju manliga poliser sexuella tjänster, liksom två tjänstemän från Skatteverket. När polisen sedan granskade salongens bokföring visade den att 93 procent av de manliga kunderna på salongen hade köpt sex i samband med sina besök under 2016 och de första veckorna 2017.

Personalen på salongerna är ofta skuldsatta och vistas i Sverige på turistvisum
  • Anonym (konstigt?)

Är det konstigt som kvinna att gå på massage på thaisalong då? Jag gör det ibland när jag har ont i nacke och axlar och det inte går att få en snabb tid hos en vanlig massör.

Svar på tråden Thaimassage