• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-16 08:00:07 följande:

Hej :) Jag är också igång med testerna och än så länge är det negativt, hade hoppats på att det skulle gå snabbare med letrozolen. Nu är jag på CD15. Det låter rimligt att allergimedicinen påverkar lite. Jag tycker att jag fått mindre äggvita än tidigare, Inbillar mig att ivf-en och alla hormoner påverkar. Hoppas att vi båda får ett plus imorgon :)

Åh, då är vi två som väntar. Negativt här med idag. Vilken dag brukar du få positivt? Det sägs att äl kan bli lite fördröjd med Letrozole. Jag brukar få positivt test dag 13 eller 14. Lite orolig för att missa stegringen dock. Kliniken säger att jag bara ska testa på morgonen men jag får ofta positivt på kvällen. Har i alla fall mer känningar nu. Hur känns det för dig? Tar du också allergimedicin? Håller tummarna för plus för oss båda inom kort!
  • dasj
    Nykär15 skrev 2021-05-16 07:57:43 följande:

Jag är just i vår andra IVF. Fick endast ut 3 ägg, VUL hade visat 4 men dagen för plock fanns bara 3 blåsor så det kändes rätt ledsamt och blev väldigt uppgiven. Första IVF fick vi ut 6 ägg, men bara 2 befruktades men bara ett dugligt för återföring på dag 3, inget till frys...

Denna gången blev det ICSI och dagen efter plock fick vi besked att 2 var normalt befruktade och det tredje kunde de inte riktigt se än om det skulle bli nåt. På dag 2 fick vi insatt dessa två fina 4-celliga embryon, sååå tacksam det blev två så fina av endast 3 ägg och att jag får lov att ruva på båda. Är idag på ruvardag 4 :) officiella testdagen 26/5.

Så kul!!

Innebär det tvillingar när man för in 2 embryon?

Vi har testdag 30/5Glad
  • Bejby2021
    dasj skrev 2021-05-16 00:28:58 följande:

Så jobbigt och behöva vänta över sommaren 

3 dagars embryo är nu insatt för vår del. Hoppas på att den utvecklas vidare och fäster sig nu 

Dem andra två embryon ska få utvecklas vidare och förhoppningsvis frysas in.

Hoppas det går bra för er! :)

Håller mina tummar!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-16 09:18:59 följande:

Åh, då är vi två som väntar. Negativt här med idag. Vilken dag brukar du få positivt? Det sägs att äl kan bli lite fördröjd med Letrozole. Jag brukar få positivt test dag 13 eller 14. Lite orolig för att missa stegringen dock. Kliniken säger att jag bara ska testa på morgonen men jag får ofta positivt på kvällen. Har i alla fall mer känningar nu. Hur känns det för dig? Tar du också allergimedicin? Håller tummarna för plus för oss båda inom kort!

Känner samma sak som du, att jag är orolig att jag missar stegringen och vill egentligen ta tester även på kvällen, men nu håller jag mig till imorgon bitti. Vanligtvis brukar jag få ägglossning på dag 18, men jag hoppades på snabbare leverans med letrozolen. Jag tar inte allergimedicin. Det kanske blir så att vi båda får ett plus imorgon och insättning på lördag :) Hoppas! Kram
  • Jill92

Okej går rakt på sak...funderar kring vad de finns för rekommendationer kring samlag under ?spruttiden? och efter ÄP? Förstått att det är säkrast att ha skyddat, men vad gäller efter ÄP och ET? Ska man undvika det pga risken för infektion?( för att man inte läkt tillräckligt efter ÄP)? Tacksam för svar. Tydligen ska man inte bada i havet heller?Hittar inget tydligt svar när jag googlar runt haha...

• Lillaälta
    Jill92 skrev 2021-05-16 21:19:33 följande:

Okej går rakt på sak...funderar kring vad de finns för rekommendationer kring samlag under ?spruttiden? och efter ÄP? Förstått att det är säkrast att ha skyddat, men vad gäller efter ÄP och ET? Ska man undvika det pga risken för infektion?( för att man inte läkt tillräckligt efter ÄP)? Tacksam för svar. Tydligen ska man inte bada i havet heller?Hittar inget tydligt svar när jag googlar runt haha...

Man ska inte ha samlag upp till 5d innan äggplock. Sen efter äggplock tror jag det är 1v. Angående bad har jag för mig att det är 2v pga infektioner.

Angående sex så har jag inte varit sugen för 5 öre under sprutfasen, ömma äggstockar och en trötthet som jag vet inte vad. Efter äggplock, aldrig i livet. Hade ont/va öm i kanske 5 dagar. Men alla är vi olika :)

Vi har inte haft sex sen innan jag började med gonal-f då alla hormoner tagit rätt hårt på mig.
  • Onemore2018

Dagen D idag, äggplock!!! Kl 07:45 ska vi vara inne. Lite öm i magen och så nervös. Sist fick vi ut 4 ägg, ett färskt återinförande och 2 till frysen. 1 missfall och en som inte tog sig. Jag hoppas denna gång att jag inte blir överstimulerad sist spruta jag 112,5 och nu 150.

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-16 09:18:59 följande:

Imorse blev det positivt, på CD16. Håller tummarna för dig idag!
  • Annna84
    Onemore2018 skrev 2021-05-17 06:17:05 följande:

Dagen D idag, äggplock!!! Kl 07:45 ska vi vara inne. Lite öm i magen och så nervös. Sist fick vi ut 4 ägg, ett färskt återinförande och 2 till frysen. 1 missfall och en som inte tog sig. Jag hoppas denna gång att jag inte blir överstimulerad sist spruta jag 112,5 och nu 150.

Lycka till idag! Vilka bra resultat ni hade förra gången :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021