• Anonym (sörjer)

Gett upp älskare

Jag sörjer fast jag inte har någon "rätt" till det...
    För ca ett år sedan lärde jag känna en man som jag klickade med direkt. Vi blev snabbt vänner och jobbade då väldigt nära varandra. Han var/är gift sedan mer än 20 år och jag var då i en särbo relation. Efter en händelse på jobbet som påverkade mig mycket, en kollega som blev väldigt sjuk, så insåg jag att jag inte mådde bra i min relation och avslutade den. Min särbo fanns inte för mig och hade egentligen aldrig gjort det.
    Efter detta kom jag och kollegan bara närmare varandra. Pratade om allt och ingenting. Vi har väldigt många lika intressen och tycker lika i mycket. Han är en fantastisk människa som sprider glädje. 
    Vi började messa med varandra varje kväll, hans fru lägger sig före honom och han satt uppe själv. Och självklart tog vi steget att inte bara vara nära mentalt utan även sexuellt. 
    Jag har tidigare i livet när jag var yngre (45+ nu) varit otrogen mot min dåvarande man men relativt snabbt insett vad jag höll på med och skiljde mig.
    Men detta är första gången som jag varit "den andra kvinnan". Har även blivit bedragen i yngre år så jag vet hur det kan påverka.
    Trots detta lät jag detta pågå på tok för länge. Klarade inte av att ge upp honom! Han har under denna tiden aldrig smutskastat sin fru utan gett en väldigt nyanserad bild av henne och deras äktenskap. Han har inte heller lovat mig något, bara sagt att han inte vet vad som händer i framtiden. 
    Men för två veckor sedan bröt jag med honom. Vi arbetar inte tillsammans längre och jag klarar inte av att vara nr 2. Jag vet att jag är värd mer! Och hans fru är värd mer!
    Han säger att han väljer att stanna, men att jag alltid kommer ha en stor del av hans hjärta. Att han kommer älska mig i resten av sitt liv.
    Jag har sagt att han inte får kontakta mig alls, inga mess, samtal eller mail för att bara kolla läget. Jag måste få sörja!
    Men detta är så sjukt svårt, jag gråter mig till sömns varje kväll. Längtar efter honom så jag tror att jag kommer gå sönder. Och samtidigt kan jag inte visa detta för någon. Ingen vet ju vad vi delade.
    Och att sörja, utan att visa det.... Fy farao vad det är svårt!
    Och jag går och hoppas att han saknar mig lika mycket, att han ska välja mig. Jag bara känner i hela kroppen att det är meningen att det ska bli vi. Och jag vet att det låter naivt men så är det.
    Men oavsett så måste jag avsluta. Hans fru vet ingenting och jag skulle ALDRIG berätta. Dock har jag sagt till honom att jag tycker att om han nu ska satsa på sitt äktenskap så tycker jag att han ska vara ärlig, att leva i en lögn blir man inte lycklig av.
    Barn har vi bägge två men de är tonåringar allihopa. 

Och ni som bara vill kalla mig (eller honom för den delen) svin, snälla låt bli. Vi är bara två människor som föll handlöst för varandra.

Får man sörja sin älskare?

• Svar på tråden Gett upp älskare
  • Vinnen

Självklart kan man sörja en älskare. Jag gör det i förskott. Han skiljer sig nu av andra anledningar än mig.  Ändå blir det inte vi. Jag kommer därför leva kvar i ett kärlekslöst förhållande,  för barnens skull. Men sörjer min älskare och gråter mig till sömns och precis som du i det tysta för ingen vet om detta. Vänninor skulle döma mig. Är lätt att fördöma det man själv inte upplevt.

• Anonym (Park)
    Anonym (sörjer) skrev 2020-12-16 20:34:27 följande:

För ca ett år sedan lärde jag känna en man som jag klickade med direkt. Vi blev snabbt vänner och jobbade då väldigt nära varandra. Han var/är gift sedan mer än 20 år och jag var då i en särbo relation. 

