MoonK skrev 2021-05-01 09:15:35 följande:
Hej!
Jag fick en fryst 6 dagars blasto återförd och har fått blödningar idag, 3 dagar innan väntas mens.
Jag har genomgått 3 ivf cykler och fått totalt 6 embryos återförda, 2 av dem satte de in samtidigt, och alla har misslyckats.
Jag har en omgång ivf kvar på Sahlgrenska men det börjar kännas hopplöst nu.
Har ni sett positiva resultat i form av bli gravida och fullgången graviditet efter akupunktur?
Jag har extremt mycket stress i mitt jobb och vet inte hur mycket det har påverkat mina resultat.
Hejsan, jag minns att vi skrev för ett tag sedan, när du hade återföring av dina 2 samtidigt.
Jag förstår att det kan kännas tungt och hopplöst, det jag tycker hjälper är att försöka med allt som går, dvs exempelvis (detta är ju upp till var och en) fråga din läkare efter kortison under ruvningen så det sänker immunförsvaret och då tar emot ett embryo bättre, ev ta aspirin 75mg om dagen efter återföring för det ska ge bättre blodgenomströmning i livmodern, akunpuktur gör en liknande effekt då det också får igång genomströmningen . Jag har hört att 80% av orsakerna ligger på embryot och endast 20% på den egna kroppen. Visst kan man också försöka äta mer vitaminer som sägs kunna hjälpa vissa med äggkvaliten, q10, dhea, inositol, omega 3, d vitamin.. men det är upp till var o en vad man vill stoppa i sig.
Stor kram jag hoppas bara det är en vanlig blödning och inte mensen som kommer<3