• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Estelle011

Vad är skillnad mellan 2dagars och 3dagars? Skäms Varför är det mindre chanser med 3dagars? 

• Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-04-29 14:36:44 följande:
    Hej!! Nu är jag också ruvare. Ruvardag 0 på ett tredagars;) dock känns chansen till att det blir något minimal :/ mina embryon såg ?fina ut? MEN hade bara 4 celler nu på dag tre. Så jäkla långsamma rackare :( man kan ju ifrågasätta varför de gör återföring överhuvudtaget men som med allt här i livet har ju mirakel skett förr.. gjort akupunktur både innan o efter återföringen och får i alla fall väldigt positiv energi av tjejen som gör det så kanske kan det rädda min mentala hälsa litegrann:)

Kram på er alla ruvare (och alla ni andra med ) <3
    hoppas det går fint nu. 

Du skrev ju tidigare att din dotters embryo va riktigt segt och det gick ju fint <3
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-04-29 14:43:27 följande:

Vad är skillnad mellan 2dagars och 3dagars? Skäms Varför är det mindre chanser med 3dagars? 

skillnaden är i hur många celler de BÖR ha på den dagen. en 2- dagars har bäst chans med 4 celler och en 3 dagars med 8 celler eller mer. och min 3 dagars hade bara 4 celler :/ 
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-29 14:38:53 följande:
    Hej! Det gick, embryot är i magen i alla fall, fick se det på skärmen och såg väl perfekt ut om det varit ett 2dagars men det är ju ett 3dagars så tja känns som att chans för graviditet är låg ändå. Man får leva på hoppet. Kram
    Usch för att gå med den känslan av att det inte kommer gå bra, men de borde ju inte återföra om det inte finns rimliga chanser att det faktiskt kan komma ikapp sig tänker jag. Den mår ju bäst i livmodern och kanske piggnar till Hjärta Vad sa läkarna kring det?
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-29 15:13:30 följande:
    Usch för att gå med den känslan av att det inte kommer gå bra, men de borde ju inte återföra om det inte finns rimliga chanser att det faktiskt kan komma ikapp sig tänker jag. Den mår ju bäst i livmodern och kanske piggnar till Hjärta Vad sa läkarna kring det?
    ja precis, känns inte som att förutsättningarna är helt perfekta direkt.. nja de sa inte så mkt, de blir tystare o tystare på min klinik känner jag ju sämre resultat jag får.. hur känns det för dig? Solig
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-04-29 15:08:35 följande:

skillnaden är i hur många celler de BÖR ha på den dagen. en 2- dagars har bäst chans med 4 celler och en 3 dagars med 8 celler eller mer. och min 3 dagars hade bara 4 celler :/ 

Ja har också läst att chansen är ca 70% att den utvecklas till blasto om den har >7celler på dag 3. Ja hoppas på ett mirakel för dig och att den va seg :/ men dottern blev till på en blasto ellet?
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-04-29 16:58:12 följande:
    Ja har också läst att chansen är ca 70% att den utvecklas till blasto om den har >7celler på dag 3. Ja hoppas på ett mirakel för dig och att den va seg :/ men dottern blev till på en blasto ellet?
    ja precis, jag tror det är typ 30% chans med en 4 cellig 3 dagars så loppet är ju inte KÖRT men men, får ta varje dag som den kommer nu, har ju en de odlar vidare på med.. härligt vi är många som ruvar nu i tråden, blir väldigt spännande när det börjar dra ihop sig till testdag, vilket testdag fick du? jag fick 10 maj!
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-29 17:06:35 följande:

ja precis, jag tror det är typ 30% chans med en 4 cellig 3 dagars så loppet är ju inte KÖRT men men, får ta varje dag som den kommer nu, har ju en de odlar vidare på med.. härligt vi är många som ruvar nu i tråden, blir väldigt spännande när det börjar dra ihop sig till testdag, vilket testdag fick du? jag fick 10 maj!

Jag hejar på er! Jag har också testdag 10/5 trots insättning för 8 dagar sedan haha. Kändes verkligen väl tilltaget! Om min mens skulle komma såsom den brukar efter vanlig ägglossning (om kroppen uppfattar äggplocket som ÄL) så kommer den komma 9 dagar före testdag... Känns verkligen svajigt i humöret att ruva, trodde det skulle kännas lite härligare. Men haft så ont i svanken och molvärk i magen så hoppet sjönk rejält igår. Men så idag känns det lite bättre så nu är hoppet lite högre igen.
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-04-29 17:41:09 följande:
    Jag hejar på er! Jag har också testdag 10/5 trots insättning för 8 dagar sedan haha. Kändes verkligen väl tilltaget! Om min mens skulle komma såsom den brukar efter vanlig ägglossning (om kroppen uppfattar äggplocket som ÄL) så kommer den komma 9 dagar före testdag... Känns verkligen svajigt i humöret att ruva, trodde det skulle kännas lite härligare. Men haft så ont i svanken och molvärk i magen så hoppet sjönk rejält igår. Men så idag känns det lite bättre så nu är hoppet lite högre igen.
    tack snälla, ja jag försöker ju hitta solskenshistorier men det är så jäkla svårt att veta hur de ska utveckla sig vidare när de inte hunnit bli blastocyster ännu. 

jag förväntar mig inte att känna något under ruvningen, lite för att jag inte ens vågar hoppas denna gången. men wow när ska du testa?? rd 8 med blastis, då hade jag testat för längesen!Tungan ute
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-29 17:46:42 följande:

tack snälla, ja jag försöker ju hitta solskenshistorier men det är så jäkla svårt att veta hur de ska utveckla sig vidare när de inte hunnit bli blastocyster ännu. 

jag förväntar mig inte att känna något under ruvningen, lite för att jag inte ens vågar hoppas denna gången. men wow när ska du testa?? rd 8 med blastis, då hade jag testat för längesen!

Ja jag tror allt är ett lotteri oavsett! Håller tummarna.

Har tyvärr ingen blastis, bara en tvådagars, så känns lite tidigt än va! Men efter helgen kanske om jag inte redan vet då! :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021