• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-03 19:59:37 följande:
    hehehe tack för peppet! den hade faktiskt utvecklats men tydligen curlade de inte tillräckligt för den var lite för dålig kvalitet för att de skulle våga frysa den, men men jag hade inte förväntat mig något annat, är ändå positiv till att de väntade ut den till dag 7 och den jag fick tillbaka var liiite bättre kvalitet så kanske finns det hopp trots allt. kramHjärta
    Ja då kanske den du fick tillbaka utvecklar sig finare och långsamt den med :) 
    Hoppas på det.  <3
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-03 15:43:56 följande:

Åh vad härligt med tre st till frysen. :)  

Tack <3 Ja, det var en sådan otrolig lättnad. Hur mår du?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-03 16:14:40 följande:

Såg att du fick tre till frysen! Vad skönt! :) Fick du veta om de har frusits på dag 5 eller 6?

Då skiljer det bara någon dag mellan oss. Ska också ta Letrozole denna cykel dag 3-7. Pratade med bm idag och vi får se om vi räknar idag eller imorgon som cd1. Jag brukar få ägglossning dag 14 eller 15 med Letrozole....testade det innan vi gick vidare med ivf. Kommer göra vul den här gången för att kolla så ser okej ut. Kommer du också göra det? Ja det ska bli spännande med akupunktur. Hinner ju inte bli så många gånger innan men hoppas om inte annat känna mig lite mer avslappnad. Blir fint att följas åt här!

Vad kul att vi kan följas åt i detta :) Vi är verkligen i samma läge och situation; samma ålder, inga barn, IVF4, totalfrys, letrozol och snart återföring :) Hoppas hoppas nu! Har din ägglossning kommit tidigare med letrozol än vad den annars skulle gjort? Bra att ha som måttstock att det kanske går lite snabbare med letrozolen. Jag sa också att jag vill ha ett VUL för att dubbelkolla att ett ägg är på väg att växa till och att slemhinnan ser ok ut, så det är inobokat nu. Jag tycker att det är lite läskigt med ägglossningstest. Jag har ibland fått positivt utslag på ÄL-testet, men sen har det inte skett någon ägglossning.

Kram
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-03 15:43:56 följande:

Åh vad härligt med tre st till frysen. :)  

Clemmentina skrev 2021-05-03 16:14:40 följande:

Såg att du fick tre till frysen! Vad skönt! :) Fick du veta om de har frusits på dag 5 eller 6?

Då skiljer det bara någon dag mellan oss. Ska också ta Letrozole denna cykel dag 3-7. Pratade med bm idag och vi får se om vi räknar idag eller imorgon som cd1. Jag brukar få ägglossning dag 14 eller 15 med Letrozole....testade det innan vi gick vidare med ivf. Kommer göra vul den här gången för att kolla så ser okej ut. Kommer du också göra det? Ja det ska bli spännande med akupunktur. Hinner ju inte bli så många gånger innan men hoppas om inte annat känna mig lite mer avslappnad. Blir fint att följas åt här!

Glömde skriva att blastocysterna var frysta på dag 5, alla 3.

Förra gången blev de frysta på dag 6. Hur såg det ut för dig?

Vilken insättning i ordningen blir det för dig? För mig blir det sjätte.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-05-03 18:21:12 följande:

Åhh va bra med 3 st till frys :)

Tack vännen! Jag är så glad för att resultaten blir bättre för varje gång, trots ett år extra på nacken :)
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-05-03 19:56:44 följande:

hej! jodå jag mår fint, pratade med kliniken idag och min segis hade visst utvecklats till en blastocyst idag men var ändå för dålig kvalitet för att frysa ner.. hmm så positivt i det hela att den inte la sig ner och dog men synd att de inte trodde den skulle klara en upptining.. så ja hoppet ligger hos den lilla i magen nu!

Men wow 3 till frysen är ju fantastiskt! det måste du vara nöjd med! vet att du haft återföringar innan som inte blivit men detta är säkert guldäggen denna gången!!! förstår din lättnat o glädje, känner helt med dig för din skull, gud så skönt! man vet ju hur fort det går i svängarna här! 

börjar närma sig för återföring förstår jag? Kram!! så glad jag blev över ditt resultat!

Tack fina du! Du är så fantastiskt på att peppa alla här inne :)

Jag är så glad för att jag fick till frysen, det gjorde verkligen att jag fick upp hoppet igen efter att ha varit långt nere i källaren och trampat. Nu hoppas jag att det blir återföring om 3veckor ungefär. Så mycket planerande och dribblande med dagar fram och tillbaka -haha! Tänk när det tillslut fungerar för oss alla och vi slipper fundera över vilka dagar vi måste vara hemma för att gå på VUL, återföringar, ägguttag, sprutor, dagar när mensen ev dyker upp och det blir katastrof osv osv. Underbart!

Jag önskar så att det går vägen för den lilla som ligger i din mage <3 Jag misstänker att du kommer att testa så snart det bara går? :) Kramar!!
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-05-03 20:38:46 följande:
    Mår fint. Otålig och pendlar mellan hopp och förtvivlan men dagarna går så det är ju bra i detta fallet iaf :) 
  • Iväntanpåivf

Är det nån som är inne på att testa snart eller kommer alla hålla sig till helgen?  :) 
    Funderar på att testa på onsdag men är rädd för att bli besviken samtidigt som det skulle va skönt att slippa leta symptom =D

• petle83

Hej på er. 17 maj ska vi påbörja vår ivf resa efter lite mer än 10 år som barnlösa. Bor i Småland så tror d blir Linköping. Nån som går där o haf koll på om d e ngn lång väntetid osv.. speciellt nu i coronatid. Så spänd ????

• Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-03 21:08:20 följande:

Mår fint. Otålig och pendlar mellan hopp och förtvivlan men dagarna går så det är ju bra i detta fallet iaf :) 

Exakt samma för mig! Ena sekunden väldigt hoppfull för att nästa sekund känna att det aldrig kommer gå! Att det är ett för stort mirakel att bli gravid :-/
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021