KristinaS86 skrev 2021-05-12 20:11:15 följande:
Hej! Har följt tråden några månader, känns skönt att läsa om andra i samma situation. Men idag känner jag att jag behöver skriva av mig lite. Så trött på att vänta!
Jag och min man har försökt skaffa barn i snart 3 år. I augusti 2019 började vi utredningen på en liten vårdcentral där vi bor, utredningen drog ut på tiden och var klar först juli 2020. Vi är oförklarligt barnlösa. I september när jag ringde och frågade hade läkaren ännu inte skickat remiss till Karolinska som krävs här i Stockholmsområdet, men skulle göra det då. Efter en månad hörde jag av mig till Karolinska för att se om remissen kommit fram, men det hade den inte. Jag fick ringa och påminna läkaren igen, jag minns inte om detta upprepades någon fler gång men tid tog det.
När vi äntligen var godkända fick vi tid ganska snabbt på en av Livios mottagningar. Dock var det tid för julledigheter och vi fick därför vänta, månaden efter hade de för många i behandling så vi fick vänta ytterligare. I början av mars fick vi äntligen göra äggplock. De fick ut 19 ägg, 15 befruktades men bara 2 klarade sig till frysen. Eftersom det fanns risk för överstimulering fick vi inte göra någon återföring då utan vänta på FET. Nu på fredag skulle den äntligen göras! Men fick samtal idag om att de är tvungna att avbryta då personal är sjukskriven. Känner mig så otroligt ledsen och besviken! Hon sade att jag skulle ringa igen nästa mens, men risken är väl att man får vänta ytterligare en cykel och att det blir semestertider
?
Åh vad jag blir ledsen av att läsa ditt meddelande, har själv inte varit i denna sists men var tvungen att ändå skicka dig styrkekramar!!
Vilken livio klinit har ni? jag har själv Stockholm Ivf och det är riktigt snabba och har inte krånglat nånting för mig dock är jag precis i starten ska förhoppningsvis göra mitt första äggplock i början av juni.
Anledningen till att jag valde denna kliniken var för att de endast hade 3v semesterstängt då jag verkligen vill satsa på att bli gravid i sommar.