• Anonym (Fåfängan)

Make up för Teamsmöten

Hej alla hemmajobbare,

Hur ser ni ut där hemma?

Jag försöker hålla humöret uppe med att klä mig prydligt och sminka och parfym, mig även fast jag jobbar hemma. Roligare så!

Men jag tycker inte att min vanliga make up funkar i teamsmöten. Ljusreflekterande concealer

får mina ögon att se svullna ut och rouge på kindbenen ser överdrivet ut ( det kanske det gjorde i vanliga fall också, men det var jag lyckligt ovetande om.) Solpuder funkar inte alls!

Hur fixar ni er för att se fräscha men inte för mycket ut?

Idag testar jag med bara mascara, fixade ögonbryn och läpppänna i en väldigt naturlig beige nyans, så ok men ser fortfarande lite trött ut.

Jag har ändrat bakgrundsfärg på skrivbordet till varm orange, det gjorde viss skillnad.

• Svar på tråden Make up för Teamsmöten
  • AnnaSthlm

Du gör smart som bygger din brand även på distans. Du investerar i dig. Jag tror på ljuset, det är där jag skulle testa. Det finns sådana runda ljusrör som ger ett bra ljus, och man kan experimentera med styrkan.

• Anonym (F)
    Fiona M skrev 2020-12-09 00:12:02 följande:

Varför behöver man vara sminkad?

Är du sminkad på jobbet?
  • Fiona M
    Anonym (F) skrev 2020-12-09 05:50:12 följande:

Är du sminkad på jobbet?

Nej.

På vilket sätt är det respektlöst?
  • Anonym (F)
    Fiona M skrev 2020-12-09 07:20:35 följande:

Nej.

På vilket sätt är det respektlöst?

Sminkar man sig på jobbet känns det naturligt att sminka sig i teamsmöten. Varför jag sminkar mig på jobbet orkar jag inte diskutera.

Jag har inte skrivit att det är respektlöst att vars osminkad och tycket inte det heller. Håll isär inläggen.
  • Anonym (P)
    Så står det ju inte.

Jag skriver att repsektfullt är att klä sig (och sminka sig om man gör det annars) som man skulle göra i ett möte IRL.

Smink eller inte är skitsamma. Repekten ligger i att inte vara slarvigare än man skulle vara om man möttes på kontoret.
  • Anonym (Fåfängan)

Alltså, det här har blivit en diskussion om sminka sig eller inte, och det gör man ju som man vill med, men kan väl diskuteras någon annan stans.

Min fråga gällde hur man kan sminka sig för att passa i videosamtal. Eftersom jag inte tycker att min vanliga make funkar.

• Anonym (myself)

I vanliga fall på kontoret använder jag mascara och lypsyl, nu hemma - tja, inte dessa två Resten är ju samma (gillar inte mjukisbyxor utan kör typ yogabyxor och tröja, annars på kontoret skulle det vara jeans eller vanliga byxor).

• EpicF

Akidoki skrev 2020-12-09 00:04:05 följande:

Jag sminkar mig aldrig.

Inte mina manliga kollegor heller.

Hur fungerar det där med respekt och smink, kan du förklara det lite närmare?

H*n skrev inte att måste vara sminkad
  • Akidoki
    EpicF skrev 2020-12-09 10:47:58 följande:

H*n skrev inte att måste vara sminkad

Om du läser mitt inlägg som du citerade, känner du då att din kommentar alls hade med det att göra? Varför citerar du mig alls? Är du P och F och alla andra anonyma bokstäver i tråden?
  • Akidoki
    Anonym (P) skrev 2020-12-09 08:45:38 följande:

Så står det ju inte.

Jag skriver att repsektfullt är att klä sig (och sminka sig om man gör det annars) som man skulle göra i ett möte IRL.

Smink eller inte är skitsamma. Repekten ligger i att inte vara slarvigare än man skulle vara om man möttes på kontoret.

Om jag kletar mig i ansiktet eller inte har ingenting med respekt att göra, bara fåfänga. Det betyder inte att jag lägger någon negativ värdering i att vara fåfäng, det är bara så uppblåst att kalla det för respekt.
Svar på tråden Make up för Teamsmöten