• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Lillaälta

RD 7 idag och testade. Jag ser svaga linjer (den nedan ska vara testa tidigt men syns mindre ironiskt nog).

Vad tror ni?

• Jill92
    Lillaälta skrev 2021-05-16 21:24:37 följande:

Man ska inte ha samlag upp till 5d innan äggplock. Sen efter äggplock tror jag det är 1v. Angående bad har jag för mig att det är 2v pga infektioner.

Angående sex så har jag inte varit sugen för 5 öre under sprutfasen, ömma äggstockar och en trötthet som jag vet inte vad. Efter äggplock, aldrig i livet. Hade ont/va öm i kanske 5 dagar. Men alla är vi olika :)

Vi har inte haft sex sen innan jag började med gonal-f då alla hormoner tagit rätt hårt på mig.

Tack för ditt svar!! Ja misstänkte det, att man inte kommer ha jättelust iallafall...
  • Jenzia
    Lillaälta skrev 2021-05-17 07:28:54 följande:

RD 7 idag och testade. Jag ser svaga linjer (den nedan ska vara testa tidigt men syns mindre ironiskt nog).

Vad tror ni?

Jag ser svaga streck på båda! Har du testat tidigare och fått helt blankt? Fråga pga av att Ovitrellen kan sitta kvar rätt länge :-/
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-17 06:30:52 följande:

Imorse blev det positivt, på CD16. Håller tummarna för dig idag!

Vad skönt! Då blir det återföring på lördag? Negativt här på cd14. Alltid fått positivt på cd13 eller 14 innan så känner mig lite orolig för att jag inte ska få ägglossning just den här gången. :(
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2021-05-17 06:17:05 följande:

Dagen D idag, äggplock!!! Kl 07:45 ska vi vara inne. Lite öm i magen och så nervös. Sist fick vi ut 4 ägg, ett färskt återinförande och 2 till frysen. 1 missfall och en som inte tog sig. Jag hoppas denna gång att jag inte blir överstimulerad sist spruta jag 112,5 och nu 150.

Håller tummarna idag!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-17 06:30:52 följande:

Imorse blev det positivt, på CD16. Håller tummarna för dig idag!

Kollade igen! Har faktiskt fått positivt cd15 två månader och en gång cd22...så helt kört är det nog inte. Håll tummarna!
  • Lillaälta
    Jenzia skrev 2021-05-17 08:11:38 följande:

Jag ser svaga streck på båda! Har du testat tidigare och fått helt blankt? Fråga pga av att Ovitrellen kan sitta kvar rätt länge :-/

Åh då är det inte bara jag! :)

Första dagen jag provat idag. Men är på dag 12 efter Ovitrellen, hört att den kan sitta i 10 dagar, men såhär länge?
  • Onemore2018

Tack alla ni för peppande. Nu ska jag få smärtstillande och lugnande, sedan kör vi 09:45. Så nervös

• Lillaälta
    Onemore2018 skrev 2021-05-17 08:55:55 följande:

Tack alla ni för peppande. Nu ska jag få smärtstillande och lugnande, sedan kör vi 09:45. Så nervös

Det kommer gå jättebra! Jag pratade med bm och läkare hela tiden, lite småprat så släppte nervositeten rätt bra! :)
  • Jill92
    Onemore2018 skrev 2021-05-17 08:55:55 följande:

Lycka till! :) kommer säkert gå jättefint
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021