• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Chajsa
    Annna84 skrev 2021-06-01 11:20:31 följande:

Chajsa, jag minns att du var i samma läge som jag för två veckor sedan. Den här fruktansvärda oron i test som inte stegrar. Usch. Det sägs ju att när man väl får ett tydligt plus är det inga tveksamheter, inget googlande osv ska behövas. Har du fått besked hur det gått med de som odlades vidare?

Kramar

Verkligen svårt läge och man kan ju googla i all oändlighet. När jag tog clearblue och apotekets var det alltid tydligt positivt, ?gravid 1-2? osv. Det var testlagrets som varierade i styrka från dag till dag. I höstas när jag blev gravid med tvillingar och det höll i sig stegrade det tydligt varannan dag MEN det var ju samtidigt två så jag har ju ingen normal historia att bidra med.

Inte fått besked än! De skickar nog brev men jag tror faktiskt inte någon av de där två kunde frysas, läkaren pratade om dem som riktiga skrutt.

Försök att pausa testningen lite och avvakta<3 nu hoppas vi!
  • Clemmentina

Tack fantastiska ni för allt stöd!

Jag blir alldeles tårögd över hur ni stöttar i detta <3 Alla har sina egna bekymmer att tampas med, men vi vet alla hur det känns att gå igenom detta. Det är terror att vänta in testning och ev mens som kommer och det är lika jobbigt att få ett tidigt minus eller ett plus som sedan blir svagare. Inget är lätt innan det är supertydligt att det verkligen är ett starkt plus som ökar. Jag har tagit samma typ av test, RFSU-stickor. RD7 starkt, RD8 svagare och RD9 likvärdigt. De första två dagarna tog jag på kvällen och idag tog jag på morgonen. Ska se om jag kan bita ihop och strunta i att testa imorgon, orkar inte gråta imorgon också. På torsdag är det testdag, så jag väntar eventuellt in tills dess och ber till högre makter och hoppas på mirakel :)

Dibella, förstår din frustration i samtalen med kliniken. Känner så igen mig, man får liksom inte de svar man vill ha, dvs -Du kommer att få barn. Det finns så många frågetecken kring varför det inte fungerar och få konkreta svar.

Inalina, läste att din mens kom den här månaden också. Men kämpa vidare <3 Det låter bra att du sammanfattar allt till Prag och så hoppas vi på samma bra resultat där som vid förra gången när ni fick lilla dottern.

Truuly, heja dig! Ja, fy vad det är jobbigt, men du kommer att klara det. Jag minns min första behandling och det misslyckandet tog minst lika hårt som nu över ett år senare. Jag fick inte sätta in direkt i nästa cykel, men det kan vara lite olika från klinik till klinik. Men än är det inte över med det här försöket, det finns fortfarande en chans <3 Fick du ett embryo till frysen?

Clemmentina. Hur går det för dig med cykeln. Jag håller tummarna för att det inte krockar med midsommar.

Chajsa, jag minns att du var i samma läge som jag för två veckor sedan. Den här fruktansvärda oron i test som inte stegrar. Usch. Det sägs ju att när man väl får ett tydligt plus är det inga tveksamheter, inget googlande osv ska behövas. Har du fått besked hur det gått med de som odlades vidare?

Kramar

Tycker rfsu:s test har varit lite opålitliga. Det bästa är nog att vänta ett par dagar och se vad som händer. Min erfarenhet säger att det spelar otroligt stor roll hur koncentrerad urinen är i början. Det kan ju påverkas av mycket: vad/hur mycket man äter, hur mycket man dricker, hur mycket man svettas osv. Jag fortsätter hålla tummarna!

Här väntar jag fortfarande på mensen. Tog sista tabletten Provera så mensen bör komma ganska snart. :)
  • Estelle011
    Annna84 skrev 2021-06-01 12:33:29 följande:
    Tack <3 Idag är jag på RD9. Vid mina tidigare insättningar så har mensen kommit på motsvarande RD8 eller RD9. En gång när jag fick en kemisk graviditet kom den på RD14.

Det är fortfarande positivt, men det är svagare än testet jag tog för två dagar sen.

Hur mår du? Har du lyckats se framåt? Kram
    Jag är nu tillbaka till början. Sprutor och nytt äggplock. Det blir vad det blir denna månaden, har inga förväntningar. Sen tar jag paus under sommaren och kliniken har stängt Solig
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-06-01 12:33:29 följande:
    Tack <3 Idag är jag på RD9. Vid mina tidigare insättningar så har mensen kommit på motsvarande RD8 eller RD9. En gång när jag fick en kemisk graviditet kom den på RD14.

Det är fortfarande positivt, men det är svagare än testet jag tog för två dagar sen.

