• Anonym (—)

    Funderar på att sluta ta mina p-piller i smyg

    Nu har jag haft en stark barnlängtan i över ett år och jag orkar inte leva med den längre. Jag har en partner men vårt förhållande är inte särskilt stabilt, men vi jobbar på det. Har varit gravid med hans barn en gång men då blev det abort, mestadels på grund av att han ville ha det så.

    Jag pluggar och min kille arbetar. Vi bor inte ihop. Vi har inte varit tillsammans så länge. Helt ärligt så orkar jag inte bry mig om det är stabilt eller inte. Jag vill bara ha barn. Har längtat så länge och vill inte längta längre. Tvivlar inte på hans känslor för mig, det är bara det att vi bråkar mycket och är väldigt envisa båda två samt har många olika åsikter.

    Min kille vill absolut inte ha barn nu och det kommer att dröja länge tills han vill ha barn. Det har han själv sagt.

    Jag tar p-piller och har börjat fundera på att sluta ta dem, i smyg. Har varit utan preventivmedel för ett tag sedan och då hade vi oskyddat sex och han kom i mig. Man kan ju undra varför han gör så om han inte vill ha barn.. men men.

    Funderar i alla fall på att sluta ta mina p-piller, utan att berätta det för honom men om jag skulle bli gravid så hade han nog fattat att jag hade slutat med pillerna utan att berätta det för honom.

    Jag vill inte behöva ta hand om ett barn själv. Jag vill att det ska vara han, jag och barnet, tillsammans. Är dock rädd för att han skulle lämna mig om jag blev gravid och valde att behålla. Han har uttryckt att om jag hade blivit gravid och valt att behålla barnet så hade han gjort slut med mig men träffat sitt barn. Så vill jag ju inte ha det.. därför tvekar jag på det här.

    Samtidigt så kan det också vara så att detta bara är något han säger. I praktiken så är jag inte helt säker på att han faktiskt hade lämnat mig. Han hade blivit jättearg om jag behöll barnet, det vet jag, men jag är inte helt hundra på att han hade lämnat mig. Jag vill inte vara själv med barnet. Jag vill ju ha en riktig familj, tillsammans med honom. Det hade blivit väldigt svårt, på alla sätt, om han hade lämnat mig.

    Men som sagt, vet inte om han är helt allvarlig med att han hade lämnat mig. Han brukar ofta säga saker han inte menar och saker som han inte fullföljer i praktiken, men man vet ju aldrig.

    Vill bara bli gravid och önskar att han ska bli glad för det. Jag ser hur alla blir gravida och skaffar familj och jag blir bara mer och mer ledsen för varje dag som går. Jag vill också ha det där. Inte senare, utan nu..

    Behövde väl bara skriva av mig. Om ni har något bra att säga så får ni gärna kommentera.

  • Svar på tråden Funderar på att sluta ta mina p-piller i smyg
  • smulpaj01
    smulpaj01 skrev 2020-11-27 07:32:05 följande:

    Om du pratar om Dominika Peczynski så är hon en av mina bästa vänner!

    Så säg inget dumt om henne!!!!


    Eller om mig och referera till henne! Jag har lust att skriva massor nu men av respekt till dominika lämnar jag denna diskussion här! Förbannad som f*n blev jag dock när du drog in henne. Hon VET min story, punkt

    Sorry Domen om du läser detta,ring mig.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2020-11-27 00:10:27 följande:

    Jag är medveten om att han kan komma att lämna mig och kanske även barnet men min barnlängtan är så pass stark att jag är beredd att riskera det


    Jag tycker du ska prata med din kille om det här och om hur stark barnlängtan du har.
    Men du måste också respektera att han inte vill ha barn nu.
    Ert förhållande är inte stabilt och ni bor inte ens ihop.
    Att i ett sådant fall skaffa barn och dessutom lura sig till det ÄR rakt igenom egoistiskt.
    Inte bara mot din kille utan även mot barnet.
    Om du vill sluta med dina p-piller så gör det. Men var ärlig om det.
    Säg att du t ex mår dåligt av dem. Då är det upp till honom att skydda sig om han inte vill ha barn,
    Vilket jag hoppas att han gör.
    Jag skäms för att vara kvinna när jag ser/hör så´nt här.
    Hur gammal är du egentligen? 
  • Kwerina
    Anonym (Sluta) skrev 2020-11-27 05:28:11 följande:

    För hon skriver att han tjata och typ tvinga ge om tjat. Hon kunde jubla sagt nej eller hur? Men pojkvännen kan ju inte säga nej till att hon i hemlighet har fifflat med sina piller för att faktist tvinga honom till att bli pappa.

