• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-01 14:26:48 följande:

Hej på er! Idag ringde de från labbet och sa att mitt lilla embryo som ev skulle frysas som blastocyst fortfarande var väääldigt långsam men fortsatte att dela sig.. däremot ska de kolla på måndag (dag 7!!??) om det blivit blastocyst och då går att frysa..

Någon som hört talas om att en klinik inväntar en blastis så länge?

Känns som att de tror på någon typ av mirakel och sträcker sig efter halmstrån den här gången, jag har aldrig hört om något embryo som långtidsodlats så pass länge :/ är inte helt förvånad men hade trott att det skulle stannat av helt vid det här laget..

Oj. men ändå vad bra att de inte ger upp utan vill invänta det och se. :) 
    Det kanske bara är en segis som kommer bli perfekt om några dagar. 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-05-01 14:35:15 följande:
    Ja, än så länge känner jag inget, inte ens från lutinus som ger falska symptom :-P Hur mår du?

Klart du ska testa när du vill! Många testar ju från RD1 och löpande. För mig känns det lagom att vänta en vecka till. Och njuta så länge jag kan!
    Jag mår fint. Inga symptom mer än vanliga vid den här tiden i månaden. :) 
    Jag får se hur det känns i mitten av nästa vecka. :D 
    Försöker att inte nojja och njuta av det istället. 
  • Empan89

Hej! Jag gjorde mitt första äggplock i fredags, och är så lättad över hur lite det kändes. Så om någon här är orolig inför sitt första äggplock så kan jag i alla fall lugna att det gjorde inte alls ont för mig.

Jag hade 20 ägg på vänster sida och 18 på högra när de skulle börja stimulera mig. De var rädda för överstimulans och jag sa att jag vill verkligen inte bli överstimulerad. Resulterade i endast 6 mogna ägg och fick endast ut 3 ägg nu denna gång. Lite besviken samtidigt som detta var första gången och får ju så klart justera dosen om vi behöver göra om detta igen. Någon som varit med om liknande resultat?

På måndag är det insättning, hoppas verkligen inte att de ringer i morgon och avbokar min tid. Väntan är hemskt!

• MeAndMyself
    Inalina skrev 2021-05-01 14:22:36 följande:

Men wow att alla befruktades! Känns ju som toppenresultat än så länge, och du som var orolig att det inte skulle bli några ägg alls!! =) så skönt att det ändrades!! Håller tummarna för flera blastisar!

Ja de känns sååå kul!! Kul att de kan vända så! Hoppas bara de överlever till dag 5! Hoppas vi kan få 1 ägg iaf tillbaka :) räknar ner dagarna till insättningen nu :)

Undrar om insättningen gör ont? Får man sprutor? Mitt äggplock var tufft för jag va så rädd. Skakade så mkt av rädsla (sån sprut/nålfobi) så stolen vibrerade, fick lugnande 4 gånger under äggplocket (och lugnande shots innan) men blev inte lugnare i kroppen förens det var över. Börjar redan oroa mig för insättningen.

Vet inte om de va för jag var så spänd under äggplocket men jag kunde inte gå efter på hela dagen, hade så sjukt ont. Mycket bättre dagen efter dock tack och lov!
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-05-01 14:26:48 följande:

Hej på er! Idag ringde de från labbet och sa att mitt lilla embryo som ev skulle frysas som blastocyst fortfarande var väääldigt långsam men fortsatte att dela sig.. däremot ska de kolla på måndag (dag 7!!??) om det blivit blastocyst och då går att frysa..

Någon som hört talas om att en klinik inväntar en blastis så länge?

Känns som att de tror på någon typ av mirakel och sträcker sig efter halmstrån den här gången, jag har aldrig hört om något embryo som långtidsodlats så pass länge :/ är inte helt förvånad men hade trott att det skulle stannat av helt vid det här laget..

Hej!! Vad bra att embryot fortfarande delar på sig, hoppas hoppas!! Jag har inte heller hört att de fryser på dag 7 tidigare. Spännande att höra vad de säger på måndag. Kram
  • Estelle011
    MeAndMyself skrev 2021-05-02 01:25:38 följande:
    Ja de känns sååå kul!! Kul att de kan vända så! Hoppas bara de överlever till dag 5! Hoppas vi kan få 1 ägg iaf tillbaka :) räknar ner dagarna till insättningen nu :)

Undrar om insättningen gör ont? Får man sprutor? Mitt äggplock var tufft för jag va så rädd. Skakade så mkt av rädsla (sån sprut/nålfobi) så stolen vibrerade, fick lugnande 4 gånger under äggplocket (och lugnande shots innan) men blev inte lugnare i kroppen förens det var över. Börjar redan oroa mig för insättningen.

Vet inte om de va för jag var så spänd under äggplocket men jag kunde inte gå efter på hela dagen, hade så sjukt ont. Mycket bättre dagen efter dock tack och lov!
    Det gör inte ont. Inga sprutor. Känns som vanlig undersökning :)
  • Jenzia

Jahopp, RD4... känns nu som en evighet till nästa helg :-P Känner mig som vanligt också. Ibland får jag ömma bröst efter ägglossning, men inte ens det känner jag denna gång. Så noll symptom på att något händer där inne :-|

• Dibella
    MeAndMyself skrev 2021-05-02 01:25:38 följande:

Känns inget alls, så hoppas att du kan känna dig lugnare inför insättningen. Kan förstå att plocket kan vara obehagligt för vissa, men insättning är bara en supertunn liten kateter som inte känns när den förs in och sen ett litet sprut med vätskan som embryot ligger i så är det klart. Gjort två insättningar och inte märkt att något ens hänt på någon av dem, hoppas det går bra Hjärta
  • Dibella
    Jenzia skrev 2021-05-02 12:57:06 följande:

Jahopp, RD4... känns nu som en evighet till nästa helg :-P Känner mig som vanligt också. Ibland får jag ömma bröst efter ägglossning, men inte ens det känner jag denna gång. Så noll symptom på att något händer där inne :-|

Samma här, dock så kanske man inte har så mkt symtom att vänta när man får en 2 dagars, jämfört med en blasto. Kommer du vänta till nästa helg innan du testar?
  • Dibella
    Empan89 skrev 2021-05-01 22:21:43 följande:

Hej! Jag gjorde mitt första äggplock i fredags, och är så lättad över hur lite det kändes. Så om någon här är orolig inför sitt första äggplock så kan jag i alla fall lugna att det gjorde inte alls ont för mig.

Jag hade 20 ägg på vänster sida och 18 på högra när de skulle börja stimulera mig. De var rädda för överstimulans och jag sa att jag vill verkligen inte bli överstimulerad. Resulterade i endast 6 mogna ägg och fick endast ut 3 ägg nu denna gång. Lite besviken samtidigt som detta var första gången och får ju så klart justera dosen om vi behöver göra om detta igen. Någon som varit med om liknande resultat?

På måndag är det insättning, hoppas verkligen inte att de ringer i morgon och avbokar min tid. Väntan är hemskt!

Förstår besvikelsen, men hoppas verkligen det är guldägget som sätts in på måndag {#emotions_dlg.flower} Behövs bara ett.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021