• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-03 09:53:50 följande:

RD5 och hoppas veckan går fort. 

Håller tummarna att alla får bra besked denna veckan. 

Håller tummarna för er alla den här veckan!

För min del verkar mensen vara på gång.
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-03 09:53:50 följande:

RD5 och hoppas veckan går fort. 

Håller tummarna att alla får bra besked denna veckan. 

Gaaah! Jaaaa! Nu vill man ju bara veta!

Ja, nu ska det bli en drös med plus!
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-05-03 10:13:35 följande:

Håller tummarna för er alla den här veckan!

För min del verkar mensen vara på gång.

Ohhhh! Då börjar väntan på ägglossning och sen FET!!! Inte lång tid kvar nu!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-03 09:21:46 följande:

hejsan! hur var det fick du besked om dina andra ägg som de skulle odla vidare på? vet inte om jag missat det nånstans i tråden.. 

jag väntar på att de ska ringa från kliniken o säga om min segis på labbet fortsatt utveckla sig, börjar redan göra planer i huvudet för nästa försök som får bli efter sommaren ja, då vi får dra till Prag och se vad de kan åstadkomma för mirakel där.. 

Kram

Hej! Dom ringde här precis, det blev en till frysen! Jag är besviken och överlycklig på samma gång. Ville ha fler men glad att det ens blev ett. Vette fan om man ska använda det i väntan på landstinget i höst/vinter eller om man ska tänka att det är ett framtida syskon ifall mitt AMH fortsätter sjunka haha, konstanta dilemman.

Hoppas de ringer snart så du slipper gå runt och vänta, såg att du hade läst studier om segisar/blastos som blev friska barn, det är ju definitivt lite tryggande. Håller tummarna för er. Kram <3
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-05-03 11:07:42 följande:
    Hej! Dom ringde här precis, det blev en till frysen! Jag är besviken och överlycklig på samma gång. Ville ha fler men glad att det ens blev ett. Vette fan om man ska använda det i väntan på landstinget i höst/vinter eller om man ska tänka att det är ett framtida syskon ifall mitt AMH fortsätter sjunka haha, konstanta dilemman.

Hoppas de ringer snart så du slipper gå runt och vänta, såg att du hade läst studier om segisar/blastos som blev friska barn, det är ju definitivt lite tryggande. Håller tummarna för er. Kram <3
    Men åh det är ju ett jättebra resultat på 5 ägg!!! wow! det tycker jag du ska vara nöjd med, som sagt de fryser inte dem som inte är tillräckligt bra!!Solig 

ja haha jag får hoppas på min segis i magen så länge, kliniken brukar ringa runt 11:30 så får se om de gör det idag me... tack för tumhållningenHjärta
  • Krizty88

Heeej!

Vad skönt med något till frysen Dibella.

Bävar för att behöva göra långa protokollet varje gång nu bara för att det gick bättre än korta för mig. Tiden bara går.

Är på RD 12 idag med min tvådagars. Har lite lätt mensvärk som kommer och går. Haft så egentligen sedan i onsdags. Blir deppig och säker på att mensen ska braka loss. Sen försvinner det och inget händer och hoppet stiger lite igen. Så håller det på så, upp och ner. Har inte officiell testdag förrän om en vecka!! Ruvardag 19! Känns väldigt sent.

Hoppas på en bra vecka för alla!

• Jenzia
    Krizty88 skrev 2021-05-03 11:44:59 följande:

Heeej!

Bävar för att behöva göra långa protokollet varje gång nu bara för att det gick bättre än korta för mig. Tiden bara går.

Är på RD 12 idag med min tvådagars. Har lite lätt mensvärk som kommer och går. Haft så egentligen sedan i onsdags. Blir deppig och säker på att mensen ska braka loss. Sen försvinner det och inget händer och hoppet stiger lite igen. Så håller det på så, upp och ner. Har inte officiell testdag förrän om en vecka!! Ruvardag 19! Känns väldigt sent.

Du kommer inte testa för TD? Annars tror jag att du kan testa när som helst nu, iaf med morgonurin. Dhalia fick ju plus på RD9 med sin tvådagars.

Mensvärk som kommer och går kan ju vara symptom på graviditet också Kan också vara lutinus (fick jag erfara med ET i mars). Håller tummarna stenhårt för ett plus iaf!!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-03 11:21:18 följande:

Men åh det är ju ett jättebra resultat på 5 ägg!!! wow! det tycker jag du ska vara nöjd med, som sagt de fryser inte dem som inte är tillräckligt bra!! 

ja haha jag får hoppas på min segis i magen så länge, kliniken brukar ringa runt 11:30 så får se om de gör det idag me... tack för tumhållningen

Ja, det får man nog vara nöjd med ändå. De andra hade inte blivit blastocyster men hade även fragmentering? Vet inte riktigt vad det innebär, får läsa på.

Fortfarande inget samtal?
    Krizty88 skrev 2021-05-03 11:44:59 följande:

Heeej!

Tack! Verkligen skönt att de blev något, inger också lite hopp om att den 2 dagars vi fick kanske också fortfarande lever.

Mensvärk kan ju vara ett positivt tecken! När har du tänkt testa? Eller inväntar du officiell dag? Du kan nog testa när som såhär långt in i ruvardagarna. Håller tummarna att värken är livmodern som växer :)
  • Krizty88
    Jenzia skrev 2021-05-03 12:47:54 följande:

Du kommer inte testa för TD? Annars tror jag att du kan testa när som helst nu, iaf med morgonurin. Dhalia fick ju plus på RD9 med sin tvådagars.

Mensvärk som kommer och går kan ju vara symptom på graviditet också Kan också vara lutinus (fick jag erfara med ET i mars). Håller tummarna stenhårt för ett plus iaf!!

Tack snälla!!

Jo jag kommer ha svårt att vänta in testdag känner jag. Just pga värken som kommit och gått lite har jag tänkt att det känts onödigt att testa för att mensen säkert kommer att berätta för mig hur det gick snart ändå. Men nu när det gått flera dagar och det faktiskt inte kommit igång så blir man klart mer sugen på ett test snart.... känns osannolikt att det skulle ha funkat, men testar nog om ett par dag om det fortfarande behövs :)
  • Krizty88
    Dibella skrev 2021-05-03 13:08:45 följande:

Ja, det får man nog vara nöjd med ändå. De andra hade inte blivit blastocyster men hade även fragmentering? Vet inte riktigt vad det innebär, får läsa på.

Fortfarande inget samtal?Tack! Verkligen skönt att de blev något, inger också lite hopp om att den 2 dagars vi fick kanske också fortfarande lever.

Mensvärk kan ju vara ett positivt tecken! När har du tänkt testa? Eller inväntar du officiell dag? Du kan nog testa när som såhär långt in i ruvardagarna. Håller tummarna att värken är livmodern som växer :)

Tack!!! Kommer nog få svårt att hålla mig till testdag. Ger det nog ett par dagar till så får vi se om mensen avslöjar resultatet innan eller ej.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021