• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • dasj
    Bejby2021 skrev 2021-05-14 19:18:31 följande:
    Jag vet inte om det är mindre chans, tror de är likvärdigt.

Vi gör totalfrys, dvs allt ska frysas pga risk för överstimulering.

Hoppas det går bra för er!
    Hoppas det är likvärdigt. Enligt studier som jag har läst ska 5 dagars odlingen ge större chans men ska hålla mig borta från google nu.

Jag får återkomma imorgon med uppdatering, hoppas det går bra :)

Kör ni en FET nästa cykel?
  • Bejby2021
    dasj skrev 2021-05-14 19:33:58 följande:

Hoppas det är likvärdigt. Enligt studier som jag har läst ska 5 dagars odlingen ge större chans men ska hålla mig borta från google nu.

Jag får återkomma imorgon med uppdatering, hoppas det går bra :)

Kör ni en FET nästa cykel?

Gör det! :)

Vet inte. Inte fått någon info om vi hinner. De stänger över sommaren så har vi otur får vi vänta till hösten.

Jag har ingen egen mens så måste få hjälp.
  • Onemore2018

Jag vill grina... bara grina... fy vad svullen man blir av det här och vad man går upp i vikt under behandling. Andra försöket och det lägger sig runt mage och lår. Känns som man har vätska över hela kroppen.. tog sista gonal f 150 och fyremadel ikväll, i morgon är det otrivelle som gäller. Måndag äggplock. I dag har jag haft riktigt ont på sidorna. Det känns nu att äggblåsorna är stora..

• Truuly
    Onemore2018 skrev 2021-05-14 23:02:16 följande:

Jag vill grina... bara grina... fy vad svullen man blir av det här och vad man går upp i vikt under behandling. Andra försöket och det lägger sig runt mage och lår. Känns som man har vätska över hela kroppen.. tog sista gonal f 150 och fyremadel ikväll, i morgon är det otrivelle som gäller. Måndag äggplock. I dag har jag haft riktigt ont på sidorna. Det känns nu att äggblåsorna är stora..

Oj vad jobbigt det låter.

När brukar svullnaden lägga sig?

Hur många/stora äggblåsor hade du vid senaste ul?

Lycka till på måndag!

Själv är jag på sprutdag 9 och känner ingenting.

Men kanske inte så konstigt för det verkar inte hända så mycket därinne :/ på andra ul hade jag totalt 5st. Fyra som hade växt till sig till 10-13mm och två som försvunnit sen första vul. Fattar ingenting.

Läkarna vågar inte riktigt höja min gonal riktigt, eftersom jag tydligen har hög äggreserv och risk för överstimulering.

Men samtidigt av vad man har fått se på ul så visar det typ motsatsen. Visst kan man se en stor mängd smååå äggblåsor men de verkar svårväckta och växer långsamt?

någon som varit med om samma? Vet inte ens om jag vågar tro på att det blir nån äggplock nästa vecka:(
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-10 15:48:48 följande:

Hej! Hoppas att ägglossningen kommer snart för oss båda :) Enligt mina beräkningar så blir det återföring tidigast nästa torsdag för mig, men troligare är kanske att det blir på fredagen eller i helgen. Jag har inte tagit letrozol tidigare och vet inte riktigt hur kroppen reagerar. När tror du att din ägglossning kommer?

Hur går det för dig. Vad visade vul!? Är ägglossning på gång? Jag började med ägglossningstest igår men än så länge är det negativt. Jag har lite känningar i sidorna men inga andra tecken på att äl skulle vara på gång. Undrar om allergimedicinen jag äter gör att jag inte får fertila flytningar...eller verkar det långsökt!? De påverkar ju andra slemhinnor, haha. Så typiskt om äl blir försenad eller uteblir just den här månaden. Cd12 idag.
  • Clemmentina
    MeAndMyself skrev 2021-05-14 09:49:14 följande:

Går det lita på detta testet? Jag tog min ovitrelle för 16 dagar sen. Ruvar på en 5 dagars blastocyst som vi alltså satte in för 9 dagar sen. Har testdag på tisdagÄr de för tidigt att testa?

Vilket fint plus! :) Stort grattis!
  • dasj
    Bejby2021 skrev 2021-05-14 20:21:29 följande:
    Gör det! :)

Vet inte. Inte fått någon info om vi hinner. De stänger över sommaren så har vi otur får vi vänta till hösten.

Jag har ingen egen mens så måste få hjälp.
    Så jobbigt och behöva vänta över sommaren Skäms

3 dagars embryo är nu insatt för vår del. Hoppas på att den utvecklas vidare och fäster sig nu Glad

Dem andra två embryon ska få utvecklas vidare och förhoppningsvis frysas in.
  • Nykär15

Jag är just i vår andra IVF. Fick endast ut 3 ägg, VUL hade visat 4 men dagen för plock fanns bara 3 blåsor så det kändes rätt ledsamt och blev väldigt uppgiven. Första IVF fick vi ut 6 ägg, men bara 2 befruktades men bara ett dugligt för återföring på dag 3, inget till frys...

Denna gången blev det ICSI och dagen efter plock fick vi besked att 2 var normalt befruktade och det tredje kunde de inte riktigt se än om det skulle bli nåt. På dag 2 fick vi insatt dessa två fina 4-celliga embryon, sååå tacksam det blev två så fina av endast 3 ägg och att jag får lov att ruva på båda. Är idag på ruvardag 4 :) officiella testdagen 26/5.

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-05-15 11:11:33 följande:

Hur går det för dig. Vad visade vul!? Är ägglossning på gång? Jag började med ägglossningstest igår men än så länge är det negativt. Jag har lite känningar i sidorna men inga andra tecken på att äl skulle vara på gång. Undrar om allergimedicinen jag äter gör att jag inte får fertila flytningar...eller verkar det långsökt!? De påverkar ju andra slemhinnor, haha. Så typiskt om äl blir försenad eller uteblir just den här månaden. Cd12 idag.

Hej :) Jag är också igång med testerna och än så länge är det negativt, hade hoppats på att det skulle gå snabbare med letrozolen. Nu är jag på CD15. Det låter rimligt att allergimedicinen påverkar lite. Jag tycker att jag fått mindre äggvita än tidigare, Inbillar mig att ivf-en och alla hormoner påverkar. Hoppas att vi båda får ett plus imorgon :)
  • Annna84
    MeAndMyself skrev 2021-05-14 09:49:14 följande:

Går det lita på detta testet? Jag tog min ovitrelle för 16 dagar sen. Ruvar på en 5 dagars blastocyst som vi alltså satte in för 9 dagar sen. Har testdag på tisdagÄr de för tidigt att testa?

Grattis!!!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021