• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-05-04 10:17:40 följande:
    Åhhh! Strunt i tempen idag! Låter inte rättvisande alls! Kanske skönt att få testet gjort imorgon ändå? <3
    <3 <3 <3 
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-04 10:00:32 följande:
    på onsdag är RD7 

Idag trillade jag i  ett negativt hål av diverse anledningar. Tror att mensen kommer komma torsdag/fredag så kanske struntar i att testa. 
    Jag tempar ju varje morgon och i morse blev det lite knas då jag vaknade av att hunden spydde så tempade väldigt ofokuserat och hastigt iof med, men fick en väldigt låg temp och det brukar betyda att mensen är på ingång. :(  
    Får se hru det känns imorgon bitti men just nu känns det väldigt hopplöst.
    Hoppas innerligt det bara va mätfel trots allt. 
    ja jag håller ju med om den känslomässiga bergochdalbanan i den här processen.. vad jag förstått kan det vara bra att veta om embryot ändå fäste innan man får mens, därför försöker jag alltid testa innan BIM.

då kan de exempelvis sia om att det kanske var ett livsdugligt embryo som kroppen av någon anledning stötte bort om det blir ett tidigt mf, och då kan man få medicinering mot det nästa gång. 
    men ja balansen är sköt mellan hopp och förtvivlan och så länge mensen inte är här tycker jag vi fokuserar på hoppet Hjärta
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-04 11:17:37 följande:
    ja jag håller ju med om den känslomässiga bergochdalbanan i den här processen.. vad jag förstått kan det vara bra att veta om embryot ändå fäste innan man får mens, därför försöker jag alltid testa innan BIM.

då kan de exempelvis sia om att det kanske var ett livsdugligt embryo som kroppen av någon anledning stötte bort om det blir ett tidigt mf, och då kan man få medicinering mot det nästa gång. 
    men ja balansen är sköt mellan hopp och förtvivlan och så länge mensen inte är här tycker jag vi fokuserar på hoppet Hjärta
    <3 

Det va en bra anledning att testa innan. 

Så skönt med alla er i denna gruppen som går igenom samma sak och har erfarenhet från era försök att dela med oss nybörjare. 
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-05-04 11:17:37 följande:

men ja balansen är sköt mellan hopp och förtvivlan och så länge mensen inte är här tycker jag vi fokuserar på hoppet 

Aha intressant, känns eventuellt som det kan vara annorlunda i Sverige där det inte känns så vanligt att man går utanför några standardramar för behandling. Tar till mig det du skriver, så länge mensen inte är här fokuserar vi på hoppet! :)
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-05-03 20:58:18 följande:

Tack vännen! Jag är så glad för att resultaten blir bättre för varje gång, trots ett år extra på nacken :)

Ja de så bra förhoppningsvis ett syskon i framtiden också. Känner de kommer gå bra nu, sist fick du ökat slemhinnan också de va ju sån otur med totalfrys bara. Eller tur i oturen om allt går bra ändå ;)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-04 07:12:46 följande:

Hihi, ja det stämmer bra! Förutom att detta blir min femte och din sjätte återföring. Nu är det vår tur tycker jag! :) Men min mens verkar inte riktigt komma igång, mest spottings nu vilket jag inte har annars. Förstår inte varför den segar så. Mensvärk har jag dock sedan igår. Det kan gå både snabbare och långsammare med Letrozole vad jag har hört. Mitt problem är ju att jag inte verkar få ägglossning varje månad så det är lite svårt att säga. Skönt med vul inbokat! Jag skulle återkomma när mensen kommit igång för tid. När har du vul? Samma här...jag kan också få positivt utan att få ägglossning. Men det har aldrig hänt när jag tagit Letrozolen i och för sig.

