• Anonym (—)

    Funderar på att sluta ta mina p-piller i smyg

    Nu har jag haft en stark barnlängtan i över ett år och jag orkar inte leva med den längre. Jag har en partner men vårt förhållande är inte särskilt stabilt, men vi jobbar på det. Har varit gravid med hans barn en gång men då blev det abort, mestadels på grund av att han ville ha det så.

    Jag pluggar och min kille arbetar. Vi bor inte ihop. Vi har inte varit tillsammans så länge. Helt ärligt så orkar jag inte bry mig om det är stabilt eller inte. Jag vill bara ha barn. Har längtat så länge och vill inte längta längre. Tvivlar inte på hans känslor för mig, det är bara det att vi bråkar mycket och är väldigt envisa båda två samt har många olika åsikter.

    Min kille vill absolut inte ha barn nu och det kommer att dröja länge tills han vill ha barn. Det har han själv sagt.

    Jag tar p-piller och har börjat fundera på att sluta ta dem, i smyg. Har varit utan preventivmedel för ett tag sedan och då hade vi oskyddat sex och han kom i mig. Man kan ju undra varför han gör så om han inte vill ha barn.. men men.

    Funderar i alla fall på att sluta ta mina p-piller, utan att berätta det för honom men om jag skulle bli gravid så hade han nog fattat att jag hade slutat med pillerna utan att berätta det för honom.

    Jag vill inte behöva ta hand om ett barn själv. Jag vill att det ska vara han, jag och barnet, tillsammans. Är dock rädd för att han skulle lämna mig om jag blev gravid och valde att behålla. Han har uttryckt att om jag hade blivit gravid och valt att behålla barnet så hade han gjort slut med mig men träffat sitt barn. Så vill jag ju inte ha det.. därför tvekar jag på det här.