• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Lillaälta
    Truuly skrev 2021-05-12 13:27:50 följande:

Tack för att du frågar!

Det gick sådär... lite besviken. Som min magkänsla sa att jag kanske fick starta med för låg dos. På högra sidan hittade hon 3st på ca 10mm. Och på vänstra fanns gott om äggblåsor men inga över 10mm :(

Så ska höja gonal från 125 till 150, och ska tillbaka för andra vul om 2 dagar.. Undrar om det hinner hända något på 2 dagar?

Jag har en tvillingcysta på högra sidan som kan ställa till att de inte ser eller får ut alla äggblåsor på äggplocket. Men min vänstra äggstock ser fin ut och har gott om äggblåsor har läkarna sagt vid alla undersökningar. Men det hjälper ju inte om de inte vill växa.

Usch det känns lite jobbigt just nu.

Men jag ska tydligen fortsätta med fyremadel. Men de flesta verkar få pausa med fyremadel vid justering till högre dos gonal fram till nästa vul??

Lite nojig nu haha.. Någon som vet eller varit med om samma?

Jag började på 225 i tre dagar och gick sen ner på 175. På mitt VUL dag 6 hade inte mycket kommit igång. Fick då gå upp på 300 från dag 6 till äggplock. Så var totalt på VUL dag 6, 11 och 13, sen äggplock dag 15.
  • Truuly
    Lillaälta skrev 2021-05-12 13:40:12 följande:

Jag började på 225 i tre dagar och gick sen ner på 175. På mitt VUL dag 6 hade inte mycket kommit igång. Fick då gå upp på 300 från dag 6 till äggplock. Så var totalt på VUL dag 6, 11 och 13, sen äggplock dag 15.

Fick du fortsätta med fyremadeln hela vägen?

Känns lite märkligt att fortsätta med fyremadel nu när det har visat på så få mogna äggblåsor. Finns väl ingen chans att jag ägglossar fram till på fredag.

Du fick en ganska hög justering iallafall, och många dagar mellan första och andra vul.

Jag fick bara en liten höjning från 125 till 150, och andra vul redan om 2 dagar.
  • IVF2021
    Truuly skrev 2021-05-12 13:27:50 följande:

Tack för att du frågar!

Det gick sådär... lite besviken. Som min magkänsla sa att jag kanske fick starta med för låg dos. På högra sidan hittade hon 3st på ca 10mm. Och på vänstra fanns gott om äggblåsor men inga över 10mm :(

Så ska höja gonal från 125 till 150, och ska tillbaka för andra vul om 2 dagar.. Undrar om det hinner hända något på 2 dagar?

Jag har en tvillingcysta på högra sidan som kan ställa till att de inte ser eller får ut alla äggblåsor på äggplocket. Men min vänstra äggstock ser fin ut och har gott om äggblåsor har läkarna sagt vid alla undersökningar. Men det hjälper ju inte om de inte vill växa.

Usch det känns lite jobbigt just nu.

Men jag ska tydligen fortsätta med fyremadel. Men de flesta verkar få pausa med fyremadel vid justering till högre dos gonal fram till nästa vul??

Lite nojig nu haha.. Någon som vet eller varit med om samma?

Åh, Inge kul när man blir beskriven. Kah blev också beskriven på första VUL men det kan hända mycket på 2 dagar! Mitt första VUL såg man 6 äggblåsor på 10-11mm. Andra VUL 3 dagar senare såg man 18 på 12-19mm. Så från att vara för lite till att blir nästan för mycket på tre dagar. Håller tummarna att de andra pyttesmå hos dig börjar växa snabbt nu!
  • Bejby2021

Precis kommit hem från mitt första ÄP.

Ingen dans på rosor direkt men mer psykiskt påfrestande än fysiskt.

Gör mer ont nu än under själva ingreppet.

18 blåsor som resulterade i 8 ägg.

Total frys.

Är det någon som vet ungefär hur många veckor innan man kan göra en återföring?

• Jill92
    Truuly skrev 2021-05-11 21:34:39 följande:

Samma här. Efter att ha försökt i 2år utan resultat så fick vi äntligen starta behandling förra veckan! Kort protokoll, gonal 125. Tyckte det lät lite lågt och har nojat lite om några äggblåsor har växt. Har typ inte känt nånting ännu, men det kanske inte alla gör? Första VUL imorgon iallafall. Sjukt nervös men hoppas på bra eller hyfsat bra resultat!

Har du redan fått klartecken att få börja nästa vecka? :) eller du kanske går privat? Annars får man inte besked förrän mensen har kommit?

Spännande att vi verkar vara några här som ligger nära tidsmässigt med behandlingsstart!

Jag har fått klartecken att behandlingen startar när mensen kommer nästa vecka, och en preliminär tid för ultraljud och äggplock. Så jag utgår från att allt är grönt för att köra på..:)
  • Lillaälta
    Truuly skrev 2021-05-12 14:02:47 följande:

Fick du fortsätta med fyremadeln hela vägen?

Känns lite märkligt att fortsätta med fyremadel nu när det har visat på så få mogna äggblåsor. Finns väl ingen chans att jag ägglossar fram till på fredag.

Du fick en ganska hög justering iallafall, och många dagar mellan första och andra vul.

Jag fick bara en liten höjning från 125 till 150, och andra vul redan om 2 dagar.

Jag fortsatte med Fyremadelen, så totalt 24 stick under dessa dagar med Ovitrellen och att det vissa dagar var 3 stick pga för lite kvar i sprutan.

Hoppas att allt går bra för dig!
  • bruden08

@tjej94

Bodde du i Västmanland?

Jag med nämligen ????

Var på läkarbesök idag och blev uppsatta på VL för IVF ?

• Efterregnkommersolsken
    bruden08 skrev 2021-05-12 17:26:59 följande:

@tjej94

Bodde du i Västmanland?

Jag med nämligen ????

Var på läkarbesök idag och blev uppsatta på VL för IVF ?

Här är en från Västmanland! hur lång tid måste man ha försökt innan man blir uppsatt på väntelista? Vi har försökt i över 1 år nu, men tycker att någon sagt att man måste ha försökt över 2 år? (oförklarlig barnlöshet).
  • dasj

Hej alla,

Vi kom precis hem efter ett ägguttag. 

Nu var det något färre ägg än senast. 9 ägg på andra försöket, kontra dem 13 ägg vi fick första gången.

Denna gång kör läkaren på ICSI metoden då vi fick 0 befruktade ägg senast.
    En återföring kommer ske på lördag, alltså bara 3,5 dagar, och inte det klassiska "5dagar".

Senast fredag får vi veta om något ägg blev befruktad. Otroligt nervös.. Förvånad

• Truuly
    IVF2021 skrev 2021-05-12 14:24:20 följande:

Åh, Inge kul när man blir beskriven. Kah blev också beskriven på första VUL men det kan hända mycket på 2 dagar! Mitt första VUL såg man 6 äggblåsor på 10-11mm. Andra VUL 3 dagar senare såg man 18 på 12-19mm. Så från att vara för lite till att blir nästan för mycket på tre dagar. Håller tummarna att de andra pyttesmå hos dig börjar växa snabbt nu!

Hur mycket fick du höja dosen från första till andra vul?

Tack! Ska bli spännande på fre.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021