Hur mår du? Har du lyckats se framåt? Kram
    Håller tummarna att det fortsätter vara positivt och inte kemisk graviditet. 
    Att testet är svagare kan ju betyda att du hade druckit mer innan osv. 
    Lider med dig <3
  • Iväntanpåivf

cd 27 och RD 7 idag och har fortsättningsvis lyckats undvika att testa. 
    Inga symptom alls och tempen fortsätter vara hög och stabil. 
    Beror säkert på Lutinuset men kanske kanske det är ett gott tecken. 
    I vilket fall så betyder det ju att jag behövde lite extra progesteron för brukar ha mycket med svajjig temp och mycket mer pms. cd27 brukar jag ha mer känningar av mensen och ofta lite spottings. Har nu kaaanske känningar inför mensen men bara om jag känner efter riktigt mycket.  
    Ni som tagit lutinus eller liknande innan... hur funkade det med mensen för er (om ni inte plussade såklart)? Kom den av sig själv eller va ni tvugna att sluta med progesteronet först innan mensen kom igång? 

Hur går det för er andra ruvare? Vi va väl flera som har testdag i helgen?   

• CarroAnd

Hej! Jag tänkte att jag hoppar in här. Ska på mitt andra VUL imorgon för att se hur äggen utvecklats. Jag hade 2+3 ägg när jag var på mitt första VUL igår, de höjde då dosen på global-f. Känner mig uppblåst och extremt trött, vilket leder till att jag får oro för att något inte står rätt till. Någon som känt samma?

• Dhalia

Jag blir alldeles tårögd över hur ni stöttar i detta <3 Alla har sina egna bekymmer att tampas med, men vi vet alla hur det känns att gå igenom detta. Det är terror att vänta in testning och ev mens som kommer och det är lika jobbigt att få ett tidigt minus eller ett plus som sedan blir svagare. Inget är lätt innan det är supertydligt att det verkligen är ett starkt plus som ökar. Jag har tagit samma typ av test, RFSU-stickor. RD7 starkt, RD8 svagare och RD9 likvärdigt. De första två dagarna tog jag på kvällen och idag tog jag på morgonen. Ska se om jag kan bita ihop och strunta i att testa imorgon, orkar inte gråta imorgon också. På torsdag är det testdag, så jag väntar eventuellt in tills dess och ber till högre makter och hoppas på mirakel :)

Dibella, förstår din frustration i samtalen med kliniken. Känner så igen mig, man får liksom inte de svar man vill ha, dvs -Du kommer att få barn. Det finns så många frågetecken kring varför det inte fungerar och få konkreta svar.

Inalina, läste att din mens kom den här månaden också. Men kämpa vidare <3 Det låter bra att du sammanfattar allt till Prag och så hoppas vi på samma bra resultat där som vid förra gången när ni fick lilla dottern.

Truuly, heja dig! Ja, fy vad det är jobbigt, men du kommer att klara det. Jag minns min första behandling och det misslyckandet tog minst lika hårt som nu över ett år senare. Jag fick inte sätta in direkt i nästa cykel, men det kan vara lite olika från klinik till klinik. Men än är det inte över med det här försöket, det finns fortfarande en chans <3 Fick du ett embryo till frysen?

Clemmentina. Hur går det för dig med cykeln. Jag håller tummarna för att det inte krockar med midsommar.

Kramar

Jag tyckte också någon dag såg svagare ut till mig och vissa typ ingen skillnad från dag till dag. Ja tror du gör rätt i att strunta imorn så ser du tydligare på torsdag vart de lutar mot de kan ju variera från sticka till sticka lite. Kanske råkar bli mer av det som färgar på en sticka jämfört med den andra. Sen testade ja lite ibland långt efter testdagen för ja va orolig, blev lite variationer då med typ inte lika starkt som kontrollen men så sent att hålla på och fortsätta och jämföra var inte ens rimligt längre... men men när oron tar över :/ Håller sååå tummarna för dig <3
  • Truuly

Kramar

Ja, på nåt konstigt sätt tar man sig igenom det och fortsätter framåt. Hur kan man ge upp drömmen om ett barn eller hur. Men ack vad tungt det är stundtals.

Ja, av 6 befruktade fick jag ett och ett till frysen.

Har du nåt i frysen? Men än tycker jag det låter underbart att du fått ditt plus och att mensen inte dykt upp, så vi håller tummarna att det går hela vägen!!
  • apan95

Hej!

Helt ny i denna tråd så inte hängt med alls, men roligt att den finns!

Gjorde vårt första ivf försök(kort protokoll) nu i maj. Äggplock förra onsdagen 26/5. 21 ägg plockades, 15 mogna 7 befruktade och 6 blastocyster.

Återföring skulle varit i går, men fick samtal på morgonen att de ville avvakta eftersom de fanns risk att jag skulle bli överstimulerad, och att resultaten va så bra med 6 blastisar så de ville frysa alla istället. är självklart glad och tacksam att så många blastisar finns men blev också så paff för att återföringen blev inställd.

Så nu är det bara att invänta mensen. Undrar om någon har erfarenhet av när den brukar komma? Är på dag 6 efter äggplock och tog min sista lutinus i går morse då... vill bara att den ska komma nu så vi kan få göra återföringen innan sommarstängt...

• Empan89

Hej! Jag undrar om någon vet om det är vanligt att bli gravid mellan IVF-försöken? Jag gjorde min första insättning förra månaden och nu behöver jag ju invänta nästa mens, men vi tänker att vi köra på och ser om vi lyckas själva. Någon som vet om det är vanligt att lyckas efter att man varit stimulerad i förra cykeln?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021