• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-04-30 15:16:49 följande:

Samma här, många tummar behövs. Mensvärken blir mer och mer ihållande och svår att ignorera. ?Borde? få mens i morgon om min kropp följer sin vanliga punktlighet. Suck.

Åh jag hoppas verkligen det är embryot som växer o står i där inne så det gör ont, så att du slipper mens på VÄLDIGT länge!! :) kram!!
  • MoonK

Hej!

Jag fick en fryst 6 dagars blasto återförd och har fått blödningar idag, 3 dagar innan väntas mens.

Jag har genomgått 3 ivf cykler och fått totalt 6 embryos återförda, 2 av dem satte de in samtidigt, och alla har misslyckats.

Jag har en omgång ivf kvar på Sahlgrenska men det börjar kännas hopplöst nu.

Har ni sett positiva resultat i form av bli gravida och fullgången graviditet efter akupunktur?

Jag har extremt mycket stress i mitt jobb och vet inte hur mycket det har påverkat mina resultat.

• MeAndMyself
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-30 21:32:39 följande:

Det verkar inte som de alltid skriver allt i journalen. Man får istället ringa och fråga. Så har det varit för det mesta för oss iaf. 

Vad härligt med så bra resultat! 7 st va ju en toppenöveraskning. 

Håller tummarna att många befruktas. 

Det verkar inte som de alltid skriver allt i journalen. Man får istället ringa och fråga. Så har det varit för det mesta för oss iaf. 

Men så synd! Trodde det var givet att de gjorde det så man lättare kan följa sin behandling. Där jag gått har de kanske bara varit extra flitiga vid datorn då.

Jaa fantastiskt med 7 ägg på äggplocket, vi som började med 2 äggblåsor och nästan inte fick göra äggplock. Idag ringde labbet och sa att 7 ägg hade blivit befruktade med! Så istället för att göra insättning på måndag som de först trodde så för jag vänta till onsdag om någon överlever :)
  • Iväntanpåivf
    MeAndMyself skrev 2021-05-01 10:17:15 följande:

Men så synd! Trodde det var givet att de gjorde det så man lättare kan följa sin behandling. Där jag gått har de kanske bara varit extra flitiga vid datorn då.

Jaa fantastiskt med 7 ägg på äggplocket, vi som började med 2 äggblåsor och nästan inte fick göra äggplock. Idag ringde labbet och sa att 7 ägg hade blivit befruktade med! Så istället för att göra insättning på måndag som de först trodde så för jag vänta till onsdag om någon överlever :)
    Men vad härligt! Alla 7 är ju ett superbra resultat. 
    Håller tummarna. 
  • Iväntanpåivf
    MoonK skrev 2021-05-01 09:15:35 följande:

Hej!

Jag fick en fryst 6 dagars blasto återförd och har fått blödningar idag, 3 dagar innan väntas mens.

Jag har genomgått 3 ivf cykler och fått totalt 6 embryos återförda, 2 av dem satte de in samtidigt, och alla har misslyckats.

Har ni sett positiva resultat i form av bli gravida och fullgången graviditet efter akupunktur?

Jag har extremt mycket stress i mitt jobb och vet inte hur mycket det har påverkat mina resultat.

Jag är fortfarande bara på första omgånen och första återföringen. 
    Får se om 10 dagar om det funkat och isåfall kanske akupunktur har hjälpt mig.

Har också mycket stress på jobbet. Så om inte annat har akupunktur varit skönt för att få en stund att stressa ner. 
  • Inalina
    MoonK skrev 2021-05-01 09:15:35 följande:

Hej!

Hejsan, jag minns att vi skrev för ett tag sedan, när du hade återföring av dina 2 samtidigt.

Jag förstår att det kan kännas tungt och hopplöst, det jag tycker hjälper är att försöka med allt som går, dvs exempelvis (detta är ju upp till var och en) fråga din läkare efter kortison under ruvningen så det sänker immunförsvaret och då tar emot ett embryo bättre, ev ta aspirin 75mg om dagen efter återföring för det ska ge bättre blodgenomströmning i livmodern, akunpuktur gör en liknande effekt då det också får igång genomströmningen . Jag har hört att 80% av orsakerna ligger på embryot och endast 20% på den egna kroppen. Visst kan man också försöka äta mer vitaminer som sägs kunna hjälpa vissa med äggkvaliten, q10, dhea, inositol, omega 3, d vitamin.. men det är upp till var o en vad man vill stoppa i sig.

Stor kram jag hoppas bara det är en vanlig blödning och inte mensen som kommer<3
  • Inalina
    MeAndMyself skrev 2021-05-01 10:17:15 följande:

Men wow att alla befruktades! Känns ju som toppenresultat än så länge, och du som var orolig att det inte skulle bli några ägg alls!! =) så skönt att det ändrades!! Håller tummarna för flera blastisar!
  • Inalina

Hej på er! Idag ringde de från labbet och sa att mitt lilla embryo som ev skulle frysas som blastocyst fortfarande var väääldigt långsam men fortsatte att dela sig.. däremot ska de kolla på måndag (dag 7!!??) om det blivit blastocyst och då går att frysa..

Någon som hört talas om att en klinik inväntar en blastis så länge?

Känns som att de tror på någon typ av mirakel och sträcker sig efter halmstrån den här gången, jag har aldrig hört om något embryo som långtidsodlats så pass länge :/ är inte helt förvånad men hade trott att det skulle stannat av helt vid det här laget..

• Jenzia
    Inalina skrev 2021-05-01 14:26:48 följande:

Hej på er! Idag ringde de från labbet och sa att mitt lilla embryo som ev skulle frysas som blastocyst fortfarande var väääldigt långsam men fortsatte att dela sig.. däremot ska de kolla på måndag (dag 7!!??) om det blivit blastocyst och då går att frysa..

Någon som hört talas om att en klinik inväntar en blastis så länge?

Känns som att de tror på någon typ av mirakel och sträcker sig efter halmstrån den här gången, jag har aldrig hört om något embryo som långtidsodlats så pass länge :/ är inte helt förvånad men hade trott att det skulle stannat av helt vid det här laget..

Oj! Aldrig hört talas om odling över sex dagar. Men vad tusan! Blir det en blastocyst tills på måndag så är det väl lite av ett mirakel?!? Då kan det säkert bli en bebis också!
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-30 21:30:43 följande:

:)  Ja berg och dalbana är det verkligen. Kan pendla från ena stunden till den andra. Önskar man kunde känna sig lite gravid iaf. Det hade varit lugnande. 

Haha, ja, får se hur jag gör med testningen. Har beställt hem tester iaf så jag kan testa när/om jag vill. :) 

Ja, än så länge känner jag inget, inte ens från lutinus som ger falska symptom :-P Hur mår du?

Klart du ska testa när du vill! Många testar ju från RD1 och löpande. För mig känns det lagom att vänta en vecka till. Och njuta så länge jag kan!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021