    Och ja det sker men inte i TS fall för även om det kan vara påfrestande med att ständigt bli sagd till att göra något så behöver man inte göra det.

    TS hade ett val gällande aborten och hon med sin starka barnlängtan kunde ha valt att behålla det då för samma sak kommer ju hända nästa gång också.


    Du verkar vara helt oerfaren vad gäller relationer. Förstår du inte att man, i ett utsatt läge, faktiskt KAN bli psykiskt pressad av en envis och kanske hotfull partner och därmed göra något man inte alls vill, men är för pressad för att kunna argumentera emot.

    För att sedan efteråt, för att kanske försöka rationalisera för sig själv, lurar sig själv att man nog ändå trots allt ville göra abort...... Det är just sådana här situationer som kan få kvinnor att må riktigt psykiskt dåligt och sedan fixerade vid att bli gravida.

    Att pressas till abort och sedan, av hänsyn till killen, inte lägga skulden på honom- där den hör hemma- kan knäcka en människa.

    Det händer- förmodligen oftare än du tror, att kvinnor blir pressade och tvingade till abort. Och att de först inte riktigt erkänner det för sig själva eller andra, för att de inte vill sätta killen i dålig dager.
  • Anonym (Jenny)
    smulpaj01 skrev 2020-11-27 07:32:05 följande:

    Om du pratar om Dominika Peczynski så är hon en av mina bästa vänner!

    Så säg inget dumt om henne!!!!


    Vaa??? Vad skrev personen för "dumt"? Hen refererade väl bara till vad din polare SJÄLV skrivit i sina memoarer och även pratat om i intervjuer (såg tex nyhetsmorgon förut). Är det "dumt" att referera till vad någon skrivit själv i sina egna memoarer??? Vad är du för "vän" egentligen? Som inte vet det hon själv skrivit o pratat med i intervjuer?
  • Anonym (Jenny)
    smulpaj01 skrev 2020-11-27 07:32:05 följande:

    Om du pratar om Dominika Peczynski så är hon en av mina bästa vänner!

    Så säg inget dumt om henne!!!!


    Vaa??? Vad skrev personen för "dumt"? Hen refererade väl bara till vad din polare SJÄLV skrivit i sina memoarer och även pratat om i intervjuer (såg tex nyhetsmorgon förut). Är det "dumt" att referera till vad någon skrivit själv i sina egna memoarer??? Vad är du för "vän" egentligen? Som inte vet det hon själv skrivit o pratat med i intervjuer?
  • Anonym (Sluta)
    Kwerina skrev 2020-11-27 17:45:28 följande:

    Du verkar vara helt oerfaren vad gäller relationer. Förstår du inte att man, i ett utsatt läge, faktiskt KAN bli psykiskt pressad av en envis och kanske hotfull partner och därmed göra något man inte alls vill, men är för pressad för att kunna argumentera emot.

    För att sedan efteråt, för att kanske försöka rationalisera för sig själv, lurar sig själv att man nog ändå trots allt ville göra abort...... Det är just sådana här situationer som kan få kvinnor att må riktigt psykiskt dåligt och sedan fixerade vid att bli gravida.

    Att pressas till abort och sedan, av hänsyn till killen, inte lägga skulden på honom- där den hör hemma- kan knäcka en människa.

    Det händer- förmodligen oftare än du tror, att kvinnor blir pressade och tvingade till abort. Och att de först inte riktigt erkänner det för sig själva eller andra, för att de inte vill sätta killen i dålig dager.


    Kom inte här och påstå något sådant dumt.

    Har jag skrivit att det INTE händer?! Nej just det. Jag har sagt att det händer MEN i detta fall tror jag inte TS blev tvingad.

