• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella

Fick för mig att jag känt mig lite udda, så testade för skojs skull med ett "early detection" test imorse, CD9/RD 7, men var lika blankt som alla andra test man gjort. Så där droppade hoppet, men får testa en gång till till helgen igen innan jag drar igång domedagsklockorna ordentligt.

• Inalina
    Dibella skrev 2021-05-05 08:27:13 följande:

Fick för mig att jag känt mig lite udda, så testade för skojs skull med ett "early detection" test imorse, CD9/RD 7, men var lika blankt som alla andra test man gjort. Så där droppade hoppet, men får testa en gång till till helgen igen innan jag drar igång domedagsklockorna ordentligt.

Hej, jag tror inte vi ska dra för stora växlar på ditt 2 dagars på RD 7.. på fredag tror jag att det skulle kunna visa men eventuellt så fäste det ju inte förrän RD 4 och då är det vääääldigt tidigt med RD7.. Kram, lämna klockarna så längeHjärta
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-05 08:33:16 följande:
    Hej, jag tror inte vi ska dra för stora växlar på ditt 2 dagars på RD 7.. på fredag tror jag att det skulle kunna visa men eventuellt så fäste det ju inte förrän RD 4 och då är det vääääldigt tidigt med RD7.. Kram, lämna klockarna så längeHjärta
    Nej jag vet Hjärta jag går in i crazymode. Men när jag kollade testet nu för att kasta det, så är det fan en linje? Oerhört svag och efter 5 minuter ska man ju inte kolla. Men det har aldrig hänt innan.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-05-05 08:35:30 följande:
    Nej jag vet Hjärta jag går in i crazymode. Men när jag kollade testet nu för att kasta det, så är det fan en linje? Oerhört svag och efter 5 minuter ska man ju inte kolla. Men det har aldrig hänt innan.
    Åh ska man inte kolla efter 5 min, det visste jag inte!!! även en svag linje är en linje!!! Förvånad kan du fota och lägga in?? =)
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-05-05 08:45:09 följande:

Kanske är Ovitrellen dock? Tog den lör kväll, vet inte hur den håller.

Men wow ja den där syns ju!!!!! jag trodde man SKULLE vänta 5 min, det är ju positivt!!!! aaaaahhhh!!!!! grattisHjärta!!!! så häftigt!!!
  • Jenzia
    Dibella skrev 2021-05-05 08:45:09 följande:

Kanske är Ovitrellen dock? Tog den lör kväll, vet inte hur den håller.

Jag ser definitivt ett streck iaf! Tog du Ovitrellen lördagen den 24 april? Då borde den vara ute ur systemet!! Gud vad spännande!!

Är ju också på RD7 men med en 5 dagars. Vågar dock inte testa innan helgen!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-05 08:46:32 följande:
    Men wow ja den där syns ju!!!!! jag trodde man SKULLE vänta 5 min, det är ju positivt!!!! aaaaahhhh!!!!! grattisHjärta!!!! så häftigt!!!

Känns som jag inbillar mig, min sambo ser inget sträck haha. Men ni ser det iallafall. Helt galet om det faktiskt är ett riktigt sträck, tack Hjärta

Jenzia skrev 2021-05-05 08:50:30 följande:
    Jag ser definitivt ett streck iaf! Tog du Ovitrellen lördagen den 24 april? Då borde den vara ute ur systemet!! Gud vad spännande!!

Är ju också på RD7 men med en 5 dagars. Vågar dock inte testa innan helgen!
    Hoppas så det inte bara är efterdyningar av ovitrellen, men hoppas den är ute. Nej jag jobbar hemifrån idag-fre, så tog modet till mig och tänkte jag inte skulle bli lika heartbroken med ett minus idag, som ett minus till helgen. Håller tummarna för dig Hjärta

• Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-05 08:09:15 följande:
    hur blev det idag, kunde du hålla dig från att testa..?Hjärta 
    Nej testade idag men tyvärr negativt.  inte en tillstymmelse till streck. :( 
    Så får nog räkna denna gång som misslyckad. 
  • Krizty88
    Dibella skrev 2021-05-05 08:56:32 följande:

Känns som jag inbillar mig, min sambo ser inget sträck haha. Men ni ser det iallafall. Helt galet om det faktiskt är ett riktigt sträck, tack 

Hoppas så det inte bara är efterdyningar av ovitrellen, men hoppas den är ute. Nej jag jobbar hemifrån idag-fre, så tog modet till mig och tänkte jag inte skulle bli lika heartbroken med ett minus idag, som ett minus till helgen. Håller tummarna för dig 

Men wow vad spännande, ser absolut ett sträck. Brukar inte kunna göra det i sådana här forum när folk lägger upp tomma test och alla ändå ser haha, men det här syns absolut! Ovitrellen säger väl folk kan sitta i 10 dagar, men osäker på om den gör det. Jag fick jätteont i brösten när jag hade tagit min ovitrell och efter 10 dagar försvann det, så tänkte att det kanske hängde ihop. Men jag håller tummarna för dig! Det ser fint ut!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021