GlitterE skrev 2021-09-20 16:16:48 följande:
Hallå där ute!
Jag har följt tråden under några månader utan att själv ha varken varit aktiv eller ens medlem i Familjeliv. Jag fick konstaterat PCOS vid årsskiftet, av en slump i samband med att jag åkte in akut för blindtarmsinflammation. Jag och min sambo hade då försökt skaffa barn aktivt sedan augusti -20.
Nu har jag ätit Letrozol vid tre tillfällen, första och andra gången enkel dos och nu senast dubbeldos. Vid mina två tidigare tillfällen hade jag ingen ledande follikel >11 mm. Nu är jag på CD 16 och var på ultraljud vid lunch. När han säger att han ser ett mognat ägg på 21 mm blev jag verkligen överlycklig! Låg i gynstolen och smilade som en galning
Jag fick Ovitrelle utskrivet och tog sprutan efter besöket idag. Vad är andras erfarenheter av Ovitrelle? Har det lett till ägglossning, efter hur lång tid efter sprutan? Är det någon som har fått några biverkningar?
Håller verkligen tummarna för alla som kämpar! Ni är grymma!
Hej och välkommen <3
Det är så härlig känsla när man får se och höra att det finns en äggblåsa i rätt storlek!
Jag har tagit Ovitrelle vid tre tillfällen. Jag har inte haft någon speciell biverkning alls. Alla tre gånger jag tagit sprutan har det lett till ägglossning vilket har bekräftats med VUL några dagar senare.
Min gyn som jag gick till tidigare sa alltid att vi skulle ha sex dagen för sprutan och nästkommande 3 dagar. Den nya privata gyn jag var hos tyckte dock att det endast räckte med sex samma kväll som sprutan togs och morgonen därpå, allt efter det var slöseri enligt henne.
Om du vill få ÄL bekräftat kan du kolla om du kan få ta ett progestoron prov 7 dagar efter sprutan eller få gå på VUL några dagar efter sprutan.
Du nämnde att du har PCOS. Får Jag fråga vad du har för PCOS symtom och om du tar någon medicin, tex metformin?
Stort lycka till!! Du får hålla oss uppdaterade <3