    Tjatad på - absolut, men om hennes önskan om ett barn är så starkt så hade hon nog inte gjort det och absolut inte stannat hos honom och/eller tvingat honom till något när hon själv då i sådana fall skulle ha blivit så illa tvingad.

    Så var inte en idioti och påstå sådana saker om mig när du inte vet vad jag har vart med om.

    Jag jag själv blivit utsatt och jobbar ideellt med kvinnor som har och blir utsatta för misshandel av alla dess slag.

    Däremot så tror jag inte TS hör till den gruppen utan här är någon dom istället försöker lura till sig ett barn genom att lura en individ till något den inte vill. Om TS hade blivit tvingad så hade hon aldrig gjort samma sak mot någon då hon vet hur det känns att vara det själv.

    Istället så kan hon tala om för din pojkvän att hon slutar med piller och blir hon gravid så existerar inte abort.
  • Kwerina
    Anonym (Sluta) skrev 2020-11-27 18:37:14 följande:

    Kom inte här och påstå något sådant dumt.

    Har jag skrivit att det INTE händer?! Nej just det. Jag har sagt att det händer MEN i detta fall tror jag inte TS blev tvingad.

    Tjatad på - absolut, men om hennes önskan om ett barn är så starkt så hade hon nog inte gjort det och absolut inte stannat hos honom och/eller tvingat honom till något när hon själv då i sådana fall skulle ha blivit så illa tvingad.

    Så var inte en idioti och påstå sådana saker om mig när du inte vet vad jag har vart med om.

    Jag jag själv blivit utsatt och jobbar ideellt med kvinnor som har och blir utsatta för misshandel av alla dess slag.

    Däremot så tror jag inte TS hör till den gruppen utan här är någon dom istället försöker lura till sig ett barn genom att lura en individ till något den inte vill. Om TS hade blivit tvingad så hade hon aldrig gjort samma sak mot någon då hon vet hur det känns att vara det själv.

    Istället så kan hon tala om för din pojkvän att hon slutar med piller och blir hon gravid så existerar inte abort.


    Alla kan sitta o påstå det ena o andra på Internet, att man jobbar ideellt mm, det säger inte så mycket. Det man kan veta är att du INTE vet om TS blivit pressad till abort eller inte enbart på det hon skriver. Som jag skrev, man tycker ofta det är så jobbigt att man knappt vill erkänna det helt för sig själv, utan börjar försvara killen. Vad tycker du är värst, att sluta m p-piller i smyg o därmed lura till sig en graviditet eller att pressa/tvinga någon till abort?
  • Anonym (du är vad du tänker)

    Att tvinga någon att bli förälder anser jag är en ekonomisk våldtäkt och även psykiskt våld mot barnet (som förmodligen mister en förälder då).

    Jag hade haft väldigt svårt att fortsätta umgås med personen om jag visste att hen gjort något sådant.

  • Anonym (du är vad du tänker)
    Kwerina skrev 2020-11-27 18:44:29 följande:
    Alla kan sitta o påstå det ena o andra på Internet, att man jobbar ideellt mm, det säger inte så mycket. Det man kan veta är att du INTE vet om TS blivit pressad till abort eller inte enbart på det hon skriver. Som jag skrev, man tycker ofta det är så jobbigt att man knappt vill erkänna det helt för sig själv, utan börjar försvara killen. Vad tycker du är värst, att sluta m p-piller i smyg o därmed lura till sig en graviditet eller att pressa/tvinga någon till abort?
    Kan man bli pressad till en abort i Sverige där det finns så mycket stöd och hjälp för kvinnor var man ändå inte mogen att bli förälder, skulle jag säga.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (du är vad du tänker) skrev 2020-11-27 18:46:33 följande:

    Att tvinga någon att bli förälder anser jag är en ekonomisk våldtäkt och även psykiskt våld mot barnet (som förmodligen mister en förälder då).

    Jag hade haft väldigt svårt att fortsätta umgås med personen om jag visste att hen gjort något sådant.