När män är attraherade av kollegor, så säger kvinnor att man inte träffar nån på jobbet. Kvinnor är där för att jobba, inget annat. När kvinnor är attraherade av kollegor, är det inte samma sak. Det gör ingen skillnad om man är singel eller upptagen.
  • Anonym (Pi)
    Anonym (Ajdå) skrev 2023-09-22 06:45:52 följande:
    Ni föll aldrig tillbaka ?
    Jo, en gång men inte sen dess. Är över ett år sen nu. Kändes bara fel. Över honom nu. Tog en jäkla tid och var mycket lidelse på vägen men han var inte den för mig och det inser jag nu. 
  • Anonym (Lika)
    Anonym (sörjer) skrev 2023-07-04 11:39:26 följande:

Ville lägga in en uppdatering här då saker har förändrats rätt mycket den senaste tiden.
    I våras hade jag ledsnat rätt ordentligt. Insåg att jag inte kan fortsätta leva såhär och reggade mig på tinder. Gick på några dejter och hittade en kille som faktiskt fångade mitt intresse. Allt detta berättade jag för min älskare för jag fortsatte att träffa honom. 
    Han var väldigt kluven, en del av honom ville ju att jag skulle må bra men samtidigt så insåg han ju att han var på väg att förlora mig. Allt kulminerade efter en "lyckad" dejt där jag sov över hos en annan vilket fick min älskare att må så enormt dåligt. Han blev faktiskt så illa däran så han fick uppsöka läkare pga sitt blodtryck som sköt i höjden av hans ångest.
    Jag mådde inte heller bra, killen jag träffat var iofs bra men han var inte i närheten av min älskare. 
    Detta ledde iaf till att han berättade för sin fru om oss. Kaos följde naturligtvis, frun var ju (självklart och berättigat) vansinnig.
    Nu har det gått några månader, han har flyttat, skilsmässan är klar, och vi är nu pojkvän/flickvän. Är inte ute och skyltar med vårat förhållande, inte irl eller på sociala medier. Vi tar det lugnt, bor på varsitt håll men träffas regelbundet. Är fortfarande övertygad om att han är mannen i mitt liv.

Och det är klart att jag önskar att vi hamnat här utan att såra någon. Jag visste ju tidigt vad jag kände för honom. Han å sin sida var klar över sina känslor för mig men vågade inte vara ärlig. 

Nu är det iaf vi och vi är väldigt lyckliga båda två.

Men oj! Grattis!
    Jag har läst varje ord i din tråd och är själv  ungefär där du var för typ tre år sedan.

Jag vill egentligen inte alls ha ett förhållande med en upptagen man men nu "råkar" det vara så ändå. Och det gör så jäkla ont! Häromdagen satte jag ner foten och sa stopp men han släpper mig inte. Jag å andra sidan längtar ihjäl mig efter honom, hans kyssar och hans famn. Skit också! 

Jag vill så gärna tuffa någon annan, någon som kan ersätta honom och få mig att glömma honom. Varför ska det vara så svårt? 

Jätteglad för din skull att det äntligen är ni! Hjärta
  • Anonym (hur händer det)

Det kan också vara så banalt att frugan kastade ut honom och han klarar inte av att vara själv och då blir man ihop med älskarinnan.
    Det är iaf fortfarande mycket bättre än att träffas i smyg. 

• Anonym (gösses)
    Anonym (Pi) skrev 2023-07-04 21:58:05 följande:

Grattis igen till er! Även om det inte blev något för mig och min dömer jag inte de som träffas på det sättet, kärleken hittar fram, oavsett omständigheter. 

Om du själv gjort likadant så är det ju inte så förvånande att du inte gärna vill "döma" för det skulle ju innebära att du dömer dig själv med och det vill ju du såklart inte.

Hur vet du att otrohetsaffärer alltid handlar om kärlek och inte bara rena lögner?

Är att en otrogen man som utan problem ljuger för sin familj säger att han älskar dig per automatik sant bara för att han sagt så?
  • Anonym (Pi)
    Anonym (gösses) skrev 2023-10-05 18:07:15 följande:
    Om du själv gjort likadant så är det ju inte så förvånande att du inte gärna vill "döma" för det skulle ju innebära att du dömer dig själv med och det vill ju du såklart inte.

Hur vet du att otrohetsaffärer alltid handlar om kärlek och inte bara rena lögner?

