• Marimardi

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej alla glada!

Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

• Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-09-01 09:27:52 följande:
    Det gör mig verkligen upprörd att höra! Tar du trippeldos? Som G skrev skulle jag också försökt vända mig till en annan gyn och se vad hen säger. Och så fortsätta hålla koll med äl-stickor och köra på vid ägglossning!

Ja det känns riktigt surt och hopplöst allting, och tyvärr så finns det ingen annan klinik att gå till om man inte går privat pga omprioriteringar i och med coronan :/

Nej detta var andra gången med dubbel dos, och när jag frågade om jag skulle fortsätta med letrozolen under tiden så sa han "det kan du göra om du vill och isåfall med minst dubbel dos, men det kommer inte fungera". Han sa dock aldrig att jag skulle testa trippel, utan antydde mer till att ingenting kommer att fungera. Så frågan är om man vågar testa trippel på egen hand.. 

Vad tråkigt att höra att mensen kom för dig idag igen.. har du fått någon klarhet/svar kring varför du får dessa spottings? 

• Sprallan
    Sola13 skrev 2021-09-01 09:33:57 följande:

Spottingen fortsatte och mensen kom seeent igårkväll så räknar idag som cd 1. Drar igång med en ny dubbeldosomgång på fredag och har fått tid till äggledarspolning mm den 9 september!

Håller tummarna massor för dig för nästa månad! :)

Äggledarspolning är ingen höjdare men SÅ skönt i få gjort så man inte stoppar i sig en massa letrozol i onödan :)
  • Gulgja
    Anonym (Anna) skrev 2021-09-01 09:35:26 följande:

Ja han har verkligen varit en besvikelse under hela utredningen och tyvärr så är det bara den kliniken som finns just nu om man inte vill gå privat. Alla övriga ställen har fått bytt fokus under coronan, och om jag ville byta läkare på min nuvarande klinik så sa dom att vi var tvungen att "börja om" litegrann så att den nya läkaren får lära känns oss osv vilket jag känner att jag inte riktigt orkar med då det skulle sätta oss längre bak i IVF-kön.. :/

Vet förresten du (eller någon annan här) om det går att skicka remiss till ett annat landsting? Jag bor i Göteborg och tänker att det kanske är kortare kö någon annanstans?

Jag vet faktiskt inte om det är möjligt. Jag bor i Stockholm och här är kön 8-10 veckor innan man får remissen bedömd.
  • Gulgja
    Sola13 skrev 2021-09-01 09:33:57 följande:

Spottingen fortsatte och mensen kom seeent igårkväll så räknar idag som cd 1. Drar igång med en ny dubbeldosomgång på fredag och har fått tid till äggledarspolning mm den 9 september!

Mensen kom för mig igår också!

Spännande med äggledarspolning, håller tummarna att det går bra för dig. Ta gärna en Alvedon eller två innan för avslappningens skull.
  • Steeph

Åh vad tråkigt att fler fått sin mens , min lär komma om ett par dagar också då jag är helt säker på att jag inte är gravid. Jag ska nu istället ändra fokus och göra allt jag kan för att få så bra ägg som möjligt inför ivf och även börja träna lite mer. Tanken är också att börja yoga och få in mer rörlighet i vardagen, även om jag har ett rörligt jobb idag.

Så ett till försök i september sen är det nya utmaningar.

• Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-09-01 09:46:58 följande:

Ja det känns riktigt surt och hopplöst allting, och tyvärr så finns det ingen annan klinik att gå till om man inte går privat pga omprioriteringar i och med coronan :/

Nej detta var andra gången med dubbel dos, och när jag frågade om jag skulle fortsätta med letrozolen under tiden så sa han "det kan du göra om du vill och isåfall med minst dubbel dos, men det kommer inte fungera". Han sa dock aldrig att jag skulle testa trippel, utan antydde mer till att ingenting kommer att fungera. Så frågan är om man vågar testa trippel på egen hand.. 

Vad tråkigt att höra att mensen kom för dig idag igen.. har du fått någon klarhet/svar kring varför du får dessa spottings? 

Vad konstigt att du inte får testa med trippeldos och vul? Man ska väl få vul när man höjer dosen, och det är väl ingen mening med att inte testa med tre? Jag hade försökt pusha för det..
  • Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-09-02 19:00:16 följande:
    Vad konstigt att du inte får testa med trippeldos och vul? Man ska väl få vul när man höjer dosen, och det är väl ingen mening med att inte testa med tre? Jag hade försökt pusha för det..
    Ja det känns som allt är konstigt på detdär stället (har hört och läst om andra som varit missnöjda). Försökte att få till ett VUL nästa vecka men fick bara "nej tack o hej" ungefär. Så jag och min sambo beslutade oss för att gå vidare med privat IVF med uppstartsmöte redan imorgon. Är så sjukt nervös inför allt som har med den processen att göra men jag hoppas att det kommer att vara värt det  {#emotions_dlg.flower}
  • Sprallan
    Anonym (Första) skrev 2021-09-01 05:33:12 följande:

Oj så dålig upplösning.. provar igen

Hur har det gått för dig? Blir strecket starkare eller fortsatt samma? Håller tummarna massor för dig :)
  • Jenniepennie031

Hej tjejer. Så märkligt detta. Har ätit dubbeldos Letrozol men utan att nåt hänt denna månad (har tidigare fått ÄL ca dag 16-20 med dubbeldos Letrozol). Hade därför gett upp om ÄL denna månad och var ett par dagar ifrån att ta en Provera-kur och börja om. Helt plötsligt får jag ÄL-flytningar och utslag på cd38??? Känns märkligt för det är ju ungefär då jag troligen skulle haft ÄL utan Letrozol (50-60 dagars cykler, har PCO). Det känns ju som att Letrozolen helt plötsligt inte verkar. Nån som varit med om liknande? Kan tillägga att jag hade ett missfall runt midsommar så detta var första cykeln efter det.

• Sprallan
    Jenniepennie031 skrev 2021-09-03 08:15:31 följande:

Hej tjejer. Så märkligt detta. Har ätit dubbeldos Letrozol men utan att nåt hänt denna månad (har tidigare fått ÄL ca dag 16-20 med dubbeldos Letrozol). Hade därför gett upp om ÄL denna månad och var ett par dagar ifrån att ta en Provera-kur och börja om. Helt plötsligt får jag ÄL-flytningar och utslag på cd38??? Känns märkligt för det är ju ungefär då jag troligen skulle haft ÄL utan Letrozol (50-60 dagars cykler, har PCO). Det känns ju som att Letrozolen helt plötsligt inte verkar. Nån som varit med om liknande? Kan tillägga att jag hade ett missfall runt midsommar så detta var första cykeln efter det.

Min första cykel efter ett av mina missfall fick jag längre cykel (alla gjorda med letrozol) men inte så pass mycket förändring. Hade oftast kring CD17-18 och fick istället CD21, men så pass stor förändring som din har jag inte upplevt :(
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?