    Vad tycker du om kändisar som gått ut med att de lurat till sig genom att sluta m pillren i smyg? Ska de få stå oemotsagda för att de är kändisar? Och borde det införas någon typ av straff för dylikt beteende? Personligen tycker jag att utvecklingen av p-piller för män borde snabbas på så att kvinnor inte skulle ha möjlighet att bete sig på detta vis. Finns i o för sig kondom men det verkar ju inte hjälpa.
  • Kwerina
    Anonym (du är vad du tänker) skrev 2020-11-27 18:50:22 följande:

    Kan man bli pressad till en abort i Sverige där det finns så mycket stöd och hjälp för kvinnor var man ändå inte mogen att bli förälder, skulle jag säga.


    Så om man blir utsatt för en galen partner som tvingar en till abort, kanske via psykisk terror eller känslomässig utpressning, så är man inte "mogen att bli förälder". Snygg victim-blaming på kvinnan......
  • Anonym (Sluta)
    Kwerina skrev 2020-11-27 18:44:29 följande:

    Alla kan sitta o påstå det ena o andra på Internet, att man jobbar ideellt mm, det säger inte så mycket. Det man kan veta är att du INTE vet om TS blivit pressad till abort eller inte enbart på det hon skriver. Som jag skrev, man tycker ofta det är så jobbigt att man knappt vill erkänna det helt för sig själv, utan börjar försvara killen. Vad tycker du är värst, att sluta m p-piller i smyg o därmed lura till sig en graviditet eller att pressa/tvinga någon till abort?


    Om det är så att alla kan påstå sig sig vara något eller vart med om något mm så kan ju TS lika gärna ha hittat på aborten för att få medhåll från människor som dig.

    Så om du tror att jag kan påstå något om mig själv som faktist stämmer, men man blir betvivlad ändå så menar ju du på att TS kan påstå något också. Det är ju vad du menar.

    Så genom ditt påstående så tror jag då att TS ljuger. Tack för att du gjorde det enkelt.

    Jag tycker det är värst att ljuga sig till en graviditet för varken du eller jag vet att TS har blivit tvingad. Däremot så vet vi att hon eventuellt tänker lura sig till en graviditet med någon som inte vill ha barn.
  • Anonym (du är vad du tänker)
    Kwerina skrev 2020-11-27 18:58:32 följande:
    Så om man blir utsatt för en galen partner som tvingar en till abort, kanske via psykisk terror eller känslomässig utpressning, så är man inte "mogen att bli förälder". Snygg victim-blaming på kvinnan......
    Alla delar inte din uppfattning om kvinnor som hjälplösa små lamm bara, jag tycker det är dags att vi kastar av oss det oket.

    Det är jag i alla fall villig att döda för och det känner männen omkring mig.
  • Anonym (Juno)
    Anonym (du är vad du tänker) skrev 2020-11-27 18:46:33 följande:

    Att tvinga någon att bli förälder anser jag är en ekonomisk våldtäkt och även psykiskt våld mot barnet (som förmodligen mister en förälder då).

    Jag hade haft väldigt svårt att fortsätta umgås med personen om jag visste att hen gjort något sådant.


    Men hallå. När TS blev gravid första gången hade de ju medvetet haft oskyddat sex i flera månader för att hon skulle bli gravid. Det hade inte varit synd om honom om TS faktiskt behållit barnet, även om han plötsligt inte längre ville ha barn.
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (Juno) skrev 2020-11-27 19:07:01 följande:

    Men hallå. När TS blev gravid första gången hade de ju medvetet haft oskyddat sex i flera månader för att hon skulle bli gravid. Det hade inte varit synd om honom om TS faktiskt behållit barnet, även om han plötsligt inte längre ville ha barn.


    Nu tror jag du är vad du tänker menar på att hon ska försöka lura honom eventuellt. Men i övrigt håller jag med, kör man oskyddat så vet man vad som kan hända
  • Bravo81

    Hur gamla är ni?

    Jag förstår att du har barnlängta men att göra det på det sättet är inte särskilt snällt mot varken honom eller barnet. Om ni inte har barn sedan innan så vet ni inte vad du riktigt ger dig in på. Snälla vänta tills det är mer stabilt eller skaffa utan honom.

Svar på tråden Funderar på att sluta ta mina p-piller i smyg