Steeph skrev 2021-09-14 11:42:13 följande:
Åh <3
Jag förstår att du känner dig besegrad. Det kan handla om att äggen antingen mognar för snabbt eller sakta och att det på så sätt blir lite undermåligt progesteron i lutealfasen, eller andra orsaker. Det jag skulle rekommendera är att lyssna på Jenny Koos aka Vulverine på boon tv eller läsa på henne Instagram (vulverine). Boon tv kostar en slant men där går hon igenom mycket gällande optimal ägglossning, lågt progesteron, öka fertilitet etc. Eller att du försöker på egen hand tillföra lite c vitamin i lutealfasen (som kan hjälpa progesteronet). Skönt ändå att remissen är skickad men synd att det tar tid att få svar håller tummarna att ni får svar snabbt och får starta igång innan årsskiftet! Kram
Tack för dina fina ord som vanligt. Hur går det för dig? Var i cykeln är du nu? Det var en ostimulerad cykel för dig med eller hur?
Jag kände mig SÅ nere så jag tog och bokade ett besök hos en privat gyn som kunde ge mig tid samma dag, alltså ikväll. Kände att kosta får det kosta jag vill ha en second opinion.
Den läkaren sa i alla fall att hon kunde konstatera att jag har PCOS och inte på gränsen som min gyn uttalat sedan februari i år. Hon tyckte även att jag kunde höja dosen Letrozol till 1.5 tablett om dagen och att jag ska börja med progestoron vagitorerna 5 dagar efter Ovitrelle och fortsätta i två veckor och inte 10 dagar som jag tar idag. Dessutom ville hon att jag skulle ta 1 tablett tre gånger om dagen och inte två som jag gör idag. Hon ville även skriva ut metformin till mig på grund av min pcos och sa att mina förhöjda prolaktin värden berodde på min pcos. Hon sa att man hellre har två blåsor än en blåsa eftersom chansen är större medan min egna gynekolog tycker att det räcker med en blåsa.
Hon kunde inte förklara mina spottings men sa att jag absolut inte skulle sluta försöka med Letrozol och Ovitrelle efter tre cyklar och att hon rekommenderar minst 6 cyklar och sedan går man vidare till IVF.
Sååå ja jag vet inte. Kändes väl okej tror jag fastän jag kände mig lite nedslagen efter att jag faktiskt fick diagnosen pcos. Så nu blir det alltså ytterligare stimulerade cyklar ända fram till IVF.