Ja, nu är det verkligen vår tur, som vi kämpat! Det låter bra att höra att ägglossningen borde bli av med letrozol. Jag ska på VUL på onsdag. Lite tidigt, men hoppas att det går att se någonting iallafall. Har din mens kommit igång nu?
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-05-04 09:24:07 följande:

det var fint sagt ja jag är tacksam att det är plikt att jobba hemifrån i Schweiz så ingen kan fråga vart man tar vägen en förmiddag eller alla 700 klinikbesök man gör.. det hade vart en logistisk mardröm! 

ja jag räknar nog med att om min lever så är det en blastis som fäster typ igår eller idag så då borde jag kunna testa i helgen.. tar dubbla doser med progesteron nu för jag tänker att det inte borde kunna förstöra något i alla fall. på min klinik i Prag skulle jag ta 600mg om dagen fram till v 12, men kliniken i Schweiz har bara gett mig en sån där dos med typ lutinus (heter nåt annat här) som man ska trycka upp en gång om dagen. 

kör du helt naturlig cykel eller få du någon medicin nu inför FET?

Hua, vi har verkligen Coronan att tacka för att det är möjligt att genomföra alla behandlingar och besök, som du säger så hade det varit en logisk mardröm att försöka parera jobbresor och möten med ursäkter om tandläkarbesök :)

Lika bra att ta extra lutinus, jag har gjort som du, jag tog 3st istället för 2 som var ordinerat.. 600mg, innebar det att du tog 6st tabletter om dagen i Prag då?

Din lilla segis ligger nog där inne och växer för fullt nu :)

Jag tar letrozol nu och sedan är det ägglossningstest som gäller, så naturligt men ändå inte. Tidigare har jag alltid tagit ovitrelle inför FET och några gånger även menopur.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-05-04 17:11:00 följande:

Ja de så bra förhoppningsvis ett syskon i framtiden också. Känner de kommer gå bra nu, sist fick du ökat slemhinnan också de va ju sån otur med totalfrys bara. Eller tur i oturen om allt går bra ändå ;)

Hoppas! Tänk vilken lycka det skulle vara, om det blev ett barn nu och sedan ett syskon <3 Ja, typiskt att det inte blev någon återföring. Jag har aldrig fått göra en färskåterföring av en blastocyst. Slemhinnan tjockare inte på sig så mycket, men 9mm iallafall. Hoppas att den tar sig upp i minst samma tjocklek nu i den här cykeln också.

Mår du bra och kan njuta lite nu? När och vad är nästa steg? Kram
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-04 17:33:10 följande:

Ja, nu är det verkligen vår tur, som vi kämpat! Det låter bra att höra att ägglossningen borde bli av med letrozol. Jag ska på VUL på onsdag. Lite tidigt, men hoppas att det går att se någonting iallafall. Har din mens kommit igång nu?

Spännande med vul redan på onsdag! Har du börjat med Letrozolen idag? Jag börjar först på torsdag då jag räknar idag som cd1 eftersom mensen kommit igång mer idag än igår. :) Kommer du att få Lutinus i denna cykel? Tror inte jag får det tyvärr. :(
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-05-04 17:43:34 följande:

Hoppas! Tänk vilken lycka det skulle vara, om det blev ett barn nu och sedan ett syskon <3 Ja, typiskt att det inte blev någon återföring. Jag har aldrig fått göra en färskåterföring av en blastocyst. Slemhinnan tjockare inte på sig så mycket, men 9mm iallafall. Hoppas att den tar sig upp i minst samma tjocklek nu i den här cykeln också.

Mår du bra och kan njuta lite nu? När och vad är nästa steg? Kram

Men den brukar tjocka till sig lite till efteråt äggplocket också. Hoppas de ska bli bättre den här gången.

Vi mår bra och jag kan njuta mer nu :D. Oroar mig inte så mycket för symtom längre har lite illamående då och då och de drar lite i sidorna ibland typ veckovist dyker de upp. Har inga ömma bröst längre så de skönt egentligen men dem är större än förut. Ganska törstig numera och mår ganska bra :) vi gjorde igår NIPT och fick se en jätteaktiv bebis som rörde sig massor :D kändes så overkligt och så fick sambon fick följa med. Vi fick med oss klipp också så de va värt allt :) nu väntar vi bara på analyssvar så hoppas allt ska vara normalt lite nervöst så klart men ja känner mig hoppfull.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021