Även om min egna låga ålder inte är i närheten av Pension ..Men bara blotta tanken på tex. Farsgubben där hemma, min alltså. Han fick också "Orange(a) kuvertet? stavas det så.. Hur som helst han fick det nu tidigare i höstas. Oj sicket skämt det är som stod i det papperet, och då har han ändå jobbat hela sitt liv. Sjukt läskigt.
Jag förstår det inte riktigt.
Farsan snackar om att han vill inom snar framtid flytta in hos mig, bo hos, mig. Sin egens sons hem, förstår ni, han vill hyra billigt mitt andra sovrum i min 70.kvm lägenhet.. och jag sa det går inte direkt liksom.. och han blev sådär ledsamt förtvivlad.. men så vill jag ändå vara tillsammans med honom och umgås (sista tiden i livet även om det är vadå ~15-20 år till han har kvar om han blir 85 år ..) (wow, jag får det till att låta som han ska dö snart, Gud! Nä men ni förstår va)
Om han fick reda på att vi istället ville ha in honom senare på ett sk. servicehem ..Då skulle han 'well, hellre ta livet av sig började han mumla om, vad det nu handlar om..
Jag ser inte fram emot skedet senare redan nu, ångesten kan komma plötsligt som en annan "Gevalia kaffe -reklam och slå dig i ansiktet med".
Okej det här är en hårddragen uppfattning. Men vad finns där att göra.
Ledsen Ts att jag lånar din kommentar, men det pratas inte så ofta om sånt här.'
Riktiga tankar osv. Annars låter allt annat så jäkla förfinat' i vårt samhälle, precis som i ett annat tal till Nationen som vår statsminister pratade om' Då är det minsann som att man kan ta Honung ur röven på alla dessa duktiga politiker runt omkring.
I själva verket är verkligheten något helt annat. 'Suck!