Är att en otrogen man som utan problem ljuger för sin familj säger att han älskar dig per automatik sant bara för att han sagt så?
    Jag dömer inte att man hittar nån ny när man redan är i en relation och att det ibland pga den mänskliga faktorn ibland överlappar den gamla. Starka känslor kombinerat med en dålig relation med den egna partner. Rätt? Absolut inte. Men verkar vanligare än man tror. Däremot tycker jag mångårig eller överlag långvarig otrohet är rätt smutsigt. Främst från den otrognas sida. Har svårt o se hur man kan leva dubbelliv under så lång tid. Men, insett i livet vi verkligen kan hamna i situationer vi aldrig trodde och någon annans relationer är knappast min ensak. Tycker det är märkligt när man predikar mot otrohet för sakens skull fast man Inte alls är insatt i personernas liv eller relationer och att det är främst det man dömer oavsett hur den andra kan ha betett sig eller gör i relationen. 
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Pi) skrev 2023-10-05 18:27:05 följande:
    Jag dömer inte att man hittar nån ny när man redan är i en relation och att det ibland pga den mänskliga faktorn ibland överlappar den gamla. Starka känslor kombinerat med en dålig relation med den egna partner. Rätt? Absolut inte. Men verkar vanligare än man tror. Däremot tycker jag mångårig eller överlag långvarig otrohet är rätt smutsigt. Främst från den otrognas sida. Har svårt o se hur man kan leva dubbelliv under så lång tid. Men, insett i livet vi verkligen kan hamna i situationer vi aldrig trodde och någon annans relationer är knappast min ensak. Tycker det är märkligt när man predikar mot otrohet för sakens skull fast man Inte alls är insatt i personernas liv eller relationer och att det är främst det man dömer oavsett hur den andra kan ha betett sig eller gör i relationen. 
    Fast den där "mänskliga faktorn" är ju ren BS för alla människor beter ju inte sig på det sättet och de är ju människor de med, så att vara människa verkar inte alltid vara synonymt med att bete sig som ett rövhål utan det är något bara vissa gör.

Starka känslor kan alla drabbas av men alla beter sig inte som svin för det och svek och lögner är lika smutsigt oavsett hur länge det pågått.

Ja det är onekligen märkligt hur människor kan vara så ofattbart falska och egoistiska men det gäller ju inte bara den som är otrogen, det gäller ju även älskarinnan eller älskaren eftersom personen deltar ju gladeligen i vad den otrogna skithögen gör mot sin familj och att livet kan vara komplicerat är ju ingen ursäkt för det är den för alla men alla beter ju inte sig på det sättet.

Tycker snarare det är väldigt märkligt att babbla om att man inte får kritisera andra människors handlingar utan att känna till alla detaljer om deras liv  när handlingen i sig är vidrig och vad för slags liv personen har är totalt irrelevant för det är ju inte ok att bete sig så oavsett vilket liv man har och vad för slags individ man är.
  • Anonym (Pi)
    Anonym (gösses) skrev 2023-10-06 12:18:51 följande:
    Fast den där "mänskliga faktorn" är ju ren BS för alla människor beter ju inte sig på det sättet och de är ju människor de med, så att vara människa verkar inte alltid vara synonymt med att bete sig som ett rövhål utan det är något bara vissa gör.

Starka känslor kan alla drabbas av men alla beter sig inte som svin för det och svek och lögner är lika smutsigt oavsett hur länge det pågått.

Ja det är onekligen märkligt hur människor kan vara så ofattbart falska och egoistiska men det gäller ju inte bara den som är otrogen, det gäller ju även älskarinnan eller älskaren eftersom personen deltar ju gladeligen i vad den otrogna skithögen gör mot sin familj och att livet kan vara komplicerat är ju ingen ursäkt för det är den för alla men alla beter ju inte sig på det sättet.

Tycker snarare det är väldigt märkligt att babbla om att man inte får kritisera andra människors handlingar utan att känna till alla detaljer om deras liv  när handlingen i sig är vidrig och vad för slags liv personen har är totalt irrelevant för det är ju inte ok att bete sig så oavsett vilket liv man har och vad för slags individ man är.
    Det jag reagerar på är att det finns inget som väcker så mycket upprepad kritik, på ett nästan tvångsmässigt sätt där man raljerar om och om igen, exakt samma text som i trådar som handlar om otrohet. Det är ett kass beteende ja, men att hålla på såhär som en del gör, du själv tex, tycker jag visar på att något inte står riktigt rätt till. Normala människor är inte så fixerade vid andra människors relationer eller trohet versus icke trohet. Jag har själv blivit bedragen och jag vet att det kändes skit. Sen var jag själv trogen hela livet fram tills jag inte var det. Omständigheterna vet ju bara jag sen får andra döma bäst de vill. Oavsett är det ingen diskussion som leder nånstans. 
  • Anonym (Förståsigpåaren)
    Anonym (Pi) skrev 2023-10-06 18:06:11 följande:
    Omständigheterna vet ju bara jag sen får andra döma bäst de vill. Oavsett är det ingen diskussion som leder nånstans. 
    Jodå, den leder till evig berömmelse på FL Solig
Svar på tråden Gett upp älskare